DBM Skrevet 23. mai 2011 #21 Skrevet 23. mai 2011 Her var det ganske mye å ta tak i. La oss se: he,he...merkelig at man blir skjelt ut for å være "fanboy" straks man er godt fornøyd med et produkt fra Apple, men det er vel ofte slik enkelte gjør hvis de føler at de kommer til kort :-) Du er jo fanboy når du tviholder på at en utdatert telefon er det beste valget, til tross for at du til dels er enig i at konkurrentene lager bedre telefoner. Du liker bare iPhone fordi den er fra Apple. De får liksom bare ikke til å bli like "kule". De prøver så hardt, men det er iPhone som er på folks lepper når det snakkes touchtelefoner. Ta en tur på gata og spør om folk vet hva iPhone er og de fleste vil vite det. Spør så om de vet hva en HTC Desire HD er, og de ser dumt tilbake på deg. Face it folkens. iPhone ER telefonen alle strekker seg mot. Det er nettopp den telefonen de andre produsentene vil knuse. Vi kommer aldri til å se overskriften "Nye Samsung KNUSER siste modell fra HTC" Nei, det er iPhone alle vil ta fordi den (merkelig nok) fortsatt er en slags konge på haugen. Jeg driter i hva som er kult, jeg vil ha den beste telefonen (så langt lommeboka strekker til). Å ha en iPhone er bare "kult" og "status" blant fjortiser (i alle aldre). Vi andre ler av dere som tror det er kult å dra fram en iPhone. iPhone er for de som ikke gidder å gjøre research, eller som sagt bare vil ha det de tror er kult og mest akseptert i vennegjengen. iPhone er bare konge på haugen når det kommer til antall solgte telefoner. Vil du helst ha en Ford Mondeo, eller vil du ha en Audi A5? Jeg kunne ikke brydd meg mindre om salgstall. At journalistene bare skriver om det som selger får stå for deres regning. Jeg har ingen tillit til journalister som lar seg styre av markedskreftene og favoriserer dårligere, men populære produkter. Det er lenge siden Samsung, HTC og gjengen strakk seg etter iPhone. Nå er rollene byttet om, men jeg har mine tvil om iPhone klarer å henge seg på dette racet igjen. Android øker mest. 1
aluminium Skrevet 23. mai 2011 #22 Skrevet 23. mai 2011 En annen ting Henkie; du skriver stadig vekk at iPhone har enkelte mangler uten å noen gang nevne hva disse er. Det eneste du sier er hvor fornøyd du er med den. Hvorfor ikke legge litt vekt på de feilene og manglene du tydeligvis kjenner til, men mest sannsynlig ikke ønsker å dele med de som er interessert i dem? 1
Henkie Skrevet 23. mai 2011 #23 Skrevet 23. mai 2011 En annen ting Henkie; du skriver stadig vekk at iPhone har enkelte mangler uten å noen gang nevne hva disse er. Det eneste du sier er hvor fornøyd du er med den. Hvorfor ikke legge litt vekt på de feilene og manglene du tydeligvis kjenner til, men mest sannsynlig ikke ønsker å dele med de som er interessert i dem? Liker ikke fokusere på det negative, men ok da :-) Dårlig batteri (som på alle andre storskjermtelefoner). Burde kunne byttes enkelt selv. Til tider dårlig dekning (kan være telenor eller iphone. Vet ikke helt) Mangel av valg av ulike profiler (lydløs, møte,osv) Dårlige overføringsmuligheter (bilder, musikk) Tvangsbruk av iTunes Ikke minnekortmulighet Likte bedre gammelt design (det nå Samsung har) uten glass bak. Den nye virker skjør, men min har deisa i asfalten og har kun små riper, så jeg vet ikke helt. Lydkvaliteten kunne vært bedre. Bedre volum på headset Ville likt å lage mapper til bildene direkte på telefonen Mangel av mulighet til gruppesending Tungvindt å legge til ringetoner/SMS toner Sånn. Alle disse negative tingene jeg nå har hostet opp, betyr såpass lite for meg at jeg totalt sett er svært godt fornøyd med iPhone. Sånn er det med den saken ...og hold nå opp med den fjortispraten om at iPhone er en fjortistelefon. Det er bare patetisk
DBM Skrevet 23. mai 2011 #24 Skrevet 23. mai 2011 (endret) ...og hold nå opp med den fjortispraten om at iPhone er en fjortistelefon. Det er bare patetisk Å ha en iPhone er bare "kult" og "status" blant fjortiser (i alle aldre). Ok? Edit: du glemte den mest vesentlige mangelen: man kan ikke tilpasse telefonen i samme grad som med en Android-telefon, og av det jeg har hørt så er det ikke noe som heter widgets på en iPhone. Edit2: Støtter heller ikke flash, det skal ikke være mulig i 2010. Endret 23. mai 2011 av DBM
Henkie Skrevet 23. mai 2011 #25 Skrevet 23. mai 2011 Ok? Tror ikke du skjønner helt. Den er ikke kul i den forstand nerder mener. De synes nemlig det nyeste av det nye er kult - helt til en ny dubedings kommer. Da er det den som er kul... Trendsettere er kule. iPhone er en trendsetter Det har ingenting med at den er et statussymbol eller at man er unik med iPhone. Telefonene fra Korea du har lagt din elsk på blir aldri trendsettere. De er copycats. Akkurat som med bilene sine Edit: du glemte den mest vesentlige mangelen: man kan ikke tilpasse telefonen i samme grad som med en Android-telefon, og av det jeg har hørt så er det ikke noe som heter widgets på en iPhone. Nei, det har jeg ikke glemt. Det er for meg (og de aller fleste normale telefonbrukere) totalt uinteressant Edit2: Støtter heller ikke flash, det skal ikke være mulig i 2010. Det savner jeg ikke.
