Gå til innhold

Flytte hjemmefra, 18 år.nav hjelp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, det har seg sånn at jeg vil flytte hjemmefra, jeg er 18 år, vil flytte til stavanger, men har ikke penger, og vet ikke hvor jeg kan skaffe, og foreldrene mine er gjerrige, så null håp der. er NAV en mulighet. jeg skal ikke gå skole neste år, siden jeg har ikke meldt at jeg skal flytte til folkeregisteret. så det jeg lurer på er da om jeg kan få penger et sted til å komme til stavanger fra oslo/østfold og så få en leilighet der til jeg kan begynne å jobbe evt. siden jeg kan jo ikke få jobb med en gang jeg flytter dit, og selv om jeg gjør det så må jeg gå 1 måned uten å spise lol:D

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke jobbe der du bor nå, slik at du har penger til å flytte?

• Liker 1
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg vet ikke helt om du er seriøs her eller ikke, men velger å tro at du er seriøs.

Nei, du får ikke penger noe sted fra fordi du har lyst til å flytte. Få deg en jobb, spar opp penger, og flytt når du har råd.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

ok,jeg vet at jeg kan få penger fra nav sånn egentlig jeg bare fisket etter mer info enn det jeg vett+ alle jeg kjenner er i stavanger og jeg gidder ikke bo her lengre

AnonymBruker
Skrevet

ok,jeg vet at jeg kan få penger fra nav sånn egentlig jeg bare fisket etter mer info enn det jeg vett+ alle jeg kjenner er i stavanger og jeg gidder ikke bo her lengre

Du klarer nok å bo der i et par måneder til.

Skrevet

Nav gir ikke penger til hvem som helst. Skaff deg jobb. Ikke gidd å lev på onkel stat, for andre må faktisk betale for deg!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

hvorofr ett par måneder til. og nei jeg har allered avtalt med en at vi skal flytte sammen. og hjemme så må jeg seriøst jobbe med huset(pusse det opp, de sier hvis jeg ikke gjør som de sier så må jeg flytte ut, tar pc en min heel tia, sier at jeg suger, og failer tro det ellr ei:S

Skrevet

Ønsker du å flytte må du selv spare opp penger til dette! At du mener NAV skal bidra med penger slik at du kan flytte tar jeg som et tegn på at du ikke er klar for å flytte for deg selv - det har noe med å skjønne hvordan ting fungerer i den virkelige verden...

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

hvorofr ett par måneder til. og nei jeg har allered avtalt med en at vi skal flytte sammen. og hjemme så må jeg seriøst jobbe med huset(pusse det opp, de sier hvis jeg ikke gjør som de sier så må jeg flytte ut, tar pc en min heel tia, sier at jeg suger, og failer tro det ellr ei:S

Herregud, voks opp!

Det er ikke sånn her i livet at man kan få det som man vil hele tiden. For å få råd til å flytte må du jobbe. Det skulle du ha tenkt på før du avtalte med noen at du skulle flytte sammen med dem.

Får du bo gratis hjemme? I såfall er det vel bare rett og rimelig at du hjelper til?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du å flytte må du selv spare opp penger til dette! At du mener NAV skal bidra med penger slik at du kan flytte tar jeg som et tegn på at du ikke er klar for å flytte for deg selv - det har noe med å skjønne hvordan ting fungerer i den virkelige verden...

ok hvis jeg fikk en jobb idag hvor mye kunne jeg tjent på 1 måned. ellr 2. jeg skal til stavanger og trenger nav til jeg finner en jobb der, for jeg må jobbe hjemme og det tar fra meg energien ,til å jobba andre steder, skjønner du d

Skrevet

uff , må du hjelpe til hjemme , daaaakar .

Du må jo ha hatt eller ha en jobb, siden du har fått kjøpt deg pc .

Du får spare til første måneds husleie og håpe du får jobb når du kommer frem .

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, voks opp!

Det er ikke sånn her i livet at man kan få det som man vil hele tiden. For å få råd til å flytte må du jobbe. Det skulle du ha tenkt på før du avtalte med noen at du skulle flytte sammen med dem.

Får du bo gratis hjemme? I såfall er det vel bare rett og rimelig at du hjelper til?

vil hjelpe til, bety at det går utover skolegangen min, gjør meg sliten hele tia? skal de det?

AnonymBruker
Skrevet

uff , må du hjelpe til hjemme , daaaakar .

Du må jo ha hatt eller ha en jobb, siden du har fått kjøpt deg pc .

Du får spare til første måneds husleie og håpe du får jobb når du kommer frem .

kjøpte pc en med stipend fra skolen

Skrevet

ok hvis jeg fikk en jobb idag hvor mye kunne jeg tjent på 1 måned. ellr 2. jeg skal til stavanger og trenger nav til jeg finner en jobb der, for jeg må jobbe hjemme og det tar fra meg energien ,til å jobba andre steder, skjønner du d

Alle som bor hjemme, burde jobbe hjemme. En kan ikke forvente å leve gratis hjemme hos foreldrene, uten å måtte løfte en finger for det. Om jeg skulle flytte hjem nå, så måtte jeg betale rundt 3500 pr. måned for å bo der. (Jeg blir 19 om en ukes tid.) Du er heldig som kun trenger å jobbe hjemme for å bo der. Snakk om å være en utakknemlig liten unge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

vil hjelpe til, bety at det går utover skolegangen min, gjør meg sliten hele tia? skal de det?

Er du ferdig på skolen nå til sommeren, eller skal du gå skole der du flytter?

Skrevet

kjøpte pc en med stipend fra skolen

Du burde jo komme deg på skole i Stavanger , da får du vel stipend og studielån .

AnonymBruker
Skrevet

Alle som bor hjemme, burde jobbe hjemme. En kan ikke forvente å leve gratis hjemme hos foreldrene, uten å måtte løfte en finger for det. Om jeg skulle flytte hjem nå, så måtte jeg betale rundt 3500 pr. måned for å bo der. (Jeg blir 19 om en ukes tid.) Du er heldig som kun trenger å jobbe hjemme for å bo der. Snakk om å være en utakknemlig liten unge.

lol, tror ikkje du forstår jobbing hjemme hos meg i alle ferier og helger så jobber jeg sånn 6-9 timer om dagen for så å møte opp på skolen kl 7. og komme hjem te un ending mas

AnonymBruker
Skrevet

Er du ferdig på skolen nå til sommeren, eller skal du gå skole der du flytter?

skal begynne på skolend er ja men får ikke stipend i sommerferien:S

AnonymBruker
Skrevet

skal begynne på skolend er ja men får ikke stipend i sommerferien:S

Så få deg en sommerjobb. Sparer du alle pengene burde du ha råd til å flytte og klare husleia når du kommer dit.

• Liker 2
Skrevet

Bare èn ting å gjøre: jobbe sommeren gjennom som alle andre unge mennesker, sånn at du har penger til å flytte for deg selv. Hvis du har tenkt å forsørge deg selv fremover er det bare å begynne å arbeide...

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...