Gå til innhold

Jeg er stygg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stygg. Ikke håret mitt engang er fint, alltid stygt og ekkelt selvom jeg vasker dt vær dag.

Jeg er misslykka, helt fullstendig misslykka. Jeg er ikke flink til noe. Jeg har få venner, får sjelden meldinger eller telefon fra andre. Ingen kommenterer noe på facebook profilen min, jeg blir såra. Mens alle andre får masse kommentarer, da føler jeg meg enda mer misslykka.

Jeg er mislykka fordi jeg er så rar på hvordan jeg er som mange syns. Selvom jeg ikke skjønner hvorfor, jeg jo bare meg selv.

Foreldrene mine kaller meg gal og at jeg burde legges inn på psykriatisk sykehus når vi krangler.

jeg er livredd for gymlærerne så redd at jeg var helt angst, deffor tror de jeg ikke er intresert i gymmen.

Jeg tørr ikke få jobb, redd de ikkew liker meg og at jeg blir sparka med en gang

Jeg har aldri hatt

sex eller kjæreste eller vært på ordentlig fest da føler jeg meg ialfall mislykka.

oppsummering: Jeg er et missfoster :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Lizette
Skrevet

Huff, skjønner at alt føles veldig frustrerende nå, men jeg kan garantere deg at andre ikke ser på deg sånn :klemmer: Hvor gammel er du?

Jeg følte meg akkurat som deg mens jeg gikk på ungdomsskolen (og også litt på videregående), men da jeg ble noen år eldre snudde plutselig alt. D.v.s. jeg var jo akkurat den samme, så helt lik ut og var samme person innvendig. Men jeg begynte sakte, men sikkert å få mer selvtillit, og fikk dermed et helt annet syn på verden. Og jeg innså at alt jeg hadde tenkt tidligere, om hvor stygg og mislykket jeg var, kun var forestillinger jeg hadde inne i mitt eget hode (som en følge av mange år med mobbing). Og mitt inntrykk er at det er ganske mange som opplever nettopp dette.

Er det noen du kan snakke med om disse følelsene? En lærer? Helsesøster? En slektning annen enn foreldrene dine?

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke vaske håret hver dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

du kan gjøre noe med det :) det er det positive! start med å begynne å trene, det hjelper for å få tankene dine over på andre ting og du føler deg bedre :) gå turer i skog og mark og tren styrke.

jeg syns det hjelper å slite seg litt ut fysisk når jeg er føler meg nedfor. alle føler seg slik i blant.

prøv å bli litt mer positiv.

og finn deg noe du liker å gjøre som f.eks trening, det får du jo resultater av og! :) og ikke se på hva alle andre gjør, IKKE bruk facebook, det hjelper hvertfall ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Huff! Får lyst til å gi deg en klem! :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

du kan gjøre noe med det :) det er det positive! start med å begynne å trene,

Nå var det vel kanskje ikke vektreduksjon TS nødvendigvis ville frem til (skummelt at mange går rett dit). Men vit at du er ikke stygg uansett! Sannsynligvis er det bare selvtilliten din som ikke er helt på topp, kanskje har du fått stygge kommentarer eller blitt mobbet? Du er helt flott slik du er!! Selv om det ikke føles slik, er det faktisk sånn! :klemmer: (jeg har også vært der jeg følte at ingen brydde seg om jeg levde eller ikke - "en mindre å snakke stygt om" tenkte de - trodde jeg). Men jeg har det flott i dag, og faktisk mye bedre enn de som var ekle med meg på ungdomsskolen og videregående :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres skremmende mye ut som meg, kjære trådstarter. Det er veldig vanskelig å ha de tankene du har, og selv om du kanskje bare vil avfeie dette, så er det mest sannsynlig tanker kun du har, og ingen andre.

Vær så snill og snakk med noen! Får helt vondt i meg av å vite at det sitter ei der ute med disse tankene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trening er mer vektreduksjon, er helt med på at det ikke er dit man vil. Men ved å mestre med kroppen vil hodet ofte følge med etter hvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og har mange av de samme tankene, så jeg vet hvordan det føles :klemmer: Det er ikke noe greit å ha sånne tanker.. Kjære deg, vil gi deg en klem :klemmer:

• Liker 1
Gjest Lebewesen93
Skrevet

For meg hjelper det med en gåtur hver dag. Føler meg mer opplagt, sover bedre og har også litt bedre syn på meg selv, selvom jeg ikke akkurat forguder meg selv da heller.

Men hvorfor liker du ikke deg selv ? Ikke si alt, for det stemmer ikke. Om du mener det, så er det ikke utseende ditt det er noe galt med, men måten du tenker om deg selv på.

