Metazoa Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hei! Skal ha meg ny mobil snart, og ser litt på forskjellige abonnement. Tenker å kjøpe en smarttelefon, f.eks. en Optimus2X e.l. Det jeg lurer på er hvor mye datatrafikk man må regne med å bruke? Skjønner at det er veldig individuelt. Men hvis jeg sier at jeg ikke er den som bruker telefonen mest, kommer ikke til å laste ned så mye ting. Det viktigste er å få sjekket mail og noen nettsider, og kanskje bruke spotify. Er f.eks. 75Mb nok eller alt for lite da? Tenker på ab. med fastpris hvor det er trafikk inkludert. Jeg ringer og tekster lite, så ut fra det kunne jeg klart meg med netcom sitt fastpris small, men det spørs vel om inkl. Mb er for lite da? Vil ellers gjerne ha tips om gode telefoner
Gjest Thefainter Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg bruker det veldig lite, bare når jeg må finne ut når bussen går og sånne småting, så for meg holder det å ha One Call Faktura. Jeg ringer ikke mer enn 120 min og sender sjeldent mer enn 90 sms i mnd, så da koster det nesten ikke noe Det kommer egentlig an på hva du skal bruke telefonen din til. Skal du vært oppdatert på facebook og twitter, og vite hva som skjer til en hver tid og sende mailer i hytt og pine , og skal se på youtube hele tiden, så kommer du til å trenge en del. Selv så prøvde jeg One Calls Grunnpakke (150 av ringemin, sms, mms og MB (datatrafikk) til 99,- første mnd for å se finne ut av hva jeg brukte mobilen til. Lykke til da
Micolina Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 (endret) Nå er det jo pålagt mobilopratørene å inkludere i mobilfakturaen hva vi har brukt pengene på. Slik at jeg anbefaler som Thefainter sier å bare ta en pakke først (så lenge det ikke er bindingstid) f.eks One Calls Grunnpakke, og så se på fakturaspefikkasjoner etter første måned og se hvor mye av hva du bruker. Selv har jeg One Call folkepakka (500mb, 500sms, 500ringeminutter). Gå inn på telepriser.no og tast inn hvor mye du tror du kommer til å bruke, så finner du riktig abonnement for deg. 75mb i måneden med vanlig bruk uten spotify er mulig dersom man bare bruker 2 mb om dagen på mail og facebook... 75 mb tilsvarer ca 25 Sanger hvis hver sang er 3mb. Hvor mye penger tenker du å bruke på mobil? Her er en tråd med noen forslag. Hvis ikke så anbefaler jeg deg å gå i butikken og håndteste mobiler du vurderer. På amobil.no finner du flere tester av mobiler. Endret 20. mai 2011 av Micolina
FantasDick Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Jeg surfer mest på wi-fi, men er da innom noen nettsider/facebook/mail o.l i løpet av dagene likevel. Har 250 inkl. i mitt abonnement, men bruker stort sett opp alt og betaler litt ekstra noen mnd. Anbefaler egentlig ikke noe mindre, men hvor mye man mener er lite/mye bruker varierer jo veldig.
Zzyzx Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har 50 MB i måneden og bruker det sjelden opp. Da oppdaterer den forskjellige ting hele tiden, blant annet mail og vær. Surfer på diverse sider innimellom, typisk aviser, FB og nettbank, men det er ganske lite bruk. Jeg laster ikke ned apper over mobilnettet, med mindre de er mindre enn to MB.
Metazoa Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2011 Hm, jeg tror kanskje 75 blir for lite da. Ser for meg å bruke spotify endel, også ser jeg på fakturaspesifikasjonene at jeg som regel bruker over 100Mb i mnd nå, når jeg ikke har spotify eller en telefon som egner seg til nettbruk generelt. Har ikke smarttelefon nå, må vel regne med et litt høyere forbruk om det blir det. God idé å dra i butikken, det tror jeg at jeg gjør! Amobil har jeg sjekket, 2X ser ut til å komme godt utav det i testen. Samtidig har jeg lest at endel har problemer med batteritid, men langt fra alle. Får se hva jeg ender opp med Takk for svar, dere!
charlott Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Hm, jeg tror kanskje 75 blir for lite da. Ser for meg å bruke spotify endel, også ser jeg på fakturaspesifikasjonene at jeg som regel bruker over 100Mb i mnd nå, når jeg ikke har spotify eller en telefon som egner seg til nettbruk generelt. Har ikke smarttelefon nå, må vel regne med et litt høyere forbruk om det blir det. God idé å dra i butikken, det tror jeg at jeg gjør! Amobil har jeg sjekket, 2X ser ut til å komme godt utav det i testen. Samtidig har jeg lest at endel har problemer med batteritid, men langt fra alle. Får se hva jeg ender opp med Takk for svar, dere! Spotify drar vel en del datatrafikk. Har Telenor SurfPrat L, 1GB, 250 sms og 3000(!) ringeminutter. Koster ordinært 449,-, men du får lett 150,- i rabatt hvis du er Telenorkunde ellers.
Metazoa Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2011 Oi, 3000 ringeminutter er vel omtrent årsforbruket mitt.. Jeg ringer særs lite, og sender kanskje 50 sms i mnd, så det var kanskje litt voldsomt Men takk for tipset! Jeg tror nok bare jeg får prøve meg fram, og se om jeg klarer meg med 500Mb eller om jeg må øke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå