Gå til innhold

Plassering av bord

zmurfette

Anbefalte innlegg

Hva slags for skal dere ha på bordet deres?

Langbord, hestesko, småbord, kombinasjon?

Noen som har noen tips til hvordan man kan plassere små bord uten at mange blir sittende med ryggen til de som taler og toastmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha runde bord! Har egentlig ikke så mye på hvordan de skal få sett alle, men når det er taler osv så kan vel folk bare snu seg mot vedkommende? Det var det jeg tenkte i allefall...Men det er jo ikke helt gjennomtenkt ennå, siden bordene ikke er klar og vi ikke har fått stilt de opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha mange runde bord, med seks stykker på hvert bord. De som blir sittende med ryggen i mot den som taler, får bare snu seg. Sånn får det bare bli... (de kunne nemlig ikke lage E bord i lokalet vi skal ha..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha et laaaangt ovalt bord hvor gjestene sitter rundt hele bordet. Brudeparet (meg og typen :P ) skal sitte midt på lang siden.

Tror det blir ganske bra siden bordet verken har en begynnelse eller slutt, alle sitter på en måte like bra 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å bestemme meg, men det blir nok langbord. Vi er 14 stk og bordplasseringen gir meg litt hodebry for å være ærlig...

Må få meg en skikk og bruk bok, så jeg får noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss mange småbord til gjestene, og at vi brudeparet + våres foreldre satt øverst på et langbord......Men skulle vi ha det slik ble det veldig trangt om plassen, så vi må nok gå for den "tradisjonelle" E-formen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De av dere som skal ha småbord: Hvordan plasserer dere de slik at alle ser brudeparet og toastmaster uten å måtte snu seg?

De som skal ha småbord + langbord til brudepar + foreldre: Skal det sitter folk på begge sider av langbordet, eller bare den ene? Hvordan skal dere plassere langbordet i forhold til småbordene slik at alle kan se brudeparet + toastmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var i et bryllup med langbord + småbord. Langbordet stod da i midten av lokalet og det satt folk på tre sider. Kortenden var mot veggen og der satt brudeparet. På hver side av dem satt foreldre, faddere og besteforeldre. På den andre kortenden satt ingen.

Småbordene var så plassert rundt dette langbordet (men ikke bak). Disse bordene var plassert litt på skrå i forhold, slik at ingen satt med ryggen rett mot brudeparet. Det er jo alltid noen som blir sittende litt ugunstig i forhold til brudepar og taostmaster, men slik vil det jo også være om man velger kam-bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å bestemme meg, men det blir nok langbord. Vi er 14 stk og bordplasseringen gir meg litt hodebry for å være ærlig...

Må få meg en skikk og bruk bok, så jeg får noen tips...

Tips; trekk lodd om bordplassering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...