AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Øh, seriøst..jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive, men jeg prøver.. Long story short: For noen dager siden fikk jeg tips om å prøve tankefeltterapi. Lærte meg en metode der man skal tappe med to fingre på et punkt mellom ringe- og lillefinger. Mens du tapper skal du først se ned til høyre. Så ned til venstre. Så skal du se rundt. Deretter teller du til fem. Nynner inni deg eller høyt. Osv..osv.. så skal man tappe på et punkt på brystet. Så "joda" var det jeg tenkte først. Jeg skal da prøve det, selvom det høres merkelig ut. Har jo ikkeno å tape sånn sett. Så jeg prøvde det. Husker egentlig ikke om jeg la merke til noen forskjell. Men i dag, når jeg kom på jobb (før jeg skulle til legen for å be om cipralex) gjorde jeg øvelsen. Etter kort tid ble jeg plutselig hoppende glad. Masse energi. Gledet meg til alt jeg skulle i dag (har gruet meg til det meste i det siste, fordi alle mulig situasjoner utløser den teite angsten for tida!). Så hoppet jeg til legen da, uten å tenke over hvorfor jeg er så glad. Jeg var jo egentlig dritnervøs. Hater å gå til legen når det gjelder sånne her ting. Når jeg kom inn til legen min følte jeg nesten at det var teit å spørre om Cipralex. For første gang på lenge følte jeg at jeg rett og slett ikke trengte det. Men jeg gjorde det fordet. Så var jeg tilbake på jobb. Etter noen timer meldte angsten seg forsiktig igjen..uten at jeg egentlig tenkte over det så blei det til at jeg tappa på punktene og gjorde øvelsen igjen. Og angsten forsvant... Så joda, - nå sitter jeg her og..vel, jeg vet ikke helt om jeg skal ta Cipralexen, eller om jeg skal gi dette et forsøk. Jeg tenkte jeg skulle begynne nå siden jeg skal til Hellas om 2 uker og ikke ønsker så sterke bivirkninger der nede (de første 2 ukene skal være verst hvis man får bivirkninger....)..er det bare jeg som innbiller meg at dette fungerer, eller what? Er det tilfeldig? Skal fortsette med dette...helt klart...og selvsagt oppdatere her, - men..jeg trenger egentlig å høre litt hva andre tenker om dette? Hva slags erfaringer har dere?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Øh, seriøst..jeg er litt usikker på hva jeg skal skrive, men jeg prøver.. Long story short: For noen dager siden fikk jeg tips om å prøve tankefeltterapi. Lærte meg en metode der man skal tappe med to fingre på et punkt mellom ringe- og lillefinger. Mens du tapper skal du først se ned til høyre. Så ned til venstre. Så skal du se rundt. Deretter teller du til fem. Nynner inni deg eller høyt. Osv..osv.. så skal man tappe på et punkt på brystet. Så "joda" var det jeg tenkte først. Jeg skal da prøve det, selvom det høres merkelig ut. Har jo ikkeno å tape sånn sett. Så jeg prøvde det. Husker egentlig ikke om jeg la merke til noen forskjell. Men i dag, når jeg kom på jobb (før jeg skulle til legen for å be om cipralex) gjorde jeg øvelsen. Etter kort tid ble jeg plutselig hoppende glad. Masse energi. Gledet meg til alt jeg skulle i dag (har gruet meg til det meste i det siste, fordi alle mulig situasjoner utløser den teite angsten for tida!). Så hoppet jeg til legen da, uten å tenke over hvorfor jeg er så glad. Jeg var jo egentlig dritnervøs. Hater å gå til legen når det gjelder sånne her ting. Når jeg kom inn til legen min følte jeg nesten at det var teit å spørre om Cipralex. For første gang på lenge følte jeg at jeg rett og slett ikke trengte det. Men jeg gjorde det fordet. Så var jeg tilbake på jobb. Etter noen timer meldte angsten seg forsiktig igjen..uten at jeg egentlig tenkte over det så blei det til at jeg tappa på punktene og gjorde øvelsen igjen. Og angsten forsvant... Så joda, - nå sitter jeg her og..vel, jeg vet ikke helt om jeg skal ta Cipralexen, eller om jeg skal gi dette et forsøk. Jeg tenkte jeg skulle begynne nå siden jeg skal til Hellas om 2 uker og ikke ønsker så sterke bivirkninger der nede (de første 2 ukene skal være verst hvis man får bivirkninger....)..er det bare jeg som innbiller meg at dette fungerer, eller what? Er det tilfeldig? Skal fortsette med dette...helt klart...og selvsagt oppdatere her, - men..jeg trenger egentlig å høre litt hva andre tenker om dette? Hva slags erfaringer har dere? TS her: Vet ikke helt om det kom så godt frem, men jeg lider av angst i forhold til ubehagelige tanker som gjentar seg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Jeg fikk anledning til å prøve det uten kostnad. Helt tilfeldig. Overrasket over virkningen. Den tok bort siste rest av noe vanskelig. Kunne helt klart tenkt meg å prøvd det igjen på andre områder.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Jeg fikk anledning til å prøve det uten kostnad. Helt tilfeldig. Overrasket over virkningen. Den tok bort siste rest av noe vanskelig. Kunne helt klart tenkt meg å prøvd det igjen på andre områder. Oi, gøy å høre at andre også har opplevd en så positiv virkning! :D Men, det var bare oss to også eller? Jaaaaja....
Tøysejenta Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har prøvd det, og merket ingen forskjell andre steder enn i lommeboka...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå