Gå til innhold

Tips til omelett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips til hva jeg kan putte i omeletten for å gjøre den litt mer spennende enn bare rene egg? Grønnsaker? Har sett noen oppskrifter med cottage cheese i, hvordan er dette? Og hvor mye skal jeg ha i av cc per egg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er så fint med omelett, er at du kan putte så og si hva som helst i den. Krydder, grønnsaker, kjøtt.

Hvis du skal ha kjøtt i bør du steke det for seg selv først da.

Bruk fantasien og smaksløkene ;)

AnonymBruker
Skrevet

takk :) men vet du hvordan det blir med cottage cheese? jeg liker ikke cc sånn helt bart, men det kan jo være det blir godt i omelett?

Skrevet

Min favoritt er purre og soltørket tomat. Ikke så revolusjonerende, men hever den absolutt fra å være bare egg.

Skrevet

jeg hakker sjalottløk, sopp, spekeskinke. Dette steker jeg i panna og tar det ut igjen.

Lager omelett, har så løken, soppen, spekeskinken på toppen sammen med paprika, purre og mozerella ost..

Veldig god :spise:

Skrevet (endret)

lagde omelett senest idag, og da slang jeg oppi bacon-biter, vårløk, tomater, estragon, revet ost, en dæsj rømme, salt og pepper. Ble veldig god :spise:

Endret av Mary Poppins
Skrevet

Stekt salami, pepperoni eller chorizo.

Skiver av kokt potet.

Smøreost; den nye bacon og peppervarianten var veldig god.

Alt av rester- som pølsebiter, grønnsaker, osterester.

Skrevet

Stekt bacon, chorizo og skinke, en litt smaksrik ost, løk, gressløk, friske eller tørkede urter, jalapeños, gress- eller vårløk, godt stekt champignon, chili, tja... You name it, nesten hva som helst passer i omelett.

Du burde forresten teste oeuf cocotte også, det er enda enklere enn omelett og minst like godt.

Skrevet

takk :) men vet du hvordan det blir med cottage cheese? jeg liker ikke cc sånn helt bart, men det kan jo være det blir godt i omelett?

Cottage cheese fungerer helt strålende. Det er jo mye vann i den, så mye "fordamper", men forøvrig smelter den som annen ost :spise: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...