csj061 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Jeg vil mest sannsynlig bestille min brudekjole fra England, og før jeg begynner å sjekke selv i papirmølla så lurer jeg på om noen her kanskje har erfaring og vet hva reglene er der?
csj061 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2011 Må betale moms på 25%. Uansett pris? Nå kommer min kjole til å koste mellom 2000-6000kr da før moms, ingen dyrere jeg har funnet som jeg liker (heldigvis)
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Jeg vil mest sannsynlig bestille min brudekjole fra England, og før jeg begynner å sjekke selv i papirmølla så lurer jeg på om noen her kanskje har erfaring og vet hva reglene er der? Jeg slapp, siden de jeg bestilte kjole fra skrev at det var gave og oppga verdi på 30dollar :) Men hadde gledelig betalt hadde jeg fått toll.
Wanita Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Koster varen under 200 norske kroner betaler man ikke moms, da er det bare prisen + frakt. Betaler man over 200 norske kroner er det moms på alt. Og smutthullet er jo som blir gjort for deg. Og mange mange selgerere er villige til å gjøre det på den måten for at du skal handle hos dem.
Selma_ Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Koster varen under 200 norske kroner betaler man ikke moms, da er det bare prisen + frakt. Betaler man over 200 norske kroner er det moms på alt. Og smutthullet er jo som blir gjort for deg. Og mange mange selgerere er villige til å gjøre det på den måten for at du skal handle hos dem. Jeg mener det var 1000 kr som var gransa? Men det var kanskje for toll..?
CathFoto Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har lest en gang at det ikke er toll på brudekjoler. Men moms er det så lenge den koster over 200,- Din side har toll og moms kalkulator som kan være kjekk å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå