Gå til innhold

Hvitevarer, stål eller ikke


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi må i den nærmeste tid kjøpe alt av hvitevarer til kjøkken, og er veldig i tvil om hva vi skal kjøpe.

Uavhengig av pris, hva ville dere valgt.?

Vi er litt redde for at ståle blir gammeldags om 3 år, og så sitter vi der med dyre gammeldagse ting.

M & Ø

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde det samme problemet. Min kjære ønsket seg stål og jeg ønsket med brune/svarte hvitevarer.

Det som avgjorde saken var fingermerker og kjøkkeninnredning.

Vi har en tradisjonell/gammeldags/tidløs innredning og fant i tillegg ut at stål lett får fingermerker, så vi endte opp med brune/svarte.

Hvis dere har et moderne kjøkken i lyse farger passer det kanskje bedre enn hos oss. Jeg synes at stål er kaldt og mener bestemt at dette er en "motesak". Hos oss går hvitevarene i ett med innredningen og er integrert. Hvitt hadde også blitt grusomt hos oss.

Finn noe som passer til resten av kjøkkeninnredningen du. Slike ting går jo i stykker om noen år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Vi har akkurat modernisert og bygget ut kjøkkenet!

Vi har et moderne kjøkken fra HTH i Kirsebær.

Vi valgte stål på oppvaskmaskin og komfyr og viften over komfyren. Kjøleskapet er faktisk en sort tavle som egner seg godt til beskjeder og tegninger fra minstemann. Vi synes ikke det er kaldt i det hele tatt,og med gode pleiemidler er det lett å holde. Det kommer jo litt an på hva man har på resten av kjøkkenet! Selv om vi har det moderne bryter vi dette med å ha gamle møbler kjøpt på antikvitets butikker inne på kjøkkenet (bord og stoler).

Lykke til med valget!

Klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det safeste er jo helintegrerte hvitevarer, da. Men ellers så kommer nok vi til å velge endel stål. Børstet stål får ikke så fort fingermerker, og er etter min mening finere. Men allerhelst ville jeg nok valgt helintegrert oppvaskmaskin, kjøleskap og fryser, samt komfyr med dør i børstet stål og glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde vært litt redd for at stål blir den nye varianten av grønne og oransje kjøleskap som "alle" skulle ha på 70-tallet..... Vanskelig å tenke seg at noe man syns er SÅÅÅÅ stilig nå, skal bli skikkelig URK om noen år!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha husker de orange og brune komfyrene og kjøleskapene. Fæle. Faktisk vet jeg om endel gamle som har disse ennå. Platen virker ikke og platene er nesten rustne.

Var også livredd for dette med stål. Og det blir fingermerker på børstet stål. Sverger fortsatt til svart jeg, men det er fordi det passer mitt kjøkken og min smak.

Har forferdelig liten forståelse for dette nye og minimalistiske, men det er sikkert flere meninger om dette.

Er forferdelig glad i farger og lun atmosfære, så jeg hadde ikke overlevd en dag med hvite vegger og møbler i stål, glass og sort skinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett pleieprodukter eller ikke, så er børstet stå vanskeligere å holde rent enn andre overflater på hvitevarer. Dessuten kommer det garantert til å være gammeldags og umoderne om 3-4 år. Dere tror da vel ikke at det IKKE kommer noe nytt.....?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Jeg er ikke så redd for at stål skal bli umoderne - tvertimot så tror jeg faktisk det er et tidløst materiale. Man kan jo bare ta en titt på alle storkjøkken rundt omkring - der er nærmest alt i rustfritt stål, og det har det vært siden tidenes morgen.

Selv har jeg nettopp bygget hus, og valgte stål på alle mine hvitevarer. Jeg tror ikke vi kan sammenligne stål med det grelle orange, brune og grønne som var in på 70-tallet.

Uansett så må alle velge innredning etter sin egen smak og stil. Det viktigste er at du trives med det du har rundt deg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med rustfritt på storkjøkken har nok en annen årsak: Det kan klores og vaskes uten å bli slitt. Lett å fjerne bakterier og sånt. Tror nok at det er grunnen til at dette blir brukt. Det er faktisk påbudt på slike kjøkken.

Men man skal selvsagt velge det man synes er pent og trives med. Om noen år skal det byttes ut likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger i dag, så risikerer du at det er umoderne i morgen!!!! Det gjelder jo alt av farger og innredning forøvrig. Det gjelder å velge en "grunninnredning" som er nogenlunde tidløs, så kan man endre "tilbehør" og farger etter som tiden går og saken endrer seg.

Hvite hvitevarer er ikke akkurat moderne (eller pent for den saks skyld), selv om mange har det.

Selv tror jeg at stål kommer til å holde seg lenge.

Vi har stål kjøleskap, og stålplater over benken på kjøkkenet i tillegg til stål komfyr (innebygget). Dette er kombinert med enkle skapdører i eik. Veldig stilrent og moderne (dritlekkert faktisk icon_smile.gif). Det passer ihvertfall oss.

Det er heller ikke særlig vanskelig å holde rent og fritt for fingermerker.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Vi har nettopp investert i både stål komfyr, hette og kjøleskap - dritlekkert om jeg må si det selv icon_smile.gif. Lurer på hvilke "spesialpleiemidler" dere bruker? Jeg fikk med noe til komfyren, men denne fungerer ikke så godt til kjøleskapet. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Vi kjøpte nye hvitevarer nylig. Vi var selvsagt fristet å kjøpe stål da vi var i vår "minimalistiske hjørne" men samboern mintes et gammelt råd fra hans bestefar som var byggemester da han levde. Kjøp hvitt! Det går aldrig ur moten. Det er lett å kjøpe till en del som er ødelagd (om 3 år og en del går i stykker finnes det kanskje ikke å kjøpe i stål då bir det en ting som ikke passer sammen med det andre)Det er lett å selge hvite ting secondhand. Prøv å få noe før et orange eller oliven kjøleskap idag! Allerede nu føler jeg at stål/ børstet stål føles litt avleggs og trist og passer ikke sammen med den nye trenden med mer farger og fullt av ting og tang for hjemmetrivsel som jeg nu lengter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg liker stål, det er stilrent og klassisk (synes nå jeg i hvertfall), og jeg kommer til å fortsette å kjøpe det etterhvert som vi nå skal skifte ut en del på kjøkkenet. Forresten går det an å male hvitevarer. Så det på et interiørprogramm en gang. Der ble resultatet skikkelig bra. Vet ikke om jeg hadde turt...kanskje viss det var et skikkelig stygt gammelt kjøleskap. Er det noen som har prøvt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i et interiørblad for noen uker siden at stål var helt på vei ut nå, men det er vel kanskje ikke det som er det viktigste..? icon_smile.gif Vi kommer likevel til å velge noe annet selv om jeg synes det er fint da jeg er redd jeg selv skal gå fort lei. Tavle-kjøleskap høres gøy ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stål er ut!!

Prøv å velge akkurat det dere liker (om det faktisk er stål eller ikke), og som dere kan leve med i framtida! Kanskje kan dere heve dere langt over begrepet "mote", og konsentrere dere om EGEN smak!!

Kos dere med innredningen!!

Ella

1212[ Dette Innlegg er endret av: Ella den 2002-06-08 23:46 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har akkurat kjøpt ny leilighet som vi har innredet, og valgte å kjøpe kjøleskap, stekeovn og kjøkkenhette i børstet stål.

Vi har ikke noen plager med fingermerker, ennå vi har en liten gutt på fire år.

I tillegg har vi belysning (halogenwire) og en del andre småting i stål. Kjempelekkert.. icon_smile.gif

En ting jeg lurer på..

Hvis stål er "ut" hva er da "in" nå? Hvitt?

Kan ikke se jeg har sett så mye av det i interiørbladene for tiden egentlig.

Vi har dessuten kjøpt ganske rimelige hvitevarer, som vi sikkert ikke kommer til å ha om 20 år allikevel..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen :P

Ja nå har vi hatt våre stål varer i ett år, og jeg angrer ikke et sekund. Jeg synes det er rent og lekkert.Og det er ikke vanskelig å holde heller. det passer godt til vårt kjøkken og sammen med våre ting som slett ikke er så moderne.De som har levert kjøkkenet var oppom og tok bilder av det fordi de syntes kombinasjonen kirsebær,stål og gamle møbler passet veldig fint sammen. Og hvorfor bry oss om hva som er moderne?det viktigste er å finne noe man selv liker - det er jo vi som skal bo her og trives!! :) men det jeg er aller mest fornøyd med er faktisk den tavle fronten på kjøleskapet. Utrolig greit sted å skrive beskjeder på!!

Klemmer fra

Charmina 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

JEG HAR ALT I STÅL NÅ.KJEMPEFLOTT--- :lol::lol::lol::lol::lol:

SER OM NOEN MÅNEDER(ÅR) OM JEG FORSATT SYNS DET ER LIKE FLOTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...