Gå til innhold

erfaringer med pessar?

stassy

Anbefalte innlegg

Vil gjerne høre om det er noen som har brukt/bruker pessar?

Er det for eksempel noen som har blitt gravide mens det er brukt?

Sambo er skeptisk om "sikkerhetsprosenten" er for lav...

Hormonelle prevensjonsmidler er uaktuelt for meg, jeg er rett og slett drittlei av de, har prøvd så mye!

Jeg har skjønt at de er "fiklete", men det skal jeg overkomme..

Takker for eventuelle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte pessar i tilsammen 7 år. Kjempefornøyd ! Ingen bivirkninger , billig i bruk og trygt DERSOM du bruker sæddrepende krem i tillegg !

Det er absolutt ikke fomlete eller ekkelt å bruke. Du lærer deg fort å sette det inn riktig, er gjort på få sekunder når du er blitt vant til det.

La det stå i til neste dag (ca 8 t) , ta det ut,skyll/vask og det er igjen klart til neste gang.

Det må tilpasses ved gynokologisk undersøkelse(måle størrelse) og så må det måles på nytt etter hver fødsel.

Sluttet å bruke det da vi ville ha barn nr. 3 og ble gravid første måneden.

Begynte med det etter fødselen igjen og brukte det frem til jeg steriliserte meg 3 år senere.

Har bare positivt å si om det,jeg ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk =)

Jeg har lest litt rundt om det, og ser bare positive tilbakemeldinger (fra de som har prøvd det, vel og merke).

Får komme meg til legen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert p-ring da? Er jo mye mindre hormoner, du setter den inn en gang i måneden, tar den ut etter tre uker, og setter inn en ny etter en uke. Altså nesten ingenting å huske på i forhold til p-piller og liknende. Sikkerhetsprosenten er mye større enn ved pessar, som nok må sies å være er prevensjonsmiddel som er på tur ut av bruk. Ville bare tipse deg om det i tilfelle du ikke har tenkt på p-ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips, men jeg har faktisk prøvd p-ring og det var ikke for meg. Den kom ut til alle ubeleilige tider.. meget ubehagelig for å si det sånn! :o

Jeg sliter med bivirkninger uansett hva jeg bruker omtrent, så nå er jeg så lei :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg har faktisk prøvd p-ring og det var ikke for meg. Den kom ut til alle ubeleilige tider.. meget ubehagelig for å si det sånn! :o

Jeg sliter med bivirkninger uansett hva jeg bruker omtrent, så nå er jeg så lei :evil:

Kom ut???? Trodde virkelig ikke det var mulig. Er du sikker på at du satte den langt nok inn da? Ville i såfall vært redd for at et pessar skulle gjøre det samme, men det er kanskje bare meg. Lykke til med å finne noe som passer for deg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom ut???? Trodde virkelig ikke det var mulig. Er du sikker på at du satte den langt nok inn da? Ville i såfall vært redd for at et pessar skulle gjøre det samme, men det er kanskje bare meg. Lykke til med å finne noe som passer for deg i alle fall!

Pessaret ramlet iallefall aldri ut på meg. :D Tvert i mot tror jeg det var en slags vakumeffekt der som holdt det trygt på plass.Men riktig måling hos lege/gynekolog er viktig,det skal passe rundt livmormunnen.

Vet mange mener det er fomlete med pessar, men ingen av de som jeg har hørt sagt det har selv brukt det.

Beste prevensjonsmiddel jeg noengang har brukt iallefall........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har bare positive erfaringer med pessar!

Har brukt det i 6 mnd. nå etter at jeg måtte slutte med p-piller pga. høyt blodtrykk.

Jeg synes det er veldig lett å sette inn, omtrent som å sette inn en tampong.

Kjæresten min sier at han overhode ikke kan kjenne det når det er inne.

Min kvinnelige gynekolog ga meg et godt råd: ikke smør sæddrepende gele rundt hele kanten som det står på bruksanvisningen, da blir det såpeglatt og helt umulig å sette inn. Jeg prøvde det, og hun hadde rett!

Smør et par cm på hver side i stedet, det smelter og blir smurt utover når pessaret er inne.

Jeg kommer til å fortsette med pessar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...