Tropic Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hei! Jeg har mest sannsynlig utviklet stresshodepine etter slag mot hodet. Sliter så mye at jeg for tiden er sykemeldt på grunn av dette. Begynner å bli svært lei av situasjonen. Å gå hjemme er også slitsomt da det gir meg alt for mye tid til å tenke på dette og bekymre meg. Men jobb er dessverre ikke et alternativ slik hodet mitt er nå. Har prøvd fysioterapeut, noe som har gitt bedring i nakken, men hodepinen er fremdeles like plagsom. Har begynt å trene da jeg har hørt dette er bra på lang sikt. Utenom dette tar jeg smertestillende når hodepinen blir for ille. Er det noen med lignende erfaringer? Hva funker for dere? Har dere blitt kvitt det? Hvordan?
Ethereal Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Har ikke stresshodepine, men tenker at du nok burde lære deg stressmestringsøvelser. Begynn med yoga og pusteøvelser. Om du klarer å puste riktig vil ikke kroppen din bli stresset
Tropic Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 Har ikke stresshodepine, men tenker at du nok burde lære deg stressmestringsøvelser. Begynn med yoga og pusteøvelser. Om du klarer å puste riktig vil ikke kroppen din bli stresset Har lest at endel mediterer. Så kanskje det ligger noe i det. Er iallefall verdt å prøve!
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har det. For meg fungerer egentlig ingenting annet enn å være på en avslappende, rolig plass og massasje fra min kjære.
Avalon Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har det også. Fint lite av smertestillende fungerer, men jeg har en sånn shaktimat pute. Hvis jeg er hjemme og legger den puta i nakken så fort jeg kjenner det, kan det forsvinne.
Gjest Chevy Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 jeg har alle slags hodepiner.. hehe.. desverre. Men, også da denne. Jeg har begynt og trene og gå turer, virker som det hjelper litt på! Ellers får jeg sambo til og massere pannen min, evnt smøre på tigerbalsam/icegel.. da slapper jeg av! tenker på og gå til innkjøp av en sånn massasjegreie som jeg kan bruke på hodet når typen ikke er hjemme osv.. men, dette er jo bare symptom''behandling''. som det nevnes, så er avslapningstekniker gull verdt, samt en god natts søvn. Hvis kroppen er anspent når du legger deg så går det ikke over av seg selv.. ihvertfall ikke for meg. Jeg må puste ordentlig samt har jeg lasta ned en app som heter sleepstream, med diverse avslapningslyder osv.. jeg sliter veldig med søvn, skal nevnes. Et godt utluftet rom samt gode puter (vurderer tempur selv). dette er mine råd fra hva jeg gjør - jeg tar selv aaaaalt for mye smertestillende og MÅ finne en måte og bli kvitt dette på. skal følge med på tråden:)
Marikke Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Kanskje en kiropraktor kan hjelpe? Du kan google "kiropraktor hodepine", så finner du masse informasjon.
LadyNinja Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Jeg har også dette, stress / spenningshodepine. Fikk det etter en ulykke der jeg ble påkjørt... Prøvde i lang tid å jobbe uten å kontakte lege/nav, men til slutt klarte jeg det ikke, skulle jeg forsette slik så tror jeg at jeg selv kunne ha garantert meg mange år mindre levende.. Og med en liten datter så må jeg lytte etter kroppen min og ha helsen i behold så godt som mulig. Har du vært hos nevrolog? Jeg har, minuset med det er at medisinene er så sterke at man "forsvinner" litt. Kroppen min responderte ikke bra til noen av tablettene, men nå etter jeg er ferdig å amme så skal jeg få en siste type, og se om denne kan lindre, men samtidig at jeg kan fungere i hverdagen. Endret 23. mai 2011 av LadyNinja
Tropic Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 23. mai 2011 Har ikke vært til nevrolog nei, kan fastlege henvise til dette? Jeg er iallefall så heldig at jeg klarer å sove igjennom natten uten problemer. Har kjøpt meg en spesialpute som støtter nakken en god del. Hvordan er det med jobb? Klarer dere å jobbe til tross for hodepinen? Klarer dere arbeidsdagen med hodepine? Jeg blir så dårlig at jeg så vidt klarer å stå (svimmel), i disse periodene får jeg ikke dusje når jeg er alene hjemme engang (litt overbeskyttende samboer) Blir også så ukonsentrert så får ikke gjort noe som helst. Er faktisk dette som bekymrer meg mest.. Er det store forskjeller mellom en kiropraktor og en fysioterapaut?
Marikke Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Her er link til en tidligere tråd om forskjellen mellom kiropraktor og fysioterapeut. Her er en link til en god side om hva kiropraktikk er.
Avalon Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har prøvde fysio i årevis uten resultat, også kiropraktor uten resultat. Naprapat derimot fungerte fort og det holder lenge om gangen nå som jeg har hatt behandling en gang i uken i ca 4-5 uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå