AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er avhengig av Sobril, og sliter veldig med siste del av nedtrappingen. Etter en svært traumatisk opplevelse for 10 år siden ble jeg satt på Xanor av legen min. Jeg visste da ikke hvor sterk og avhengighetsskapende denne medisinen er. Etter 8 år bytte jeg lege og bestemte meg for å bli kvitt pillen. Xanor er MYE sterkere enn Sobril, og jeg har på 2 år gått fra stor dose Xanor til 5mg Solbril. 2,5mg + 2,5 mg per dag. Jeg jobber i en stressende jobb med mye presentasjoner og sene jobbkvelder, og enkelte dager trapper jeg opp på Sobril for å klare hverdagen. Jeg HATER å være avhengig, og mannen min og jeg ønsker barn så fort jeg er av pillen. Det virker nå som om kroppen min ikke klarer tilpasse seg 2,5mg +2,5mg, jeg er kontant svimmel, ør, nervøs, prikker i hele kroppen, taleproblemer+++ Har noen andre hatt det slik? Og hvordan kom dere dere ut av pillehelv......? Må nevne at jeg skal ha 5 uker ferie i sommer, der målet er å komme HELT av:)) Tusen tusen takk for alle råd
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Kjære deg. Det høres ut som du har abstinenser. Anbefaler deg å prate med legen og justere dosen litt opp og bruke lenger tid på nedtrappingen. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Kjære deg. Det høres ut som du har abstinenser. Anbefaler deg å prate med legen og justere dosen litt opp og bruke lenger tid på nedtrappingen. Lykke til. Jeg som skrev dette. Ser at du og mannen din planlegger graviditet og at du ønsker å slutte helt til sommeren. Piller hoper seg opp hvis du tar daglig. Hvis du klarer noen dager uten, vil du ha det fælt de dagene men vil ha større beroligende virkning når du tar en tablett noen dager senere i en mer hektisk periode. Det er en tøff prosess og man må minne seg på at det bare er abstinenser, men jeg har vært gjennom det to ganger og sist gang var skremmende fordi nedtrappingen gikk for fort og jeg følte at jeg ikke hadde kontroll, men bare måtte ta det legen hadde foreslått. Det er viktig at nedtrapping skjer i samråd med pasienten. Legger ved en link der det står om abstinenser. Du kan ringe Retretten og be om råd. http://www.retretten.no/abstinens.htm 1
Kosemose Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Kjære Trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Dette er et spørsmål du burde ta opp med legen din. Vennlig hilsen Kosemose, mod 1
Fremhevede innlegg