Gå til innhold

Dårlig matlyst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var usikker på om jeg skulle plassere denne på "kropp og helse" eller "mat og drikke", for min dårlige matlyst bunner utvilsomt i enten fysisk eller psykisk helse, men har sikkert noe med fristende mat å gjøre. Jeg vet ikke helt..

Jeg har hatt dårlig matlyst en periode nå. Kjøkkenet mitt kan være stappet med mat jeg har likt, men jeg får ikke lyst til å verken lage mat eller å spise det. Før elska jeg å lage mat, elsket å eksprimentere på kjøkkenet, få til nye retter og kjenne den gode lykkefølelsen når man spiser noe som man selv har laget, og som ble kjempegodt!

Har alltid vært normalvektig, men dette gjør altså at jeg går ned i vekt. Og det er ikke på den rette måten, sulting er aldri en god slankemetode. Jeg kjenner av og til at jeg er sulten, men orker som sagt ikke å lage mat. Og hvis noen hadde laget for meg, så hadde det heller ikke fristet.

Heldigvis har jeg bare meg selv å tenke på akkurat nå, ingen barn eller samboer som sitter ved kjøkkenbordet og lurer på om vi ikke skal ha middag snart. Og ja, jeg vet at det kanskje hadde hjulpet å lage mat sammen med noen, men jeg har ikke den muligheten akkurat nå.

Noen som har vært eller er i samme båt? Eller noen andre som kanskje kan hjelpe? Vil ikke at dette skal gå så langt at jeg tar av meg altfor mye vekt, har mistet nok som det er..

Videoannonse
Annonse
Gjest notty
Skrevet

Har vel ikke så mange gode råd, men har du lettere for å drikke, så får du næringdrikker på apoteket. De inneholder forskjellig viktige ting. Nutridrink heter en av sortene ihvertfall.

Gå på apotek så får du råd. De fullverdige næringsdrinkene erstatter måltid, om du ikke får i deg annet.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel fysisk i deg mat, bare at du ikke har lyst på? (hvis du fysisk brekker deg når du prøver å spise må du jo gå til legen)

I så fall: spis. Få det i deg. Folk har spist mat av ren nødvendighet i mange hundre år, uten å fokusere på lys og nytelse. Mat er bensin for kroppen, og det er et luksusproblem for oss at alt skal være så innmari fristende og godt. Du vet du ikke kommer til å bli fortere 'bra igjen' hvis du ikke spiser, så få i deg næring. Problemet hvis du ikke spiser er jo at du får andre plager i tillegg til manglende matlyst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...