Gå til innhold

"Kuler" i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For ca. 3 måneders tid siden har jeg merket en/flere småkuler under huden i underlivet. De ligger på en måte i området akkurat der trusekanten går. Har prøvd å stikke hull på det for å fjerne det, men går ikke.

Ser ut til at "kulene" blir større hver gang jeg barberer meg.

Hva kan dette være? Regner med det har noe med barberingen og gjøre? Føler jeg må forhøre meg litt rundt, kan vel ikke være noe alvorlig som f.eks kreft? Er ganske ung.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er litt myke og bevegelige på en måte, og kanskje litt avlange er det nok bare lymfekjertlene dine. Vi har lymfekjertler og lymfevev forskjellige steder på kroppen som f.eks i og rundt lysken og under armene. En lymfekjertel har en størrelse med en ert ca.

Ellers kanskje du har inngrodd hår eller innkapslet hår eller noe lignende. Kanskje talgklumper under huden du har fått pga barberingen. Disse blir gjerne helt harde, har hatt en slik selv i ansiktet og måtte bruke en skalpell og lage et ørlite snitt for å få den bort. (Anbefales dog ikke, bør gjøres hos lege.)

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som inngrodde hår som følge av barbering. Ved hårfjerning er det veldig viktig å peele godt regelmessig, og å desinfisere området samt sørge for at høvel er ren.

I værste fall må slike fjernes av lege. Har du ikke store kuler eller smerter ville jeg forbedret rutinene rundt hårfjerning, og sett det ann litt. Selv epilerer/vokser jeg, og jeg følger nøye med på at det ikke kommer inngrodde hår. Ser jeg at dette skjer klemmer jeg det forsiktig ut, innimellom ved å stikke en desinfisert nål inn først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...