Gå til innhold

Kjærlighetshåndtak


turidogola

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Sliter med kjærlighetshåndtak, altså valker nederst på ryggen. Kunne noen gitt meg forslag til øvelser for å bli kvitt disse? Vil ikke slanke meg ellers, men stramme opp litt! Det samme gjelder forsåvidt siden av magen under brystene, forslag til øvelser der også?

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er slapp akkurat der selv også, selv om jeg er nokså smal. Ble slapp etter at jeg fartet mindre rundt omkring. Antar bevegelse er nøkkelen, men følger spent med på tråden for tips om hvordan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en måte å gjøre det på, og det er å gå ned i fettprosent, altså ned i vekt. Spise riktig og trene er nøkkelen :) Da vil man automatisk også "stramme opp".

Du vil ikke kun miste fra kjærlighetshåndtakene, men generelt hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en måte å gjøre det på, og det er å gå ned i fettprosent, altså ned i vekt. Spise riktig og trene er nøkkelen :) Da vil man automatisk også "stramme opp".

Du vil ikke kun miste fra kjærlighetshåndtakene, men generelt hele kroppen.

Så hvis man er slank ellers på kroppen og har ryggfett som jeg kaller det, så blir man ikke kvitt det hvis man ikke slanker resten av kroppen? Da har jeg et stort problem siden jeg er veldig tynn ellers enn rundt magen. Shit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man er slank ellers på kroppen og har ryggfett som jeg kaller det, så blir man ikke kvitt det hvis man ikke slanker resten av kroppen? Da har jeg et stort problem siden jeg er veldig tynn ellers enn rundt magen. Shit.

Hvis du ikke har noe fett å ta av på ben og armer, så kommer du til å bygge muskler, og det er bra for deg! Det er ikke nødvendigvis bra å være tynn hvis du ikke har noe muskler! Og punkttrening på magen for jenter er så å si umulig! Du er nødt til å trene utholdenhet og kondisjon, samt noen situps og lignende mageøvelser. Google har sikkert mange mageøvelser å foreslå. Det er tusenvis av innlegg om akkurat dette her på Kvinngeuiden og på andre forum, så du finner nok svar hvis du søker litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at å trene mageøvelser alene kommer ikke til å redusere fettet på sidene. Det er "overall" trening og kosthold som gjelder om du vil bli kvitt siste rest.

Vi lagrer fett forskjellig, for deg er det tydeligvis "beltet" rundt magen som er det siste som går. På meg selv er det lårene og nederst på magen som er gjenstridig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis man er slank ellers på kroppen og har ryggfett som jeg kaller det, så blir man ikke kvitt det hvis man ikke slanker resten av kroppen? Da har jeg et stort problem siden jeg er veldig tynn ellers enn rundt magen. Shit.

Kroppen velger selv hvor den vil ta fett i fra. Hvordan ser du for deg at du selv kan være herre over det? :klo:

Dersom du er veldig tynn ellers, tror jeg heller ikke problemet ditt er så stort som gir uttrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen velger selv hvor den vil ta fett i fra. Hvordan ser du for deg at du selv kan være herre over det? :klo:

Dersom du er veldig tynn ellers, tror jeg heller ikke problemet ditt er så stort som gir uttrykk for.

Jo, faktisk. En venninne av meg var undervektig deluxe, supertynn, veldig tydelige ribbein. altså hun var det jeg kaller "stygg"-tynn. Allikevel hadde hun en god del flesk i sidene. Så litt merkelig ut. men hun trente ikke. Det hadde sikkert forsvunnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å ha slapp og utrent kropp selv om man er tynn. Det kalles høy fettprosent, og innebærer at andelen fett på kroppen er høy i forhold til din totale vekt.

Det finnes selvsagt ikke øvelser som gjør at fett på ett bestemt sted på kroppen forsvinner. Tror man det, vet man hårreisende lite om hvordan menneskekroppen fungerer, og bør kanskje ta seg en tur på biblioteket og lese litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...