Gjest caramiacaramella Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Pga uforutsette kostnader har jeg nå endt opp med veldig lite penger på konto, og trenger derfor å bruke mat jeg allerede har i huset til måltider de neste par dagene. Jeg har faktisk endel mat, men jeg mangler veldig inspirasjon! Her er en liste over ting jeg har i hus: -Masse forskjellig pasta -Ris -Hvetemel -Egg -Melk -Litt ost -Gulrøtter -Forskjellige typer krydder -Paprika -Litt forskjellig grønnsaker -Brød -Poteter Noen som har tips til hva jeg kan lage med dette? Har i det siste laget veldig mye eggerøre og ellers spist mye brødmat. Hadde vært deilig med en ordentlig middag:) For øvrig bor jeg i utlandet akkurat nå, så det å stikke ned på Rimi og kjøpe noe mer er ikke gjennomførbart.
sebastianen Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Egg, melk, ost og pasta . Da kan du lage en slags carbonara (uten bacon, blir det carbonara ?) visp sammen egg og melk ca 3 spiseskjeer melk pr egg . rasp ost og hiv oppi . tilsett salt og en god del pepper . kok pasta . når pastaen er kokt heller du av vannet og heller oppi blandingen . Så setter du gryta tilbake på plata til sausen har fått den konsistensen du ønsker . (jeg liker den uten noe flytende ) husk å rør å passe på , på dette stadiet . Og vips du har pasta med kullbrennersaus .
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Grønnsaksgrateng Bakt potet Grønnsaksuppe Ostesuffle Grønnsakspizza Ostesmørbrød Potetkarbonader med pasta/ris og grønnsaker, evt brunsaus Kålrabikarbonader Wok med grønnsaker og ris Løksuppe
-Fisken- Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 I tillegg til det som er nevnt: stekt ris pannekaker Fylt paprika (med blant annet ris og grønnsaker) Grønnsakspai
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Grønnsakspizza, alt i form i ovnen (poteter, gulrøtter, andre grønnsaker), grønnsakssuppe, spaghetti med ostesaus, og eggpanne.
Tears.of.the.Sun Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Grønnsakspizza, alt i form i ovnen (poteter, gulrøtter, andre grønnsaker), grønnsakssuppe, spaghetti med ostesaus, og eggpanne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå