AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Jeg ønsker meg knulle-kompis, men de fleste virker bare til å bry seg om sex i så fall? Jeg vil helst ha en som bryr seg om meg utover det vanlige. Ikke sånn at han går helt oppi meg, men at han bryr seg om jeg har det kjipt en dag, eller bra. Er dette "normalt" å forlange? Jeg vil egentlig ikke ha kjæreste, bare kos og trygghet.
Moscato Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Mine pulekompiser har vært nettopp det: kompiser som kan pules. Kompisene mine bryr seg om meg på et dypere nivå enn om jeg har lyst til å ha sex eller ikke akkurat den dagen, og vi har pleid å finne på ting sammen som vanlige venner gjør.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Høres ut som en hårfin balansegang det der..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Hårfin balanse der ja, og fort gjort at det vipper ene eller andre veien. Altså at han kun er ute etter sex, eller at han ønsker kjæreste. Vil faktisk påstå at de fleste pulekompiser er der for sexen sin del, og at en har andre venner som bryr seg om en og som en ikke har sex med.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 De jeg har hatt har også brydd seg, og det har gått an å snakke sammen eller finne på ting. Har også gjerne blitt kjent med dem før vi hadde sex. Det har ikke vært så mange da, og en av dem endte jeg med å bli sammen med - vi bor fortsatt sammen etter over åtte år.
Gjest Raindrops Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har aldri har hatt en eneste pulevenn som ikke har brydd seg litt i tillegg. Vi har jo vært venner som har sex. Noen ganger trenger man sex, noen ganger trenger man bare en klem. Mine pulevenner har kunnet gi begge deler, stort sett uten komplikasjoner.
Kjetil S. Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Jeg forstår meg ikke på pulevenner. Hjernen bør jo få lov til å være med, for å si det sånn... Det er helt greit å bo hver for seg og å treffes for en felles glede og alt det der, men det bør jo være mer vakkert og pålitelig enn bare en helt enkelt liten sult som dekkes, spør du meg.
Gjest Raindrops Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Jeg forstår meg ikke på pulevenner. Hjernen bør jo få lov til å være med, for å si det sånn... Det er helt greit å bo hver for seg og å treffes for en felles glede og alt det der, men det bør jo være mer vakkert og pålitelig enn bare en helt enkelt liten sult som dekkes, spør du meg. Hjernen er jo med. Jeg er glad i pulevennen min, og jeg er glad i vennene mine. Det trenger ikke å være kjærleik for å være sex med følelser.
Kjetil S. Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Hjernen er jo med. Jeg er glad i pulevennen min, og jeg er glad i vennene mine. Det trenger ikke å være kjærleik for å være sex med følelser. Vel, dette var vel egentlig minst av alt rettet i mot deg, for a fact! :-)
Gjest Raindrops Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 Vel, dette var vel egentlig minst av alt rettet i mot deg, for a fact! :-) Så bra! Sex uten følelser på den ene eller andre måten må jeg si at jeg absolutt ikke har sansen for uansett. Da ender jeg bare opp like utilfredsstilt som før merkelig nok
Steinar40 Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Hjernen er jo med. Jeg er glad i pulevennen min, og jeg er glad i vennene mine. Det trenger ikke å være kjærleik for å være sex med følelser. For meg høres dette direkte sinnssykt ut. Men er det en ting som er sikkert, så er det at mennesket er et sinnssykt dyr. Noe det er lett å observere i dagens samfunn. Og ser man på historien så har det alltid vært mye av det samme. Mennesket er seg likt.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 Jeg skjønner ikke konseptet med pulevenn som i tillegg skal være en god venn man finner på ting med, er nær med og bryr seg om. Hva er da forskjellen fra en kjæreste? Hvis jeg skulle pult på en som jeg i tillegg skule hatt alt det andre med, ja da hadde jeg vært forelska. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 Jeg skjønner ikke konseptet med pulevenn som i tillegg skal være en god venn man finner på ting med, er nær med og bryr seg om. Hva er da forskjellen fra en kjæreste? Hvis jeg skulle pult på en som jeg i tillegg skule hatt alt det andre med, ja da hadde jeg vært forelska. x2 Forstår meg ikke helt på saken jeg heller. En pulevenn er en du møter for sexen sin skyld. En venn er en som bryr seg om deg og som du tilbringer fritiden sammen med. Så fort man begynner å blande disse to så an man like godt erklære seg som kjærester.
Facepainter Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 For min del, i slike relasjoner, så blir den tiden vi tilbringer sammen ikke så veldig forskjellig fra om vi skulle ha vært kjærester. Vi snakker om alt og deler gleder og sorger, og den eneste forskjellen er egentlig forpliktelsene og tidsbruken. Om den ene har noe annet å gjøre eller ikke orker en dag så er vi klare på at det ikke er aktuelt med noen dårlig samvittighet eller bitterhet bare fordi man sier nei. Vi kan også sées hver dag én uke, og så ikke sées igjen på et par uker og alt er helt fint.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #15 Skrevet 23. mai 2011 For min del, i slike relasjoner, så blir den tiden vi tilbringer sammen ikke så veldig forskjellig fra om vi skulle ha vært kjærester. Vi snakker om alt og deler gleder og sorger, og den eneste forskjellen er egentlig forpliktelsene og tidsbruken. Om den ene har noe annet å gjøre eller ikke orker en dag så er vi klare på at det ikke er aktuelt med noen dårlig samvittighet eller bitterhet bare fordi man sier nei. Vi kan også sées hver dag én uke, og så ikke sées igjen på et par uker og alt er helt fint. Jojo, men man må da ikke klenge oppå hverandre 24/7 om man er kjærester heller. Og hvordan kan man et sånt type forhold til flere samtidig (jfr forpliktelsene) ?
Gjest Anjelika Skrevet 23. mai 2011 #16 Skrevet 23. mai 2011 Den gigantiske forskjellen på pulevenn og kjæreste er jo den store, romantiske kjærligheten. Har dere virkelig elsket noen så vet dere at det er milevis med forskjell på det og det å bry seg om eller være glad i en venn. Et forhold er ikke bare vennskap med puling, det er jo så uendelig mye mer. Jeg tror det er normalt å ha en pulevenn som bryr seg, det er jo som oftest litt mer enn tøm og røm. For meg har det iallefall vært gode venner som jeg har tatt noen pils med, sett filmer med, spist med, festet med, vært syk med, og til og med reist med. Vi har likevel ikke vært i nærheten av å være kjærester, det er forskjell på sex og kjærlighet og på å være glad i og å elske. For eksempel så kan han godt ha andre, jeg kan til og med hjelpe han med å finne kjærligheten og er den første som står og heier når han blir forelsket i ei annen (heier fra en god avstand da altså!). Vi ser heller ingen fremtid sammen, ingen giftemål og ingen barn. Det føles godt å ligge i armene til hverandre, men man føler ikke den altoppslukende kjærligheten. Osv. Jeg tror det høres sykt ut for de som ikke har hatt sex uten å elske den de ligger med, men for meg som kan ha sex uten slike sterke følelser så høres det mer sykt ut at dere tror det automatisk er et forhold når man puler og spiser en pizza sammen etterpå. Det forklarer hvorfor det er så mange som har kjærester hele tiden imens jeg bare har sagt "jeg elsker deg" til en person i mitt liv. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #17 Skrevet 23. mai 2011 Jeg ønsker meg knulle-kompis, men de fleste virker bare til å bry seg om sex i så fall? Jeg vil helst ha en som bryr seg om meg utover det vanlige. Ikke sånn at han går helt oppi meg, men at han bryr seg om jeg har det kjipt en dag, eller bra. Er dette "normalt" å forlange? Jeg vil egentlig ikke ha kjæreste, bare kos og trygghet. Tror det er vanskelig å få tak i..
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #18 Skrevet 23. mai 2011 Hvor leter man hvis man er på utkikk etter en pulevenn?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #19 Skrevet 23. mai 2011 Hvor leter man hvis man er på utkikk etter en pulevenn? Ute på byen? online?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #20 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har brent meg på den der.... Hadde sex med han 4 ganger og POFF så var jeg forelska som bare det. DET er ikke godt i det heletatt! Dere har delt så mye intimt, så ender du opp med følelser og han som fortsatt bare vil ha sexen. Jeg vil anbefale ALLE å holde seg unna slike forhold, for det kjennes helt for jævlig når du har sterke følelser for en mann og du vet at han bare er ute etter sex..... Du klarer ikke si nei, og de få timene dere har sammen er som å være i himmelen, men så snart du er ute av døra kommer tårene og det gjør BARE vondt...... helt til han tar kontakt igjen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå