Gå til innhold

Norske Talenter bare juks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det som er arrangert på forhånd i norske talenter?

Har hørt en del si at at det bare er juks og at tv2 har bestemt på forhånd hvem som vinner.

Er det noe i det?

Har selv lagt merke til at dommerene sier mye av det samme gjentatte gangr og når de skal stemme noen videre i semifinaler så er det stort sett en som sier den ene og to som sier den andre. Vert ikke om det bare er en tilfeldighet da.

Har de snakket sammen på forhånd?

Forresten, får talentene stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er juks, siden det skal være demokratisk... :vetikke:

Familier og venner og samfunnet til talentene stemmer jo som gale, så tror det holder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig mye er planlagt på forhånd. Jeg vet ikke akkuart hvor mye, men en nær venn av meg har vært en del innblandet i Norske Talenter, og jeg skal si det er ugler i mosen. Har i hvert fall lært at jeg aldri skal bruke pengene mine på sånne programmer igjen, for hvem vet om stemmene teller i det hele tatt? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekkefølgen dem er plassert i når dem opptrer trur jeg ikke er veldig tillfeldig.. dem som kanskje har vært største favoritter i semfinialen er som regel nesten alltid til slutt på dagen.. det er sånt man ser igjen både norske talenter og f.eks x-factor og idol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tre generasjoner da? Ikke fortell meg at det var planlagt at de skulle gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok mobilstemmene teller, hvis ikke ville de ikke hatt lov til å ta betalt for dem. Men en blir ledet mye av hva dommerne sier og hvordan ting presenteres underveis. I tillegg er det ikke så tilfeldig hvem som kommer så langt som til på tv. Jeg kjenner folk som har blitt kontaktet av programmer som Norske Talenter og X-faktor (pga research og bekjentskaper) fordi de har "talenter" teamet mener egner seg, og det er ikke nødvendigvis sånn at flinke folk som melder seg på selv, kommer videre, hvis det ikke passer inn i programkonseptet som i stor grad følger "moderprogrammene". Kjenner også folk som har jobbet med begge konseptene (X-faktor og NT).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Klart det finnes juks i slike programmer. Kanskje ikke direkte juksing, men omveier og manipulering er der helt klart.

Se bare på Idol. Vet ikke om det er slik i Norge, men jeg vet at i den amerikanske og britiske versjonen, så får bl.a. de som synger SUPERDÅRLIG beskjed på castingen at de er kjempeflinke. Hvorfor? Fordi da får de en mye mer ekte sjokkert og sint reaksjon fra dem når dommerene sier at de ikke kan synge. Noe som igjen fører til drama og mer seertall.

Det er klart at dommerene og alle menneskene i crewet i Norske Talenter, også prøver å guide publikum inn på den veien de vil at du skal gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...