Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører så utrolig dårlig og dette går ut over livskvaliteten min. Har snakka med fastlegen min, men han sier at alt er OK når han titter inn i øret. Eller, han sier at jeg har vann bak høyre øres trommehinne, men at dette går over med tabletter...

Nå har jeg hatt det i flere måneder, og det er irriterende å føles/høres ut som om jeg har hodet halvveis under vann... :( Det forstyrrer høreselen på den måten at det er vanskelig å orientere meg og høre hva folk sier når de snakker i visse frekvenser.

Hørselen på det venstre øret vet jeg ikke noe om, men det hjelper ikke å bytte øre når jeg snakker i telefon, hører like dårlig på begge ørene. Men på denne siden har jeg ikke denne "under vann-effekten".

Jeg sliter også med tett nese, men legen sier at det vil hjelpe med allergitabletter. Det gjør det ikke, og jeg føler hele hodet er "tett". Jeg har pollenallergi, men det er vanskelig å skjønne hvorfor jeg er like tett på den hviteste vinter hvis det er allergien som gjør meg tett.

Siden fastlegen ikke ser på dette som et problem, lurer jeg på om jeg kan gå innom øre-nese-hals-spesialist på eget initiativ, eller om jeg må ha henvisning?

Er det noen "kjerringråd" som eventuelt kan hjelpe/lindre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få fastlegen din til å henvise deg til ønh. Vil han ikke det bytter du fastlege.

Skrevet

Få fastlegen din til å henvise deg til ønh. Vil han ikke det bytter du fastlege.

Enig med denne. Du burde bli henvist til høresentralen slik at en audiograf får tatt hørselstest og noen andre tester av deg. Skjønner ikke hvorfor han ikke allerede har gjort dette, når man er langvarig plaget med ørebetennelse er det veldig vanlig å bli henvist til audiograf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...