AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hei dere! Jeg er egentlig veldig glad i fisk, men er elendig til å ha fiskemiddager. Kommer ikke på noen retter Har dere forslag? Ikke noe veldig avansert Mine forslag til fiskemiddager: -Ovnsstekt grønnsaktsgrateng med sei/torsk -Laks/ørret med agurksalat, gulrotsalat og en dæsj rømme
Gjest Lizette Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 - Torsk i form. Frossen torsk stekt i form med topping av griljermel, dill, sitron og en dæsj hvitløk hvis du liker det. Rundt torsken heller du en boks med hermetiske tomater (hele) - Seibiff med løk - Fiskeburgere (fiskekaker i hamburgerbrød. Eller bruk Polarbrød Extreme hvis du vil ha det litt sunnere). Ha på hva du vil av grønnsaker og fyll - Stekt salmalaks med sitronpepper, serveres med trøffelpotetstappe og kokte grønnsaker (brokkoli, gulerot, sukkererter, blomkål, det meste er godt til!) - Fiskesuppe (google så finner du mange oppskrifter. Jeg lager ofte en som heter "En annerledes fiskesuppe" som bl.a. inneholder løk og hermetisert fersken(!) - Pizza med tunfisk (og hva som helst annet du synes er godt på pizza. Rød løk, tomat, paprika og oliven er noen ting jeg ofte har sammen med tunfisk) - Pasta med laks i fløtesaus. Fres løk, hell over fløte, ha i litt hvitløk, dill og evt sitron, og ha i hva som helst av grønnsaker rett før sausen er ferdig (så ikke grønnsakene blir ihjelkokt). Grønn asparges er for eksempel godt i. - Fisk i wok. Omtrent all slags fisk (men jeg bruker ofte laks eller torsk) kan brukes i wok, stekes sammen med grønnsaker og serveres med ris Og det var det jeg kom på nå
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Når jeg tar meg råd, eller det vil si når jeg finner fin fersk uer: Stekt fersk uer mandelpotet brunet løk råkost Stekes i ekte smør, krydre med litt pepper og salt. Uerfileten er som fløte i munnen men den må være fersk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå