~sikka~ Skrevet 10. november 2003 #22 Skrevet 10. november 2003 Scorpina hvilken historie er dette? står på side en i denne tråden
chimp Skrevet 10. november 2003 #23 Skrevet 10. november 2003 Ja, det var ikke akkurat enkelt, jeg pleier vel lett å ty til sort jeg også, men endte opp i en blå i den anledningen. (noe som jeg ser lenger opp her at vel heller ikke var helt heldig, men det visste heldigvis ikke bruden og hennes familie..) Var det gærnt m BLÅ også......Herregud!!! ikke for at jeg kunne ha brukt blå kjole, men likkavæl....
aline Skrevet 10. november 2003 #24 Skrevet 10. november 2003 ...blå kjole for da vil de underjordiske komme og røve med seg bruden er visst galt med blått og ja..
chimp Skrevet 10. november 2003 #25 Skrevet 10. november 2003 Ok!!! Da står vi vel egentlig igjen m brun, grønn, oransje, lilla, turkis og rosa...GRØSSS!!!
aline Skrevet 10. november 2003 #26 Skrevet 10. november 2003 eller grå!!!! :D Men nå har det jo kommet mange fine nyanser i disse fargene etterhvert da. Det finnes jo sikkert rød-nyanser som er helt ok å bruke også, det er vel kanskje den typisk "knall-røde" som ikke skal brukes? Selv om de fleste idag nok ikke ville reagert på rød kjole engang. (har en nyyyyydelig kjole etter moren min som er sort med røde og hvite roser jeg, og har brukt den i flere bryllup uten annet en positive reaksjoner! Kanskje det er ok å mikse alle disse ulovlige fargene?)
Tjorven Skrevet 10. november 2003 #27 Skrevet 10. november 2003 Grunnen til at man ikke skal ha rød kjole egentlig, er fordi rødt vekker oppmerksomhet og denne dagen skal man ikke ta vekk oppmerksomheten fra bruden. Men her finner du en tråd om dette: Farger på kjoler som gjest - nå er "alt" lov
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 10. november 2003 #28 Skrevet 10. november 2003 For min del må gjestene gjerne komme i rødt, også sort hvis de vil, men ikke hvitt.
Snurre Skrevet 10. november 2003 #29 Skrevet 10. november 2003 Jeg synes man kan gå både i rødt og sort jeg. Min forlover skal ha den nydelige røde kjolen
Gjest Madley Skrevet 10. november 2003 #30 Skrevet 10. november 2003 Hør nå her... Så lenge du ikke har en hvit kjole med slep og slør, så gå for guds skyld i hva du vil... Herregud, vi har nå droppet det meste av andre såkalte regler fra gammelt av så hvorfor ikke denne også?? Du skal heller ikke ha bare skuldre i kirka? hvor mange av dere overholder det? Så...ergo...gå idet du vil, eller har eller liker!
hanni Skrevet 10. november 2003 #31 Skrevet 10. november 2003 Jeg hadde knallrød brudekjole da... Men det var gjester som hadde røde kjoler, og det gjorde ikke noe, for deres kjoler hadde jo ikke slep sånn som min. En nær slektning hadde også hvit lang ballkjole, for det fant vi ut at hun godt kunne ha når jeg hadde rød. Synes man bare må unngå for voldsom kjole jeg. Fisk litt etter brudens snitt på kjolen hvis man tenker å stille i noe helt spesielt flott. Har en gang vært litt overpynta i et bryllup - ikke i forhold til bruden - men i forhold til mange av de andre gjestene - og det var ikke noe særlig. Jeg stilte forøvrig i svart og blå kjole i min forlovers bryllup. Det var vel grusomt feil da... :o Man har lov til å pynte seg - det er jo stas - men ikke overstrål bruden. Det er vel den viktigste regelen, ja.
Miracl3 Skrevet 10. november 2003 #32 Skrevet 10. november 2003 Gjestene mine kler seg i hva de vil. Vet kusinen min har rød kjole og tanten min svart.
jea Skrevet 11. november 2003 #33 Skrevet 11. november 2003 De kan komme i hva de vill rød,svart,grønn...Just not HVIT 8)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå