AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg bare lurer på om kroppen tar opp næringen i maten som ellers om man har diaré? Det er snakk om engangs diaré, ikke over lang tid.
Gjest Jay Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Tar opp litt, men får ikke tid til å ta opp like mye. Ihvertfall viktig å få i seg nok vann og salt, så drikk gjerne farris, mozell ol.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Tar opp litt, men får ikke tid til å ta opp like mye. Ihvertfall viktig å få i seg nok vann og salt, så drikk gjerne farris, mozell ol. Okei, tusen takk for svar. Jeg slanker meg nå, og skal ha i meg et visst antall kcal om dagen, ellers går kroppen i sparemodus. Tror du/dere dette har mye å si?
Supraspinatus Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Okei, tusen takk for svar. Jeg slanker meg nå, og skal ha i meg et visst antall kcal om dagen, ellers går kroppen i sparemodus. Tror du/dere dette har mye å si? Når du har diaré er du syk. Da skal du ikke slanke deg. Det som er viktig med diaré er å få i seg nok væske slik at du ikke blir dehydrert. Du bør også få i deg næring som kroppen tar lett opp. Sukkerholdige drikker uten kullsyre. Ev spise noen kjeks eller egentlig det du har lyst på.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Når du har diaré er du syk. Da skal du ikke slanke deg. Det som er viktig med diaré er å få i seg nok væske slik at du ikke blir dehydrert. Du bør også få i deg næring som kroppen tar lett opp. Sukkerholdige drikker uten kullsyre. Ev spise noen kjeks eller egentlig det du har lyst på. Pleier å få det når jeg blir nervøs, så det pleier å gå over så fort det har kommet ut. Skal drikke mye vann og tenkte spise litt vanlig mat nå, pleier alltid gå bra?
Supraspinatus Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Pleier å få det når jeg blir nervøs, så det pleier å gå over så fort det har kommet ut. Skal drikke mye vann og tenkte spise litt vanlig mat nå, pleier alltid gå bra? Du pleier å få diaré i blant? http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/irritabel-tarm-2210.html
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Du pleier å få diaré i blant? http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/irritabel-tarm-2210.html Ja, har tenkt på om jeg kan ha det. Hadde diaré VELDIG ofte før kombinert med forstoppelse, men har lagt om kostholdet helt nå med mer fiber og grønt + trener. Så det har minsket plagene
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Det heter heller ikke diare før man har hatt løs avføring minst tre ganger på en dag...
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Det spørs hvor problemet sitter. Ofte så sitter problemet i tykktarmen, hvor vannet i hovedsak blir tatt opp og da mister du ikke noe næring for den blir tatt opp i tynntarmen. Å få diaré når man er nervøs eller har psykiske "problemer" er ikke unormalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå