Gå til innhold

Noen tips til min 30 års feiring?


Jentepusen

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente som fyller 30 år i sommer og har lyst å lage en bursdag fest. Men hvordan?

Jeg har egentlig aldri pleid å ha noe særlig med fester fordi jeg aldri har hatt plass til gjester. Det har jeg heller ikke nå, men man fyller bare 30 år en gang. Og jeg har veldig lyst til å feire. Feiret når jeg var 18, men lokalet var alt for stort og upersonlig så det endte i fiasko. Når jeg var 25 lånte jeg naboens hage, men med partytelt, papp tallerkener, litt kjølig vær og mange forskjelllige stoler var ikke dette heller et høydepunkt (dere skjønner?).

Jeg har mange bekjente, men kommer bare til å invitere de aller beste vennene. Så med meg og kjæresten havner vi på maks 12 personer hvis alle kommer.

Vi bor i en liten hybel leilighet som er alt for liten til så mange, så det å arrangere hjemme kan bli et problem. Hagen er ut mot veien så det å sette opp et party telt kan også bli et problem pga støy? Vil jo regne med at "festen" varer til rundt kl 12..... Og selv om vennene mine er "ordentlige" og ikke fyllesvin vil det alltid være støy.

Jeg ønsker en feiring som skal være personlig og koslig, gjerne med masse små lykter, pynt dill og dall men pga omstendighetene så vet jeg ikke om det blir mulig...

Jeg har lyst å ha fri bar, Velkomst drink, øl/vin til maten og noen utvalgte drinker til etterpå i tilegg. Jeg har lyst på enkel mat, men samtidig noe som gjestene kan "oie" seg over ;)Jeg er flink på kjøkkenet så med hjelp av mamma dagen før kommer vi nok til å lage noe som kan varmes, grilles, eller på annen enkel måte bli servert uten mye styr.

Noen tips?

Denne festen er ikke bare for meg - men for alle vennene mine som så mange ganger har "spandert" på meg.....

Da pappa har båt hadde det vært så artig og tatt en tur i skjærgården først men dette er veldig vær avhengig. Hadde jeg kjent noen med en hytte ved vannet så hadde dette vært en mulighet, men kjenner ingen :(

Sjåfører er nok ingen problem hvis jeg skulle trenge det. Og jeg får hjelp av familie og bestevenninne til å arrangere.

Selvfølgelig så har økonomi også noe å si her.... Men regner med at det kan koste noen 1000,-

Så jeg trenger masse, masse tips om hva jeg kan finne på.... Og jeg har jo ikke lyst å spørre alle vennene mine fordi jeg vil at ting skal være litt overraskelse også !!!

Jeg bor i Kr.sand hvis dette skulle være noe hjelp...

For en gangs skyld har jeg så lyst å være "vertinne" og ikke minst feire meg selv :) Være i lag med gode venner, god mat, godt drikke og god atmosfære.......

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dine foreldre hage? Det letteste hadde jo vært en grillfest? Det kan jo bli kjempe koselig! Det enkle er ofte det beste! Jeg har vært på nyttårsaften i en liten leilighet, men vi fikk plass til 15 (!) stk! Trangt, absolutt! Men kjempe koselig!

Eller man kan eventuelt grille ute i skogen, ta med engangsgriller, enkel grillmat ol. Trenger ikke være mer komplisert enn det! Særlig om det er mulig å kjøre i nærheten kan man ha med masse pledd, puter, lykter, engangsgriller, kald drikke i en fryseboks fylt med isbiter, enkel mat til grillen. osv. Ser for meg at det kan bli kjempe kos, om alle er klar over at det blir ute i skogen og ikke stiller i stilethæler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dine foreldre hage? Det letteste hadde jo vært en grillfest? Det kan jo bli kjempe koselig! Det enkle er ofte det beste! Jeg har vært på nyttårsaften i en liten leilighet, men vi fikk plass til 15 (!) stk! Trangt, absolutt! Men kjempe koselig!

Eller man kan eventuelt grille ute i skogen, ta med engangsgriller, enkel grillmat ol. Trenger ikke være mer komplisert enn det! Særlig om det er mulig å kjøre i nærheten kan man ha med masse pledd, puter, lykter, engangsgriller, kald drikke i en fryseboks fylt med isbiter, enkel mat til grillen. osv. Ser for meg at det kan bli kjempe kos, om alle er klar over at det blir ute i skogen og ikke stiller i stilethæler :P

Mamma og pappa har hage men den er også veldig usjenert som hos meg. Vil veldig gjerne være ute, men været her i Norge er så ustabilt at hvis det skulle bli drittvær.. hva skal jeg da gjøre :(

Hilsen Trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det noen båter ut til noen øyer i Kr.Sand da?? Da kan dere jo ta med engangsgriller og lykter osv ut på en øy å kose dere? Det er jo væravhengig det og, men du kan jo ha en plan B kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det noen båter ut til noen øyer i Kr.Sand da?? Da kan dere jo ta med engangsgriller og lykter osv ut på en øy å kose dere? Det er jo væravhengig det og, men du kan jo ha en plan B kanskje?

Ikea er jo nærmeste nabo så alle effekter, tepper osv er ikke langt unna. Problemet blir en plan B - som jeg vil føle er ok :(

Må nok finne en inneplass.... Det er det som er problemet... hm må i tenkeboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta de med på en restaurant? Det kan jo blir veldig dyrt da forsåvidt, men hvis du har råd.

Du kunne ikke lånt huset/leiligheten til foreldrene dine til plan B da?? Eller hatt plan A i hagen og plan B inne?? Så kan de låne din hybel den helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...