Gå til innhold

Er det virkelig sant???


BritElin

Anbefalte innlegg

Hørte noe som jeg synes er så motbydelig at jeg ikke tror det er sant engang, men må bare spørre her om det er noen som har peiling. Er det virkelig sant at muslimer ikke bruker papir til å tørke seg med etter dobesøk og heller ikke vasker hendene?? Er det noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Actually modern muslims have a very high standard when it comes to personal hygiene, often better than many europeans.

But many hindus don't use toilet paper, they use their hand and wash themselves afterwards. But I think that this custom is on it's way out and I certainly don't think that hindus living in Europe don't know how to use toiletpaper :o

To me it sounds like you've heard this rumour from someone that hates muslims and want people to think that they are dirty and disgusting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
To me it sounds like you've heard this rumour from someone that hates muslims and want people to think that they are dirty and disgusting.

Enig!! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det mener eg og men den som sa det jobber i butikk og påstår at muslimske kvinner kommer og betaler med blodige hender fordi de har mensen og bruker hendene. Men denne "bekjente" er litt rasist da, så det kan jo ligge bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... betaler med blodige hender fordi de har mensen og bruker hendene.

:hoho:

Jeg må bare le, selv om det egentlig er tragisk. Gi den vennen din et spark bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er blod, er mest sannsynelig henna. Det er en naturfarge som brukes mye i midt-østen.

Utrolig hva ignorante mennesker får for seg... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis det dummeste jeg har hørt!!! :o

Stefaren min er muslim, og uten at jeg har fulgt ham på toalettet for å se hva han gjør, så VET jeg at han ihvertfall vasker seg på hendene.

Hadde det der skulle stemt, så skulle jo alle muslimer gått rundt med dritt på henda, og det gjør de faktisk ikke!! :wink:

Bruken av toalettpapir kan vel kanskje variere ettersom hvor de befinner seg, det er ikke alle land som har like mye av slikt som vi har. Men at menstruerende muslimske kvinner tørker seg med henda og lar være å vaske vekk blod og avføring, DET er tull!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det mener eg og men den som sa det jobber i butikk og påstår at muslimske kvinner kommer og betaler med blodige hender fordi de har mensen og bruker hendene. Men denne "bekjente" er litt rasist da' date=' så det kan jo ligge bak.[/quote']

You can't be serious? This person is just a racist and nothing more.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som nevnt tidligere i tråden at det er langt vanligere i Asia, særlig India, at man ikke benytter seg av toalettpapir (så er det heller ikke vanlig med vannklosett), men av de skylder seg med vann og bruker hendene. Også skylder man selvfølgelig hendene etterpå!

Vi bør kanskje være takknemlige for at ikke hele verden bruker do papir - det ville ikke vært mange trær igjen hvis det hadde vært tilfelle! Bare tenk på befolkningen i India: 1014 millioner... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er blod, er mest sannsynelig henna. Det er en naturfarge som brukes mye i midt-østen.

Utrolig hva ignorante mennesker får for seg... :flau:

Hva bruker de denne malingen til da?? Er det noe de smører på hendene for pynt eller har det en hensikt. Har veldig liten peiling på dette, men trodde aldri på at muslimer ikke bruker papir. Det blir jo bare for ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen gang fått avføring på hendene forresten? Det har skjedd meg noen ganger da jeg hadde småfolk og bleiestyr. Det stinker jo noe så inn i hampen, at vasker man seg ikke så lemnes det ingen tvil....

Nei, bare bullshit hele den påstanden der og skyldes ikke annet enn ignorans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Altså, på offentlige toaletter i østen og asia mangler det ofte toalettpapir, det er en liten hånddusj der inne i stedet. Kanskje det var det denne vennen din tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer pleier å bruke venstre hånd til å tørke seg bak. Derfor regnes venstre hånd som uren. I de land der tyver får hogget av ei hånd på grunn av tyveri får de et ekstra problem etterpå.

Om venstre hånd blir kuttet av må de bruke den de spiser med til å tørke seg. Krise.

Om høyre hånd blir kuttet av får de samme problem. Krise uansett. Spise med ei "uren" hånd.

Slik har jeg forstått det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muslimer bruker vann og venstre hånd (derfor er den "urein" og brukes derfor ikke til å spise med) Toaletter i muslimske hjem har ofte en ekstra dusj, eller en mugge med tut ved toalettet. Hendene vaskes etter toalettbesøk, selfølgelig. De synes vi er skikkelig ureinslige som bare tørker med papir, "gnir dritten utover" istedet for å vaske vekk.

Hennamaling brukes til å pynte seg med. Man kan få kjøpt tuber, og med dem kan man lage nydelig mønster på huden (ofte hender og føtter), brukes ofte til spesielle høytider, som Eid, bryllup osv. Det kan ikke vaskes av, men må slites bort fra huden. Både menn og kvinner pynter seg med henna, istedet for neglelakk dyppes hele fingertyppene i henna, menn har det ofte i skjegget. Ser litt morsomt ut når en gammel mann har langt grått skjegg, med knallorange tupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer bruker vann og venstre hånd (derfor er den "urein" og brukes derfor ikke til å spise med) Toaletter i muslimske hjem har ofte en ekstra dusj, eller en mugge med tut ved toalettet. Hendene vaskes etter toalettbesøk, selfølgelig. De synes vi er skikkelig ureinslige som bare tørker med papir, "gnir dritten utover" istedet for å vaske vekk.

Hennamaling brukes til å pynte seg med. Man kan få kjøpt tuber, og med dem kan man lage nydelig mønster på huden (ofte hender og føtter), brukes ofte til spesielle høytider, som Eid, bryllup osv. Det kan ikke vaskes av, men må slites bort fra huden. Både menn og kvinner pynter seg med henna, istedet for neglelakk dyppes hele fingertyppene i henna, menn har det ofte i skjegget. Ser litt morsomt ut når en gammel mann har langt grått skjegg, med knallorange tupper...

Kunnskap er makt! Go girl!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...