Gå til innhold

Hvordan velge hvordan man vil innrede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt nytt hus som vi flytter inn i til sommeren. Det er et standard og enkelt hus fra 70-tallet, uten noen spesiell arkitektur eller stil som vi må ta hensyn til.

Vi trenger en del nye møbler, som kjøkkenbord, sofa, salongbord, godstol, tv-benk osv, og har dermed mulighet til å endre stilen litt.

Men hvordan velger man hvilken stil man vil kjøre? Her vi bor nå har vi Billy bokhyller, sofa fra IKEA, Bombay-møbler osv, alt i beige og bruntoner = Det alle andre uten noen spesiell sans for innredning også har.

Jeg liker ikke for mye skrammel/stilleben/støvsamlere, men synes likevel at stilen med hvitt treverk blandet med mørkt tre (på kjøkkenet feks) er fint. Samtidig liker jeg både industriell (hardt og funksjonelt) og nordisk stil (lyse grå/blå/grønn-toner, bjørk og naturmaterialer).

Hvordan velger dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bla litt i interiørblader og klipp ut bilder du liker. Så kan du sette dem sammen til en collage, da ser du hva som passer sammen, og ser kanskje en "rød tråd" i det du har valgt ut. Dessuten er det lurt å tenke over hva du har likt når du har vært hjemme hos noen som du synes har det fint.

Men ta utgangspunkt i de møblene dere har tenkt til å beholde -- finn bilde av noe lignende eller ta bilde selv og putt det inn i collagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mikser forskjellige stiler, kjøper jeg noe nytt må det passe inn med resten og farge og form er avgjørende. Har mye gammelt, men det er ikke dominerende. Liker ikke at det er overfylt men det skal heller ikke være helt minimalistisk.

Bruker ofte litt tid på bare det å finne riktig farge på gardiner. Tenker mest på hva de kan gjøre for romsfølelsen og hvordan farger harmonerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...