Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg kunne tenkt meg å prøve lavkarbo diett, men lurer fælt på hvordan det funker når man er laktoseintollerant?

Jeg kunne tenkt meg å gått ned ti kilo, og skulle trudd at jeg ville gått ned etter at jeg måtte kuttet ut melk. Det har da ikke skjedd, føler jeg bare går oppover!

Er det noen som har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chevy
Skrevet

du kan klare lavkarbo fint dersom du er laktoseintollerant.

jeg er ikke noen ekspert, men det er plenty ting du kan lage uten melkeprodukter:) og mange inne på lavkarbo.no må jobbe seg rundt diverse allergier.

ta deg en titt innpå den siden:)

Skrevet

Lavkarbo fungerer utvilsomt, men det er nok de færreste som klarer å fullføre det. Årsaken til at det fungerer er enkel, du spiser mat som er stort sett kjedelig og ensformig.

Sosialt fungerer det også dårlig, det er sjelden du i måltider med andre kan tilrettelegge maten slik at karbohydratene ikke blir med. En tredje ulempe er at du går opp igjen så fort du begynner å spise normalt. Intensjonen med en slankekur er kanskje å nettopp gå ned til en bestemt anledning, f.eks bryllup, selskap, reise etc. Selv mener jeg livsstilsendring er eneste måte framfor disse slankekurene. Sett også målet langsiktig framfor og skal gå ned raskt. Easy come, easy go - fungerer begge veier.

Gjest Bjørn82
Skrevet

Lavkarbo fungerer utvilsomt, men det er nok de færreste som klarer å fullføre det. Årsaken til at det fungerer er enkel, du spiser mat som er stort sett kjedelig og ensformig.

Sosialt fungerer det også dårlig, det er sjelden du i måltider med andre kan tilrettelegge maten slik at karbohydratene ikke blir med. En tredje ulempe er at du går opp igjen så fort du begynner å spise normalt. Intensjonen med en slankekur er kanskje å nettopp gå ned til en bestemt anledning, f.eks bryllup, selskap, reise etc. Selv mener jeg livsstilsendring er eneste måte framfor disse slankekurene. Sett også målet langsiktig framfor og skal gå ned raskt. Easy come, easy go - fungerer begge veier.

Men noen er jo skapt for å gå på lavkarbo. Jeg selv trener mye, å eter som en hest. Jeg ha trent i 13år. Og jeg har alltid likt å la potetene ligge igjen på fatet. Ellers så hater jeg ris. Jeg er ikke noe særlig pastaglad heller. Jeg vet ikke om det er mange som er sånn som meg, men jeg er skikkelig glad i lavkarbomat. Og det lever jeg mye godt på. Men jeg spiser grønnsaker og jeg har ingen ting imot litt salat. Men de typiske karbo ingrediensene er jeg ikke så begeistret for.

Men Tormod, som du sier. Det passer nok de aller fleste som en slankekur i en spesiell anledning, for meg var det bare perfekt.

Skrevet

Hei, Bjørn. Jeg hadde det helt klart i tankene at det passer enkelte svært godt. Det kan være vanskelig å være objektiv til tider. "Skapt for å gå på lavkarbo" som du sier, eller en usedvanlig god selvdisiplin bør være kriteriene.

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg kunne tenkt meg å prøve lavkarbo diett, men lurer fælt på hvordan det funker når man er laktoseintollerant?

Jeg kunne tenkt meg å gått ned ti kilo, og skulle trudd at jeg ville gått ned etter at jeg måtte kuttet ut melk. Det har da ikke skjedd, føler jeg bare går oppover!

Er det noen som har noen tips til meg?

Ja, du kan fint gå på Lavkarbo-dietten.

Det er bare å spise som før, men å kutte ut alle melkeprodukt og alle melprodukt.

Da sitter du igjen med protein, fett. Grønnsaker, frukt og bær er kjempeviktig, siden de inneholder bra karbohydrater og masse vitaminer, mineraler og sporstoffer som kroppen MÅ ha for å fungerer. Også lurt å spise mye forskjellige nøtter, kjerner og frø. Spiser du frukt, grønt, bær og nøtter/frø får du i det fiber og kalsium og mye annet bra for kroppen.

F.eks kan man fint spise taco, man lager bare kjøttdeig som før og har alle grønnsaker og guacamole og tacosaus og tacoskjell. Det eneste du kutter ut er lefser, rømme og ost.

Det fins forresten melkefri rømme du kan bruke.

Du kan lage wokker eller salater med kylling eller fisk til.

Du kan lage gode supper, og gryteretter.

Det er mye godt man kan lage, og man kan leve et fint liv uten mel og melk.

Selv spiser jeg hverken mel, melk eller stivelse.

Spiser kun protein, fett, grønt, frukt, bær, nøtter, kjerner, frø, urter. Jeg har rett og slett lagt om kosten, og kommer alltid til å spise slik resten av livet. Er aldri syk heller, så flere burde prøve dette.

Det fins mange gode oppskrifter på nettet om glutenfri pizzabunner og andre melfrie og melkefrie matretter.

Gjest Chevy
Skrevet

Ikke for og plukke på svare ditt,men tacoshell er fyfy!:) bare sånn for ikke og misslede ts..

Skrevet

på lavkarbo.no finner du det meste du trenger for å sette deg inn i lavkarbo. Det er også en haug med knallgode oppskriftere der :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...