AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 En av mine nabofamilier har noen barn som leker ekstremt høylydt. De hopper på trampoline, og hyler og skriker så det går gjennom marg og bein. Og jeg er ikke av de nærmeste naboene, bor et par hundre meter unna. Jeg tenker at det vil virke merkelig hvis jeg kommer og ber dem dempe seg, når det er så mange andre hus nærmere. Men samtidig kan jeg ikke begripe hvordan nærmeste nabo holder ut. Jeg ble vekket tidlig i morges da ungene satte igang. Selv når vinduet lukkes hører jeg dem godt. Foreldrene selv må ha blitt immune (eller døve) går jeg ut fra. Hvor mye er nok? Kan man si fra, eller blir man kjeppjagd da?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Sålenge det ikke er mellom kl. 23 og 7, så er det nok lite du kan gjøre gitt! Forstår deg godt. Hadde vurdert å flytte selv!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Det er ikke så mye man kan gjøre med sånt. Om foreldrene ikke allerede har gjort noe med det så synes de antakelig at det er greit, eller de har forsøkt og gitt opp. Jeg har noen nabobarn 20 meter unna som skriker og skråler. Mitt beste råd er: Lær deg å sette pris på lydene, da blir det ikke et irritasjonsmoment lenger. Det har jeg gjort. Nå fokuserer jeg på at det er koselig med barnelyder og tenker på hvor mye værre det kunne vært: Tre hunder som står ute i nabohagen og uler og bjeffer dagen lang. Å bo i sentrum og måtte leve med fulle og høylydte voksne hver eneste fredags- og lørdagskveld. Å bo rett ved en byggeplass og høre maskineriet gå. Osv. Utrolig hvor godt det hjelper å tenke på hvor heldig jeg faktisk er. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg bodde i en blokk der alle leide. Naboenes barn lekte i oppgangen, med heisen og hoppet og skrek fra tidlig til sent. Prøvde si i fra at det ble mye siden barnerommet var vegg i vegg med min ettroms. Men de lot som de ikke forstod hva jeg sa. Nå eier jeg. Det er barnefamilier her også, men de har et normalt lydnivå og hvis det blir for mye bråk, er det et unntak og ikke regelen.
Gjest Leonidene Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Du kan vel prøve å si ifra eller evt legge igjen eit brev i postkassen om du er redd for å bli kjeppjagd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå