AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har lenge tenkt på å få tatt en gynekologisk undersøkelse. Derfor må jeg ringe til legekontoret. Dette er noe jeg ikke har gjort før. Har totalt panikk for å ta en telefon, så mamma har alltid ringt for meg. Nå er jeg 20 år, og må gjøre det selv. Så - hva er det man sier? Må man presentere seg? Og må man fortelle om at man vil ha en gynekologisk undersøkelse?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Kan du ikke bare ringe og si at du vil ha en time da? Kanskje spør de hva det gjelder, siden legen gjerne vil være forberedt, men du MÅ ikke si det. Legen min har online-bestilling, det er ganske deilig, så slipper jeg å ringe
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Bare si du trenger slik og slik undersøkelse hos sånn og sånn fastlege så spør de om resten av info de trenger (navn, om avtaletid passer ol.).
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Å ha telefonskrekk er ganske vanlig, har det selv. Mitt råd er til å skrive ned hva du har tenkt å si, hva som er viktig. Du må presentere deg ja, du blir bedt om å fortelle fødselsdatoen din. Noen spør hva som er grunnen til at du skal til legen, andre ikke. Men når du skal ha GU så kan det være greit å si i fra for det trengs litt utstyr som kanskje ikke legen har hvis h*n ikke gjør det ofte. Det går bra når man bare har kommet i gang.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Du sier Hei, det er Petra Pettersen som ringer, jeg ville gjerne bestille en time hos min fastlege Kari Karlsen. - Når er du født? xx.xx.xx - Hva gjelder det? Ordinær gynekologisk undersøkelse. - Kan mandag 11.30 passe? Ja, det skal gå fint. Takk skal du ha! Ferdig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå