Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lava synes jeg faktisk ikke var så gæli! Tror det hadde vært fint som mellomnavn! Hm. Men vanskelig å finne et fornavn som passer... :forvirret:

Ene datteren min har et veldig sjeldent navn (bare 35 har det som eneste fornavn), men det sier jeg ikke her, for da stjeler dere det bare :nigo:. Det er veldig fint :).

Nå ble jeg nysgjerrig. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjipt å måtte presisere "med z!" kvar einaste gong ein presenterar seg... Pluss at det strengt tatt endrar uttalen.

Constance, Constanse eller Konstanse. Eg ville gått for det siste.

Uttalen blir vel ikke endret? Konstanse, Constance, Konstanze blir akkurat det samme? :gjeiper:

Skrevet

Z skal vel eigentleg uttalas som ein stemt s, men det gjeld kanskje ikkje på norsk. Uansett - viss uttalen er den same, kvifor rote til skrivemåten?

• Liker 3
Skrevet

Blir jo ikke å rote til skrivemåten? Går jo an å skrive navn på forskjellige måter, som f.eks Marte og Marthe.

Skrevet

Jeg møtte ei jente en gang som het Bertlaug, der har man navn med futt i. :fnise:

Det var visstnok en miks av navnene til oldeforeldrene hennes og hun var ikke videre glad i navnet sitt selv.

Skrevet

elsker navnet briellea. har en tante som heter det,men syns det også passer til en baby!

Skrevet

elsker navnet briellea. har en tante som heter det,men syns det også passer til en baby!

Høyrast ut som ein ost :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Marlina, Amina, Cornelia, Constanse, Melissa, Leana, Ana, Amelia, Adriana, Juliana

Gjest frøken am
Skrevet

Vi fant navnet i mamma sitt navneleksikon, der står det at Fie er dansk. :) Fie er kortform av Sofie, og visstnok kjælenavn for Josefine.

Oldefaren til Fie (som ikke enda er født) kommer fra Fie, et lite tettsted utenfor Risør :)

Du skal ha for godt gjennomtenkt, frøken! :jepp:

Her kommer det en jente (om a mor tipper riktig..) med Sophie som mellomnamn. Uttaler det "Sofi".

Fie er nydelig. Høres ut som en skikkelig loveable kid!

Skrevet (endret)

Edda, Maleah, Ailin og Rose er vel ganske sjeldent nå :) (Ikke at jeg nødvendigvis ville brukt dem selv :fnise: )

Fie var veldig søtt :jepp:

Endret av MieH
Skrevet

Maleah? Enno ein versjon av Leah?

Har høyrt både Eleah og Mileah. Folk har jaggu dårleg fantasi.

• Liker 4
Skrevet

Jepp, skikkelig dårlig fantasi. Da er Kristine, Kristin, Kristina mye mer oppfinnsomt.

Skrevet

Jepp, skikkelig dårlig fantasi. Da er Kristine, Kristin, Kristina mye mer oppfinnsomt.

Eg snakka vel helst om det å lage eigne namn ut av eit poppis-namn, berre fordi ein absolutt ikkje vil bruke dei mest populære namna. Viss nokon har kalt ungen sin Eleah eller Maleah, tenkjer eg at dei eigentleg ville kalle ungen Leah, men ville ikkje bruke eit så mykje brukt namn at dei fant på eit som ligna.

• Liker 2
Skrevet

Maleah? Enno ein versjon av Leah?

Har høyrt både Eleah og Mileah. Folk har jaggu dårleg fantasi.

Det er vel heller et tegn på god fantasi at folk lager en ny versjon av et navn? :klo:

Skrevet

Det er vel heller et tegn på god fantasi at folk lager en ny versjon av et navn? :klo:

Eg ville heller meint det var betre fantasi og finne på eit heilt anna namn, framfor å lage eit nytt som lignar/endre stavemåten til det ugjenkjennelege.

• Liker 2
Skrevet

Uttalen blir vel ikke endret? Konstanse, Constance, Konstanze blir akkurat det samme? :gjeiper:

Uttalelsen tror jeg blir det samme :) har selv en veninne som heter konstanze og det uttales på akkurat samme måte som konstanse:) Spør du meg så syns jeg det er et fantastisk navn men kanskje som mellomnavn :)

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo bare små variasjoner i skrivemåte og endrer ikke navnet betydelig. Det er noe annet å lage seg et navn ved å sette på ekstra stavelser. Makristin f.eks. i litt amerikansk stil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...