Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! jeg har nå prøvd maisgrøt 4mnd fra nestle i en mnd nå. Å jeg blir ikke fornøyd med denne. Lager den som en fin grøt, å etter noen minutter så er den så tykk som pudding. Jeg har nå blitt veldig skeptisk. For d kom opp en bit fra grøten til lillemor i dag sammen med gulp. den var stor som en tyggis. Etter helga så kutter jeg ut denne.

Det jeg lurer på er om det er noen flere som har problemer med denne type grøt. Trodde ikke den skulle bli som pudding etter noen få minutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lager med for mye pulver og for lite væske. Pulveret sveller.

Gjest pysepusen
Skrevet

Lag med mer væske! Spe gjerne på etterhvert om du føler den blir for tykk (også finner du ut etterhvert hvor mye væske som skal til) :)

Skrevet

Grøt skal stå å svelle noen minutter før du gir den, den skal være ganske tynn når den blandes, så tykner den etterhvert.

Hvis du vil prøve andre grøter, er grøtene fra Holle bra. De kan kjøpes på helsekostbutikk.

Skrevet

Du kan gjerne gi havregrøten fra nestle også (er det ikke havre da - den som skal blandes med vann?). Det er anbefalt at den første grøten de små får inneholder gluten, for å forhindre cøliaki senere.

Skrevet

Du kan gjerne gi havregrøten fra nestle også (er det ikke havre da - den som skal blandes med vann?). Det er anbefalt at den første grøten de små får inneholder gluten, for å forhindre cøliaki senere.

Er det nå sånn? For tre år siden skulle vi ikke gi gluten før barnet var minst 6 mnd gammelt.

AnonymBruker
Skrevet

Er det nå sånn? For tre år siden skulle vi ikke gi gluten før barnet var minst 6 mnd gammelt.

ja, det er sånn nå.

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at man ikke skal gi gluten før seks måneder. Og finnes det grøter fra 4 mnd som inneholder gluten?

Skrevet

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen at man ikke skal gi gluten før seks måneder. Og finnes det grøter fra 4 mnd som inneholder gluten?

Ja, Havregrøt.

Retningslinjene nå er at gluten skal introduseres gradvis og forsiktig mens man fremdeles ammer, gjerne med den aller første grøten.

Skrevet

Ja, Havregrøt.

Retningslinjene nå er at gluten skal introduseres gradvis og forsiktig mens man fremdeles ammer, gjerne med den aller første grøten.

Jo, men anbefalingene er vel å fullamme til 6 mnd-alder, ergo skal man innføre gluten da.

Skrevet

Jo, men anbefalingene er vel å fullamme til 6 mnd-alder, ergo skal man innføre gluten da.

Men det finnes som sagt 4 mnders grøt med gluten så det er nok helt ok å innføre gluten da også.

Skrevet

Helsestasjonen din er da ikke helt oppdatert (det kan jo fort skje), den første grøten man nå gir skal inneholde gluten. Skal se om jeg finner en link til deg, hvis ikke er google din venn!

Det var helt nye retningslinjer på dette når min ble født, husker det sto en stor artikkel om det i et foreldre og barn blad. Det er to år siden.

Skrevet

Ja, det endrer jo ikke på de anbefalingene, men det er jo ikke alle som ammer, og mme-barn begynner gjerne med grøt fra fire måneder. Min gjorde også det, selv om jeg ammet, fordi han ikke la på seg nok, og jeg hadde litt lite melk. De sier uansett bare at den første grøten skal inneholde gluten, enten man innfører den fra fire eller seks måneder.

Her er forresten linken til den artikkelen jeg leste:

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/helse/trim/article416758.ece

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...