Gå til innhold

Brudekjole fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil mest sannsynlig bestille min brudekjole fra England, og før jeg begynner å sjekke selv i papirmølla så lurer jeg på om noen her kanskje har erfaring og vet hva reglene er der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må betale moms på 25%.

Skrevet

Må betale moms på 25%.

Uansett pris? Nå kommer min kjole til å koste mellom 2000-6000kr da før moms, ingen dyrere jeg har funnet som jeg liker (heldigvis)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil mest sannsynlig bestille min brudekjole fra England, og før jeg begynner å sjekke selv i papirmølla så lurer jeg på om noen her kanskje har erfaring og vet hva reglene er der?

Jeg slapp, siden de jeg bestilte kjole fra skrev at det var gave og oppga verdi på 30dollar :) :) Men hadde gledelig betalt hadde jeg fått toll.

Skrevet

Koster varen under 200 norske kroner betaler man ikke moms, da er det bare prisen + frakt. Betaler man over 200 norske kroner er det moms på alt.

Og smutthullet er jo som blir gjort for deg. Og mange mange selgerere er villige til å gjøre det på den måten for at du skal handle hos dem.

Skrevet

Koster varen under 200 norske kroner betaler man ikke moms, da er det bare prisen + frakt. Betaler man over 200 norske kroner er det moms på alt.

Og smutthullet er jo som blir gjort for deg. Og mange mange selgerere er villige til å gjøre det på den måten for at du skal handle hos dem.

Jeg mener det var 1000 kr som var gransa? Men det var kanskje for toll..?

Skrevet

Jeg har lest en gang at det ikke er toll på brudekjoler. Men moms er det så lenge den koster over 200,- Din side har toll og moms kalkulator som kan være kjekk å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...