Dularfullar Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 I litt over to uker nå, så har jeg slitt med ryggen min. Det startet da jeg hadde en liten treningsøkt, akkurat der og da merket jeg ingenting, men da jeg skulle bære en mindre pose grillkull!! fikk jeg en trykksmerte på et punkt på høyre side av korsryggen. Etter det spredde det seg bare videre utover hele korsryggen, og jeg har hatt store problemer på jobb. Har jeg rett rygg så er jeg fortsatt øm, men når jeg skal begynne å bevege ryggen frem og tilbake så kommer det skytende smerter. Og hvis jeg har stått stille et eller to minutter og da skal begynne å bevege meg igjen. Så får jeg en utrolig skrap og vond smerte som går fra korsryggen og nedover rompa og låret. En kveld klarte jeg nesten ikke å gå hjem fra jobb fordi ved hvert eneste skritt så får jeg den skytende smerten som går nedover låret, og jeg skrek nesten til for hvert skritt.. Får jeg hvilt meg noen timer eller aller helst en dag, så er de verste smertene borte, men så fort jeg kommer meg på jobb og begynner å arbeide så kommer smertene fort tilbake... De siste dagene har nesten vært verst da jeg har gått med nesten konstant smerte i korsryggen og midt på ryggen.... jeg vet jeg burde gå til lege, men jeg gruer meg veldig. Sist gang jeg gikk til legen *da var det en annen lege i en annen by* med rygg/skuldersmerter, så ble jeg rett og slett ikke trodd av legen. Hun ba meg bare trene........ De ryggsmertene er jo ikke noe du faktisk kan se.. iallefall ikke med de blotte øye, med mindre jeg da kommer krokrygget til legen... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg bare skal ta tiden til hjelp eller om jeg skal bare gå til legen, så får han tro hva han vil...... Nå har jeg gått sånn i over to uker, jeg orker snart ikke mer...
Cata Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Gå til legen. Når du har stråling nedover i beinet kan det være noe som klemmer på isjasnerven, -i verste fall en liten prolaps. Legen kan i det minste gi deg smertestillende. Da spenner du deg mindre pga. smerten og forhåpentligvis vil det at du slapper mer av i muskulaturen virke positivt hvis det er rent muskulære smerter du har. Altså - legen. Snart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå