Gå til innhold

Trene med plastikk rundt magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste et sted at dersom du trener, feks sykling, stepping eller annet med surret plastikk ( sånn matplastikk - tynn) rundt magen så forbrenner du enda mer fett.. Dum som jeg er så måtte jeg jo prøve og DÆVEN jeg svettet! Jeg svettet som en GAL! Det bare rant rant og rant..Aldri svettet så mye jeg.:Men spørsmålet er jo om det faktisk har noen effekt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, vet du.. den eneste effekten jeg kan tenke meg er at huden får ikke puste, blir irritert av svetten, og du får utslett over hele området.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at dersom du trener, feks sykling, stepping eller annet med surret plastikk ( sånn matplastikk - tynn) rundt magen så forbrenner du enda mer fett.. Dum som jeg er så måtte jeg jo prøve og DÆVEN jeg svettet! Jeg svettet som en GAL! Det bare rant rant og rant..Aldri svettet så mye jeg.:Men spørsmålet er jo om det faktisk har noen effekt???

Poenget er vel at du skal holde magen inne og på den måten bruke de stabiliserende magemusklene. Høres ut som en upraktisk måte å gjøre det på - i tillegg til skadelig (som brukeren ovenfor påpeker: Du kan få utslett).

Neste gang dropper du plastikken og prøver heller å konse litt på å stramme magen litt når du sykler. Det er bra for ryggen og gjør at du får styrket de stabiliserende musklene. All styrketrening bidrar også til økt fettforbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes noe merkelig ut egentlig.. Tror ikke dette er spesielt sunt for huden din altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok merke å miste noen flere centimeter i livvidde, men det er pga du mister veldig mye vann når du svetter, og de vil hoppe på igjen så fort du er hydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kvasimetoden har såvidt meg bekjent ingen dokumentert effekt. Annet enn som nevnt lenger opp her, du vil kunne få hudplager i det aktuelle området.

Slutt å ønsk deg snarveier. Du er jo i gang med trening, fortsett heller med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har samme effekt som badstu. Med plast blir huden isolert og varmen får kroppen til å silsvette og det du taper i vekt er dessverre bare vann som finner veien tilbake til kroppen etter neste måltid.

Endret av baltazar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har forstått er teorien at man skal pakke kroppen inn i gladpack/plastfolie, fordi det får deg til å svette mer. Det blir varmere, og jo varmere det blir jo mer svetter man. Er en del som tar det rundt andre kroppsdeler også, feks legger og lår.

Som andre her sier: det eneste som skjer er jo at du mister mer vann. Det blir jo egentlig som når du trener om sommeren og det er veldig varmt. Man svetter mye mer. Om vinteren og man trener og blåser, så føler man seg kanskje ikke svett i det hele tatt. Men man får jo samme treningseffekten, gjør man ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at dersom du trener, feks sykling, stepping eller annet med surret plastikk ( sånn matplastikk - tynn) rundt magen så forbrenner du enda mer fett.. Dum som jeg er så måtte jeg jo prøve og DÆVEN jeg svettet! Jeg svettet som en GAL! Det bare rant rant og rant..Aldri svettet så mye jeg.:Men spørsmålet er jo om det faktisk har noen effekt???

Du bruker ikke mer energi på det. Det du gjør er at du blokkerer svettekjertlene og stiver opp kjernemuskulaturen.

Det har ingen som helst effekt på energiforbruket. Det det kan ha effekt på er på musklenes evne til å motstå vibrasjon.

Kompressjonstøy (som puster!) har funksjonen at det holder muskelen på plass. Teorien er da at man kan holde ut lenger fordi det er mindre vibrasjoner og økt trykk som gjør at blodet raskere kvitter seg med slaggstoffer og transporterer melkesyre fortere.

Konklusjon, dropp plastikken. Om du vil ha noe som føles stramt og godt, samtidig som du brenner av 1000kr på en tights og 1000kr på en trøye, så kjøper du deg kompresjonsklær.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_sportswear

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...