AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #21 Skrevet 23. mai 2011 Den gigantiske forskjellen på pulevenn og kjæreste er jo den store, romantiske kjærligheten. Har dere virkelig elsket noen så vet dere at det er milevis med forskjell på det og det å bry seg om eller være glad i en venn. Et forhold er ikke bare vennskap med puling, det er jo så uendelig mye mer. Jeg tror det er normalt å ha en pulevenn som bryr seg, det er jo som oftest litt mer enn tøm og røm. For meg har det iallefall vært gode venner som jeg har tatt noen pils med, sett filmer med, spist med, festet med, vært syk med, og til og med reist med. Vi har likevel ikke vært i nærheten av å være kjærester, det er forskjell på sex og kjærlighet og på å være glad i og å elske. For eksempel så kan han godt ha andre, jeg kan til og med hjelpe han med å finne kjærligheten og er den første som står og heier når han blir forelsket i ei annen (heier fra en god avstand da altså!). Vi ser heller ingen fremtid sammen, ingen giftemål og ingen barn. Det føles godt å ligge i armene til hverandre, men man føler ikke den altoppslukende kjærligheten. Osv. Jeg tror det høres sykt ut for de som ikke har hatt sex uten å elske den de ligger med, men for meg som kan ha sex uten slike sterke følelser så høres det mer sykt ut at dere tror det automatisk er et forhold når man puler og spiser en pizza sammen etterpå. Det forklarer hvorfor det er så mange som har kjærester hele tiden imens jeg bare har sagt "jeg elsker deg" til en person i mitt liv. Jeg vet veldig godt hvordan det er å elske noen, og nettopp derfor skjønner jeg ikke hvordan man kan ha et puleforhold til en man har et nært vennskap med! Enten får det være at man elsker personen, eller iallefall har ambisjoner om at det kan bli noe, eller så får det være et ons uten noe mer.
Gjest Anjelika Skrevet 23. mai 2011 #22 Skrevet 23. mai 2011 Jeg vet veldig godt hvordan det er å elske noen, og nettopp derfor skjønner jeg ikke hvordan man kan ha et puleforhold til en man har et nært vennskap med! Enten får det være at man elsker personen, eller iallefall har ambisjoner om at det kan bli noe, eller så får det være et ons uten noe mer. For deg kanskje, for meg finnes det en mellomting. ONS suger jo, og om det først er bra, hvorfor ikke gjenta suksessen? For meg er det tusen fordeler med fast partner kontra one night stands. Man har en kjernekar man kan ringe på en søndag og be komme over med film, godteri og ereksjon, ONS er vel mer forbeholdt helger i fylla (og jeg hater fyllesex). I tillegg får man jevnlig sex med en man vet man liker og har seksuell kjemi med, i stedet for å dra med seg katta i sekken hjem fra byn hver helg det har gått for lenge siden sex og akkumulere en hel haug med hakk i sengestolpen uten å noensinne virkelig lære en annen eller seg selv å kjenne seksuelt.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #23 Skrevet 23. mai 2011 For deg kanskje, for meg finnes det en mellomting. ONS suger jo, og om det først er bra, hvorfor ikke gjenta suksessen? For meg er det tusen fordeler med fast partner kontra one night stands. Man har en kjernekar man kan ringe på en søndag og be komme over med film, godteri og ereksjon, ONS er vel mer forbeholdt helger i fylla (og jeg hater fyllesex). I tillegg får man jevnlig sex med en man vet man liker og har seksuell kjemi med, i stedet for å dra med seg katta i sekken hjem fra byn hver helg det har gått for lenge siden sex og akkumulere en hel haug med hakk i sengestolpen uten å noensinne virkelig lære en annen eller seg selv å kjenne seksuelt. Ja og så blir man forelsket og så finner han ei anna som han vil være kjæreste med istedet for pulevenn, og så blir man såra...
Gjest Anjelika Skrevet 23. mai 2011 #24 Skrevet 23. mai 2011 Ja og så blir man forelsket og så finner han ei anna som han vil være kjæreste med istedet for pulevenn, og så blir man såra... Det kan jo unngås hvis man er to voksne mennesker som er åpne, enige og ærlige med hverandre og seg selv om hva man driver med, og hvis du selv har en aldri så liten pragmatisk og rasjonell innstilling til dine egne følelser og hva du går inn i. Forelskelse kommer ikke som julekvelden på kjerringa for meg, det er noe jeg med vilje må dyrke frem. Og med vilje kan slukke før leken blir god. Sier ikke at det er for alle, men for noen så er det uproblematisk.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #25 Skrevet 23. mai 2011 Det kan jo unngås hvis man er to voksne mennesker som er åpne, enige og ærlige med hverandre og seg selv om hva man driver med, og hvis du selv har en aldri så liten pragmatisk og rasjonell innstilling til dine egne følelser og hva du går inn i. Forelskelse kommer ikke som julekvelden på kjerringa for meg, det er noe jeg med vilje må dyrke frem. Og med vilje kan slukke før leken blir god. Sier ikke at det er for alle, men for noen så er det uproblematisk. Jeg klarer ikke å være rasjonell i slike situasjoner dessverre. Sex gjør meg surrete i huet og jeg begynner å forveksle det med kjærlighet, spesielt om man er venner i tillegg.
Gjest Emera Skrevet 23. mai 2011 #26 Skrevet 23. mai 2011 Jeg må være noe helt for meg selv, tror jeg. Ihvertfall når jeg leser om alle disse "pulevennene" det ser ut til at folk har. Dette er et konsept jeg virkelig ikke skjønner bæret av. Helt blank er jeg, når det gjelder dette. Men sånn er nå det.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #27 Skrevet 24. mai 2011 Slenger meg på. Vanskelig å skille sex og følelser.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #28 Skrevet 24. mai 2011 Jeg må være noe helt for meg selv, tror jeg. Ihvertfall når jeg leser om alle disse "pulevennene" det ser ut til at folk har. Dette er et konsept jeg virkelig ikke skjønner bæret av. Helt blank er jeg, når det gjelder dette. Men sånn er nå det. Hvorfor gjøre det deg til noe spesielt? Det er mange i denne tråden som tenker på samme som deg.
Gjest MorAase Skrevet 24. mai 2011 #29 Skrevet 24. mai 2011 Jeg ønsker meg knulle-kompis, men de fleste virker bare til å bry seg om sex i så fall? Jeg vil helst ha en som bryr seg om meg utover det vanlige. Ikke sånn at han går helt oppi meg, men at han bryr seg om jeg har det kjipt en dag, eller bra. Er dette "normalt" å forlange? Jeg vil egentlig ikke ha kjæreste, bare kos og trygghet. Du vil ha en kjæreste som ikke klenger eller er sjalu.
Steinar40 Skrevet 25. mai 2011 #30 Skrevet 25. mai 2011 Jeg ønsker meg knulle-kompis, men de fleste virker bare til å bry seg om sex i så fall? Jeg vil helst ha en som bryr seg om meg utover det vanlige. Ikke sånn at han går helt oppi meg, men at han bryr seg om jeg har det kjipt en dag, eller bra. Er dette "normalt" å forlange? Jeg vil egentlig ikke ha kjæreste, bare kos og trygghet. Nei, dette er på ingen måte normalt. Du får ikke i pose og sekk. Normalt sett er ingenting gratis i dette livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå