Gå til innhold

hvor ble det av tante Rød?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei! jeg har gått på p-piller i 6 år, og sluttet for ca. 2 måneder siden. Mensen har ennå ikke dukket opp! Er det noen som har samme erfaring??

Vet det kan ta litt tid før ting "normaliserer" seg igjen, men begynner å bli litt bekymra. Har tatt graviditetstest, så gravid er jeg ikke. Takker for svar!! :brunette:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke uvanlig at det tar ei stund før syklusen normaliseres etter at du har slutta med piller.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Kan ta tid før kroppen er i gjenge igjen etter p-pillekutt. Men tante rød kommer tilbake når hun kommer! For meg tok det tre uker fra jeg sluttet på p-pillen til jeg fikk mensen. Men ofte er syklusen uregelmessig i lang tid etterpå, og hvis målet med å kutte p-pillen er for å bli gravid, kan det ta opp til et år før det skjer.

Uansett: Vær tålmodig! Og er du usikker på om noe er galt med kroppen, så har vi heldigvis noen som kalles leger! :D

Skrevet

Hm? Har dere mistet menstruasjonen mens dere gikk på p-pillen?

Hvorfor skjedde ikke det med meg? :( :D

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Forstod det sånn at førstemann ikke har fått mensen ETTER at hun sluttet med pillen, dvs. tre pilleuker, mens, tre pilleuker, slutta, ikke mens.

Den blødningen man har når man tar pillen er ikke "årntli" mens, men en bortfallsblødning (er det ikke det det heter?), og altså ikke et ubefruktet egg som støtes ut.

Det kan ta lang tid før tanta kommer tilbake som normalt, avhenger vel også litt av hvordan syklusen din var før du begynte å ta p-piller.

Ta det med ro, men blir du veldig bekymret så ta en tur til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...