aluminium Skrevet 23. mai 2011 #26 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Liker ikke fokusere på det negative, men ok da :-) For å si det sånn, det positive med iPhone finner jeg best her: http://www.apple.com/no/iphone/ Mest sannsynlig får Apple frem de positive sidene med iPhone bedre enn noen andre. Spør jeg om erfaringene til folk vil jeg da, naturlig nok, vite det som ikke står på Apples egne sider. Det at den mangler flash er dårlig, men det finnes apper for det meste som krever flash, eller så er det unngått på en annen måte. Det er imidlertid ingen unnskyldning. Flash kommer vi nok dessverre aldri til å se på iPhone... Endret 23. mai 2011 av aluminium
DBM Skrevet 23. mai 2011 #27 Skrevet 23. mai 2011 Det du ikke skjønte, Henkie, det var at jeg aldri kalte iPhone en fjortistelefon. Ellers er det jo helt greit om du er så lite avansert i din bruk at du ikke vil styre oppsettet ditt selv eller bruke widgets overhodet. Hvis du fortsatt mener at HTC er koreansk, så mener jeg bestemt at jeg fortalte deg at de er taiwanske. Jeg står fortsatt fast ved at det er tull av Apple å ikke ha støtte for flash på sine produkter. Det er en selvfølge å få med. Apple er også copycats, eller tyver. Håper Samsung vinner fram med sitt motsøksmål. 1
Henkie Skrevet 23. mai 2011 #28 Skrevet 23. mai 2011 Hvis du fortsatt mener at HTC er koreansk, så mener jeg bestemt at jeg fortalte deg at de er taiwanske. Å? Hvor skriver jeg det i denne tråden?
Henkie Skrevet 23. mai 2011 #29 Skrevet 23. mai 2011 Spør jeg om erfaringene til folk vil jeg da, naturlig nok, vite det som ikke står på Apples egne sider. . Ok, så du vil at dersom telefonen har god lyd, godt kamera og god skjerm så må vi ikke si det dersom produsenten skriver det på sin nettside. Greit. Forstå det den som kan.
aluminium Skrevet 23. mai 2011 #30 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Det du ikke skjønte, Henkie, det var at jeg aldri kalte iPhone en fjortistelefon. Ellers er det jo helt greit om du er så lite avansert i din bruk at du ikke vil styre oppsettet ditt selv eller bruke widgets overhodet. Hvis du fortsatt mener at HTC er koreansk, så mener jeg bestemt at jeg fortalte deg at de er taiwanske. Jeg står fortsatt fast ved at det er tull av Apple å ikke ha støtte for flash på sine produkter. Det er en selvfølge å få med. Apple er også copycats, eller tyver. Håper Samsung vinner fram med sitt motsøksmål. Jeg er helt enig, flash er ikke mulig å utelukke idag. Dessverre er Apple litt sære på enkelte ting. BluRay er enda et eksempel. Møter de motstand i forhandlinger om noe så bare lukker de fullstendig og forlater motparten. Helt konkret, hva er det Apple skal ha kopiert fra Samsung? Den saken har ikke jeg fått med meg. @Henkie: Poenget er at når noen spør om andres erfaringer så vil de som regel høre noe annet enn det som kan leses ut fra produsentens egen markedsføring. Spør jeg om det er noen grunn til å unngå en litt eldre Audi A6 (http://static.howstuffworks.com/gif/vehicle-pictures/2004/audi/a6-allroad-quattro/04601031990001-480.jpg), spesielt med 2,5 TDI og tiptronic, så ønsker jeg ikke bare svar som forteller meg hvor gode kjøreegenskaper den har, hvor komfortabel den er og hvor fin følelse det er i knappene innvendig. Det kan jeg til en viss grad lese meg til i tester og i Audis brosjyrer. Det som faller naturlig å opplyse om er at drøssevis av den spesifikke bilen har opplevd både motorras og girkasseras, uten at det dekkes av noen reklamasjon eller garanti. Det blir litt det samme med deg og iPhone; du nevner alt som er bra og "glemmer" at den har litt dårlig batterikapasitet, at den har lett for å knuse, at noen opplever dårlig signal osv... Endret 23. mai 2011 av aluminium
Henkie Skrevet 23. mai 2011 #31 Skrevet 23. mai 2011 Godt eksempel med audien. Det ser jeg. På tross av batteri, dekning, glass osv er jeg likevel fornøyd med min iPhone. For- og bakdeler finnes hos alle produsenter - også Apple. Selv blackberry og taiwanske HTC har sine negative sider.
DBM Skrevet 23. mai 2011 #32 Skrevet 23. mai 2011 Helt konkret, hva er det Apple skal ha kopiert fra Samsung? Den saken har ikke jeg fått med meg. E24.
Betty2 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #33 Skrevet 23. mai 2011 Er det noen andre her inne som har noen erfaringer gode som dårlig å komme med, når det gjelder bruk av Nokia N8, SGII, SE xperia, og Iphone? er litt intresert i å høre hva dere som brukere av disse mobilene mener. budsjett er ikke noe spørsmål for meg, jeg betaler det som må betales dersom jeg finer en mobil jeg er fornøyd med.
Klatt Skrevet 23. mai 2011 #34 Skrevet 23. mai 2011 Betaler du det som må betales er rett og slett Samsung Galaxy 2 kongen på haugen for øyeblikket. På absolutt alle måter. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå