AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Det er vel ikke mulig å sone for andre i Norge så de går fri? Hva synes du om det? Synes du det burde vært mulig å sone for andre i stedenfor at de soner selv? Hvorfor eller hvorfor ikke?
Gjest Pantherinae Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Det her har jeg aldri hørt om, men kan si meg rimelig sikker i at dette ikke er mulig i Norge. Ikke ser jeg poenget heller, har man gjort noe galt, så får man ta straffen selv også. Ser for meg curligforeldrene ta det til nye høyder, poden får straff og mamma går i fengsel. :gjeiper: 3
Sofiemor Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Det her har jeg aldri hørt om, men kan si meg rimelig sikker i at dette ikke er mulig i Norge. Ikke ser jeg poenget heller, har man gjort noe galt, så får man ta straffen selv også. Ser for meg curligforeldrene ta det til nye høyder, poden får straff og mamma går i fengsel. :gjeiper:
Kråkesaks Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Da blir vel litt av vitsen med dommen borte. Litt av poenget mef for eksempel fengselstraff er jo at man skal holde den dømte unna samfunnet for en periode.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Da blir vel litt av vitsen med dommen borte. Litt av poenget mef for eksempel fengselstraff er jo at man skal holde den dømte unna samfunnet for en periode. Og at man preventivt skal hindre den dømte og andre i å begå mer kriminalitet.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Det er vel ikke mulig å sone for andre i Norge så de går fri? Hva synes du om det? Synes du det burde vært mulig å sone for andre i stedenfor at de soner selv? Hvorfor eller hvorfor ikke? Det har skjedd i Norge at noen har prøvd å møte opp ti soning for andre,og syns jeg husker at det er gjennomført en gang også. Da blir det slik at den som sonet fikk straff for dokumentfalsk, og den dømte måtte sone alikavel. Det er heller ikke greit. Har du fått en straff, så har du fortjent den. Det har ingen virkning om du ikke soner straffen. Du må legimitere deg da du møter tl soning, nettopp pga det du nevner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå