Gå til innhold

Mista husnøkkelen..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min mistet nøklene sine, en nøkkel til hoveddør for to leiligheter, og nøkkelen til vår leilighet. Jeg tenkte jeg skulle stikke innom en sjappe og få filt nye, men så begynte jeg å lure.. Er det mer sannsynlig at huseier vil ha bytta låser og sånt? Nøkkelringen til sønnen var umerket, så ingen kan finne de og vite hvor de passer.

Jeg tenker jeg får ta en telefon i morgen og spørre uansett, men hadde lyst å høre hva andre tenker om et tilfelle som dette, spesielt de som selv leier ut.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ikke ut selv men våger meg frem med en mening...

Dersom sønnen din mistet nøklene uten noe som helst merking, eller sammen med lommebok el.l. så syns jeg virkelig ikke det er nødvendig å bytte lås! Tror det vanlige her er å skaffe seg nye nøkler bare, noe annet virker litt paronoid....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistet husnøkler til huset vårt før, da var jeg vel rundt 13. De hang ikke på noe nøkkelknipe som var lett gjenkjennelig, så foreldrene mine brydde seg ikke med å skifte lås, fikk bare en ny nøkkel av dem som jeg heldigvis ikke mistet.

Må vel nevnest at vi har fått ny dør nå mange år ettepå, så den gamle nøkkelen hadde ikke passet uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Vil si det avhenger av hvor han mistet nøklene. Dersom rett utenfor døren så ville jeg definitivt byttet lås, siden man kan anta de som fant/finner den er truendes til å prøve dem i nærliggende låser. Men dersom han mistet dem på andre siden av byen ville jeg kun filt opp en ny nøkkel.

Man har ofte en anelse hvor nøklene kom på avveie.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg mista husnøkla mine under oppveksten, men vi bytta aldri lås for det:)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å bytte lås.... men det får meg samtidig til å lure på;

Dersom noen skulle finne nøkkelen og deretter riktig dør til nøkkelen... De tømmer leiligheten din.. hva da??

Dekkes tapene da av innboforsikringen???

Noen som vet??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å bytte lås.... men det får meg samtidig til å lure på;

Dersom noen skulle finne nøkkelen og deretter riktig dør til nøkkelen... De tømmer leiligheten din.. hva da??

Dekkes tapene da av innboforsikringen???

Noen som vet??

Det vet jeg igrunn ingenting om, men jeg må si jeg tviler sterkt på at man får dekket tapene i slike tilfeller..

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Nei jeg synes også det høres lite rimelig å få det dekket i et slikt tilfelle, men det fikk meg til å lure... Hva om noen lugubre folk får filt ekstranøkler til en bolig de leier, for så å låse seg inn og stjele ting etter at noen andre har tatt over? Hva da? Mye man kan begynne å spekulere på. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en systemnøkkel så er det mulig å finne ut hvor den passer. (I hvert fall etter det jeg har blitt fortalt.)

Skrevet

Man kan miste nøkler, og man kan "miste nøkler".

Underforstått: Nøkler som man tror er mistet, kan være stjålet. Og det gir god mening for en innbruddstyv som er litt organisert, å spane litt på mulige mål, og rappe nøklene dersom det virker som den enkleste måten å skaffe seg adgang til huset.

AnonymBruker
Skrevet

Joda, men i vårt tilfelle vet vi med sikkerhet at nøklene er mistet. Skulle de vært "mistet", har tyven gjort særdeles dårlig spaningsarbeide for å si det sånn. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, noen som vet hva filing av nøkler, evt bytte av lås vanligvis kommer på?

Skrevet

Joda, men i vårt tilfelle vet vi med sikkerhet at nøklene er mistet. Skulle de vært "mistet", har tyven gjort særdeles dårlig spaningsarbeide for å si det sånn. :fnise:

Åssen vet man sånt med sikkerhet? Ikke at det er min sak. Eller mitt hus, for den saks skyld. Jeg nevnte det bare som et moment å ta med i betraktningen.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man skulle tro at tyver som tar seg tid til å spane på mulige mål, i det minste ville ønske å finne noen som eier ting av LITT verdi. Det lille vi har av elektronikk er utdatert, her finnes ikke verdisaker som smykker, sølvtøy osv. Det eneste jeg ville savnet om huset brant ned, er bildene på harddisken, og favoritt t-skjortene mine.

Så ja. Særdeles dårlig arbeide om de bruker tid på å grave rundt her.

Skrevet

Fordi man skulle tro at tyver som tar seg tid til å spane på mulige mål, i det minste ville ønske å finne noen som eier ting av LITT verdi. Det lille vi har av elektronikk er utdatert, her finnes ikke verdisaker som smykker, sølvtøy osv. Det eneste jeg ville savnet om huset brant ned, er bildene på harddisken, og favoritt t-skjortene mine.

Så ja. Særdeles dårlig arbeide om de bruker tid på å grave rundt her.

Åja. Ja, ha, ha, da så. Da trenger du ikke lås, engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...