Gå til innhold

Diaré - tar kroppen opp næring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om kroppen tar opp næringen i maten som ellers om man har diaré? Det er snakk om engangs diaré, ikke over lang tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar opp litt, men får ikke tid til å ta opp like mye. Ihvertfall viktig å få i seg nok vann og salt, så drikk gjerne farris, mozell ol.

AnonymBruker
Skrevet

Tar opp litt, men får ikke tid til å ta opp like mye. Ihvertfall viktig å få i seg nok vann og salt, så drikk gjerne farris, mozell ol.

Okei, tusen takk for svar. :)

Jeg slanker meg nå, og skal ha i meg et visst antall kcal om dagen, ellers går kroppen i sparemodus. Tror du/dere dette har mye å si?

Skrevet

Okei, tusen takk for svar. :)

Jeg slanker meg nå, og skal ha i meg et visst antall kcal om dagen, ellers går kroppen i sparemodus. Tror du/dere dette har mye å si?

Når du har diaré er du syk. Da skal du ikke slanke deg. Det som er viktig med diaré er å få i seg nok væske slik at du ikke blir dehydrert. Du bør også få i deg næring som kroppen tar lett opp. Sukkerholdige drikker uten kullsyre. Ev spise noen kjeks eller egentlig det du har lyst på.

AnonymBruker
Skrevet

Når du har diaré er du syk. Da skal du ikke slanke deg. Det som er viktig med diaré er å få i seg nok væske slik at du ikke blir dehydrert. Du bør også få i deg næring som kroppen tar lett opp. Sukkerholdige drikker uten kullsyre. Ev spise noen kjeks eller egentlig det du har lyst på.

Pleier å få det når jeg blir nervøs, så det pleier å gå over så fort det har kommet ut. Skal drikke mye vann og tenkte spise litt vanlig mat nå, pleier alltid gå bra?

AnonymBruker
Skrevet

Det heter heller ikke diare før man har hatt løs avføring minst tre ganger på en dag...

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvor problemet sitter. Ofte så sitter problemet i tykktarmen, hvor vannet i hovedsak blir tatt opp og da mister du ikke noe næring for den blir tatt opp i tynntarmen.

Å få diaré når man er nervøs eller har psykiske "problemer" er ikke unormalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...