AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 jeg er ganske ny med p-piller, har brukt ett brett nå (første). men på onsdag skal jeg egentlig begynne med de igjen, men mensen er ikke kommet enda! skal jeg da bare begynne med de igjen på onsdag? eller vente til jeg får mensen? eller kommer den selvom jeg bruker p-pillene?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Bare begynn på igjen når du har tatt de små pillene (hvis det er sju sånne små du skal ta når du har mensen). Tror de fleste har litt blødningsfortyrrelser når de begynner med pillen, men du kan jo ringe legen på mandag for sikkerhetsskyld
Gjest Blubberella Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Du skal begynne på neste brett selv om mensen ikke har kommet. Hvis ikke mister du hormonene i kroppen og er ikke lenger sikker mot graviditet. Det er normalt å få rart blødningemønster når du begynner på p-piller, og noen mister mensen helt. Ta p-pillene som normalt i 3 mnd og se det an. Er det fremdeles tull i blødningemønsteret etter tre måneder med normal bruk (altså at du ikke har glemt piller eller hoppet over pillefri perioder), bør du snakke med legen. Da kan det kanskje hende at en annen type p-piller passer bedre for deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå