Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Etter at jeg begynte på p-piller, så har mensblodet liksom "skiftet farge". Nå er det alltid kullsvart, særlig i starten av mensperioden. Det blir rødere etterhvert, men er fremdeles mye mørkere enn før. Hvorfor er blodet svart? Fordi det er gammelt blod? Som følge av p-pillebruken?
Gjest Blokkolokko Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Hm. Jeg kan dessverre ikke gi deg noe råd Har lagt med en link til noe lignende, men vet ikke om det kan være det samme... Mitt tips er å se litt på lommelegen.no om du finner noen lignende eksempler, eventuelt stille spørsmålet der selv Lykke til! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=421718
Gjest Heloise Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Kan det ha noen sammeheng med jern? Jeg har aldri opplevd det selv.
-Fisken- Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Det er nok bare koagulert blod, ikke noe farlig. Det er vanlig at menstrasjonsblodet er annerledes på p-piller
Næjøss Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg vet iallefall at svart blod har en sammenheng med oksygen nivået i blodet. Men det er i sammenheng med blodprøve taking. (hvis man holder pusten under en blodprøve, så blir blodet mørkere, hvis man puster godt, så blir blodet mere rødt) Men når det er snakk om mensenblod, så vil jeg tro at blodet er begynt å koagulere. Det er ikke farlig, men når blodet er begynt å koagulere så kan det lukte litt vondt. Men ikke noe værre enn det alstå
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 "gammelt" og koagulert blod er mørkere enn friskt blod, så det betyr bare at mensblodet kan ha vært i livmoren ei stund før det kommer ut. Det er både normalt og temmelig ufarlig. Hvis du derimot blir plaget med mye blod og store klumper med koagulert blod bør du snakke med legen. Da kan det være at du har feil type p-piller for din kropp. At ting forandrer seg når man begynner på p-piller er normalt, siden du ikke lenger har "ordentlig" mens på piller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå