Niennas Skrevet 17. november 2011 #61 Skrevet 17. november 2011 Vår datter skal hete Fie:) Jeg liker godt både Edel og Edith, men der satte mannen foten ned
Gjest imli Skrevet 17. november 2011 #62 Skrevet 17. november 2011 (endret) Så at noen hadde skrevet Constanse, forsåvidt et veldig fint navn, men det er sååå mye finere når det skrives Konstanze! :gjeiper: Kjipt å måtte presisere "med z!" kvar einaste gong ein presenterar seg... Pluss at det strengt tatt endrar uttalen. Constance, Constanse eller Konstanse. Eg ville gått for det siste. Endret 17. november 2011 av imli 3
Gjest Cecilia L Skrevet 17. november 2011 #63 Skrevet 17. november 2011 Bianca Fie Elmine Edrikke Sjeldne jentenavn som jeg liker.
Gjest imli Skrevet 17. november 2011 #64 Skrevet 17. november 2011 VÃ¥r datter skal hete Fie:) Jeg liker godt bÃ¥de Edel og Edith, men der satte mannen foten ned Er ikkje det berre eit kjælenamn for Sofie?
Niennas Skrevet 17. november 2011 #65 Skrevet 17. november 2011 Er ikkje det berre eit kjælenamn for Sofie? Vi fant navnet i mamma sitt navneleksikon, der står det at Fie er dansk. Fie er kortform av Sofie, og visstnok kjælenavn for Josefine. Oldefaren til Fie (som ikke enda er født) kommer fra Fie, et lite tettsted utenfor Risør 1
Auri Skrevet 17. november 2011 #66 Skrevet 17. november 2011 Folkens, denne tråden er fra mai, tror nok ungen er født og navngitt for lenge siden nå...
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #67 Skrevet 18. november 2011 Kjipt å måtte presisere "med z!" kvar einaste gong ein presenterar seg... Pluss at det strengt tatt endrar uttalen. Constance, Constanse eller Konstanse. Eg ville gått for det siste. I know. Jeg har et vanlig navn, med en helt uvanlig skrivemåte. Det blir bemerket OVERALT hvor jeg er for første gang og navnet mitt står skrevet. Folkens, denne tråden er fra mai, tror nok ungen er født og navngitt for lenge siden nå... So, morsom tråd fordi vel?
Nips Skrevet 18. november 2011 #68 Skrevet 18. november 2011 Fine navn! Men jeg vet om en del flerkulturelle menn som heter Aria til fornavn, så det blir litt som med svenskene danskene og Inge. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det selv, though.
art3miss Skrevet 18. november 2011 #69 Skrevet 18. november 2011 Jeg skal kalle min Elena , det er ganske sjeldent navn
Gjest uAnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #70 Skrevet 18. november 2011 Villvei skulle min ha hett, hvis jeg skulle hatt unge, så det i en artikkel i avisen for ikke så lenge siden der de snakket om skikkelig gamle norske navnetradisjoner der de pleide å sette sammen to navn til ett.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2011 #71 Skrevet 18. november 2011 Jeg synes Linde er kjempefint. Jeg kjenner en liten jente som heter Linde, og trodde egentlig det var noe foreldrene hadde funnet på... Selv leser jeg automatisk Linda, og tror det vil bli feilskrevet som Linda ofte, og derfor ville jeg ikke valgt det (synes Linda er et lite pent navn...) Men Linde er jo egentlig fint
lille katt Skrevet 18. november 2011 #73 Skrevet 18. november 2011 Ene datteren min har et veldig sjeldent navn (bare 35 har det som eneste fornavn), men det sier jeg ikke her, for da stjeler dere det bare . Det er veldig fint . Jeg synes Ovidie er et tøft navn til en tøff jente. Har også møtt en Venil som jeg ikke glemmer på grunn av navnet. Vide er også fint.
Gjest NozMonster Skrevet 18. november 2011 #75 Skrevet 18. november 2011 jeg synes at det er mange gode forslag her, men også VELDIG mange som har blitt altfor vanlige navn! jeg vil påstå at det er sjeldnere å kalle datteren sin for benedicte eller karoline, enn alva, isa osv.. det har desverre blitt såå populært og finne det mest spaca navnet, så disse vanlige navnene blir jo sjeldne 1
Gjest Purple Haze Skrevet 18. november 2011 #76 Skrevet 18. november 2011 Villvei og Lava? Virkelig? Noen går virkelig langt å være spesiell i navnevalg for ungene sine. Lava? Uff a meg. Sjeldne navn i dag er jo Lise, Mette, Kari, Nina, Elin, Line, Berit og Ellen, f.eks. 1
Sol79 Skrevet 18. november 2011 #77 Skrevet 18. november 2011 Jeg synes Ovidie er et tøft navn til en tøff jente. Har også møtt en Venil som jeg ikke glemmer på grunn av navnet. Vide er også fint. Høres ut som noe man kan kjøpe på apoteket. 2
Gjest imli Skrevet 19. november 2011 #78 Skrevet 19. november 2011 Ærleg talt, Vide? Som i vid, liksom? Kanskje eg som har fjortishumor, men sikkert artig når ho blir vaksen nok til å ha sex
Anglofil Skrevet 19. november 2011 #79 Skrevet 19. november 2011 (endret) Jeg synes Elida er et nydelig navn, det samme med Aurora. Nå er ikke sistnevnte så fryktlig sjedent, men mer sjeldent enn flere av navnene nevnt i tråden, samme gjelder forøvrig mitt eget navn Yvonne. Mvh Yvonne Endret 19. november 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #80 Skrevet 19. november 2011 Ellinor Keira Marin Adele Belle Gabrielle Martine
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå