Gå til innhold

Jente med bart

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 19 år, som har vært plaget med mørke hår på overleppa så lenge jeg kan huske..

Jeg er ganske mørk i håret og huden ellers (til å være helt norsk), og har synlige mørke hår på kroppen og litt i ansiktet, mer enn andre damer/jenter. Men det er disse hårene på overleppa som virkelig plager meg, og det har slitt ekstremt mye på selvtilliten min, spesielt i ungdomsårene..

Jeg bruker å nappe ut hårene med pinsett, og de har etterhvert blitt ganske tykke og stive. Så nå har jeg virkelig et problem, siden hårene er stive og kjennes ut som en ordentlig bart.

Er det noe jeg kan gjøre for å få hårene bort permanent??

Setter Virkelig pris på svar her.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Laser. Jeg også har det, men for meg fungerer det helt fint å bare nappe de vekk.

Men som sagt. Laser kan du jo sjekke ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Hårene skal ikke bli stivere og tykkere av å nappe dem. Enten så bare føles det sånn eller så handler om at hårene har blitt kraftigere i løpet av puberteten.

Men mitt enkleste og beste tips (med mindre du vil ty til laser), er å kjøpe sånn liten tube med varmvoks fra Veet. Tuben er liten og grønn og du varmer den ved å legge hele tuben i et glass varmt vann. Så smøres den på med spatelen og drar av voksen med strips. Du kan bruke stripsene som følger med, eller bruke små biter av vanlig papirark, som jeg faktisk syns tar bedre. Jeg gjør dette om kvelden ca. hver 3.-4. uke, og det funker bra på meg. Jeg blir litt rød med en gang, men det er borte dagen etter. Denne voksen er også vannløselig, så det er lett å fjerne voksrester med litt vann etterpå (dette betyr også at du ikke må ha noe vann på huden før voksing, for da virker ikke voksen). Jeg pleier å smøre på litt aloe vera, øyegelé eller vanlig hudkrem etterpå.

Jeg har prøvd sånne ferdige voksstrips før, men de ble jeg rød av i flere dager.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det kun er på overleppa kan du komme fra det med en helt ok pris på laser. Husk da at du ikke må vokse/nappe hårene i minst 2 måneder før. Da kan du bruke barbehøvelen.

Jeg har også bart, tar den med høvelen hver dag. Har også begynt med laserbehandling.

Gjest apekattenico
Skrevet

Du vet hva man sier; I jenter med bart, er det moro og fart!

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Hører mange sier at "hårene blir ikke stivere av napping" men dette er stikk i strid med hva jeg fikk opplyst da jeg gikk hudpleielinjene OG min egen erfaring med mange steder på kroppen der det IKKE normalt sett vokser ut tykke hår. Hvorfor, det kan jeg ikke forklare, men det er sikkert noe "ekspertene" ikke kan forklare, men som er naturlig alikevel.

Eksempel : Når huden får mye belastning et sted på kroppen blir huden tykkere. Kanskje hårroten reagerer med å produsere tykkere hår når det gang på gang blir nappet vekk? Bare en tanke. Jeg har i hvertfall garantert fårr mørkere og tykkere hår etter napping på test-områder på min egen kropp.

Skrevet

Jeg bruker ferdige voksstrips fra veet, det funker bra og er ikke rødt mer enn over natta :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører mange sier at "hårene blir ikke stivere av napping" men dette er stikk i strid med hva jeg fikk opplyst da jeg gikk hudpleielinjene OG min egen erfaring med mange steder på kroppen der det IKKE normalt sett vokser ut tykke hår. Hvorfor, det kan jeg ikke forklare, men det er sikkert noe "ekspertene" ikke kan forklare, men som er naturlig alikevel.

Eksempel : Når huden får mye belastning et sted på kroppen blir huden tykkere. Kanskje hårroten reagerer med å produsere tykkere hår når det gang på gang blir nappet vekk? Bare en tanke. Jeg har i hvertfall garantert fårr mørkere og tykkere hår etter napping på test-områder på min egen kropp.

Det bare føles slik fordi håret vokser friskt ut igjen. Etterhvert vil håret bli slitt og tynnere.

Gjest Heloise
Skrevet

Det bare føles slik fordi håret vokser friskt ut igjen. Etterhvert vil håret bli slitt og tynnere.

Fra gjennomsiktig babyhår til kullsvart tykt skjegghår? I don't think so.

Jeg tror fremdeles påstanden om at det ikke går an, er helt helt feil.

Skrevet

Jeg har den motsatte erfaringen med leggene mine :) Det er faktisk ganske stor forskjell etter bare en runde med voksing, og for hver gang jeg gjør det blir hårene lysere og tynnere!

AnonymBruker
Skrevet

Fra gjennomsiktig babyhår til kullsvart tykt skjegghår? I don't think so.

Jeg tror fremdeles påstanden om at det ikke går an, er helt helt feil.

Så du tror at dersom du vokser håret ditt på hodet noen ganger så vil det gå fra å være blondt til mørkt?

Det er HELT UMULIG å stimulere en hårrot til å produsere hår mørkere/tykkere.

Gjest Heloise
Skrevet

Nå snakker jeg om "dunhårene" andre steder på kroppen, hår som ikek er så tykt som håret på hodet og slik som kjønnshår. Det er mange forskjellige "typer" hår, dunhårene på kroppen er ikke det samme som det på hodet.

Håret på hodet forandrer seg ikke, men DUNHÅRENE gjør det ;)

Skrevet

Jeg bruker ferdige voksstrips fra veet, det funker bra og er ikke rødt mer enn over natta :)

TS, hvorfor bruker du ikke voksstrips for ansikt fra Veet?

Det er virkelig ikke så pent når kvinner har bart altså!

AnonymBruker
Skrevet

Nå snakker jeg om "dunhårene" andre steder på kroppen, hår som ikek er så tykt som håret på hodet og slik som kjønnshår. Det er mange forskjellige "typer" hår, dunhårene på kroppen er ikke det samme som det på hodet.

Håret på hodet forandrer seg ikke, men DUNHÅRENE gjør det ;)

Hår er hår, det går ikke an å stimulere hårrøttene til noe annet enn de er genetisk laget for å gjøre.

Men man kan ødelegge dem, feks ved laser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...