Det å ikke være fornøyd med håret, kjenner jeg meg veldig igjen i. Det er utrulig slitsomt, ikke sant`? Håret mitt er med på å kontrullere følelsene mine. Har jeg en god hårdag, er som regel dagen min ok, men har jeg dårlig hårdag er jeg sikkelig nede å tør ikke å vise meg ute. Hva som hjelper mot dette vet jeg ikke, bortsett fra å forandre på håret, men er jo ikke nødvendigvis det som er løsningen? For hva når man er fornøyd med håret ? Da er det noe annet som må rettes på.

Men kjøp en god hårkur, har du farget håret før kan du kanskje etterfarge det ? Og som en annen har sagt, så trenger du ikke å vaske håret hver dag.

Puss tennene godt hver dag, bruk gjerne en tannkrem som skal gjøre tennene litt lysere og vask ansiktet godt hver dag. Bruk en god ansiktskrem og litt sminke om du mener at du trenger det. Bruk klær du føle deg vel i. Jeg vet det er enkelt å bare si at du må slutte å tenke negativt om deg selv, for selv klarer jeg det ikke, men det betyr ikke at det er umulig å godta seg selv for det.

Prøv å ha en god holdning, smil og se folk i øynene, det kan faktisk hjelpe en del, selvom det jo kan være litt tøft til tider.

Og uansett hva du mener nå, så er det mange ting ved deg som er fint. Øynene, ansiktet, bena, magen, armene, leppene ? Studer deg selv, å bare si til deg selv at du er fin. Enkelt og greit. Bare prøv. Studer folkene rundt deg, ikke alle er perfekte eller ? ( mener ikke at du skal fly rundt å tenke negativt om andre altså) men ingen er perfekte. Mange av jentene du ser i filmer har sittet timesvis i en sminkestol å de ser nok ikke så perfekte ut om du hadde møtt de på gata en dag.

Jeg likte heller ikke gym, jeg " glemte" gymtøyet hver gang. Er sikkelig kjipt å ha det sånn.

Nå har jeg skrevet mye " tull" her, men jeg har egentlig ingen ide om hvordan man kan få bedre selvtillit. Man må bare lære å godta seg selv, selvom det ikker er bare-bare så er det ikke mye annet å gjøre. Det vil kanskje ikke hjelpe å forandre på utseendet når det er tankene dine som du må gjøre noe med.

Men lykke til da, å du er ikke alene , tro meg ! Det er veldig mange andre der ute som sliter med det samme som deg. Du er ikke gal, å hvordan foreldrene dine kan si til deg at du er gal og burde legges inn på et psikiatrisk sykehus skjønner jeg ikke. For det første er det ikke nødvendigvis et sted for " gale mennesker " ( hva nå enn det er) og om du hadde hatt behov for å bli innlagt hadde du trengt støtte, ikke kjeft.

Lykke til videre og god helg :D

( sorry for alle skrivefeilene nå, er litt trøtt og susete i hodet :P )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stygg. Ikke håret mitt engang er fint, alltid stygt og ekkelt selvom jeg vasker dt vær dag.

Jeg er misslykka, helt fullstendig misslykka. Jeg er ikke flink til noe. Jeg har få venner, får sjelden meldinger eller telefon fra andre. Ingen kommenterer noe på facebook profilen min, jeg blir såra. Mens alle andre får masse kommentarer, da føler jeg meg enda mer misslykka.

Jeg er mislykka fordi jeg er så rar på hvordan jeg er som mange syns. Selvom jeg ikke skjønner hvorfor, jeg jo bare meg selv.

Foreldrene mine kaller meg gal og at jeg burde legges inn på psykriatisk sykehus når vi krangler.

jeg er livredd for gymlærerne så redd at jeg var helt angst, deffor tror de jeg ikke er intresert i gymmen.

Jeg tørr ikke få jobb, redd de ikkew liker meg og at jeg blir sparka med en gang

Jeg har aldri hatt

sex eller kjæreste eller vært på ordentlig fest da føler jeg meg ialfall mislykka.

Jeg vil si at jeg var som deg før ... men at jeg kom meg ut av det.

Det høres kanskje rart ut, men jeg fikk det bedre da jeg la om kosten.

Jeg bor i Oslo, da ... vet ikke hvor du bor, men om du bor i Oslo eller i nærheten kan du dra til Balderklinikken for å finne ut om det er noe mat du reagerer på.

FOr du høres sånn ut som meg, med dine tanker og holdninger ... og jeg syns det er trist at foreldrene dine ikke vet hva de skal gjøre for å hjelpe deg.

Hvorfor jeg nevner Balderklinikken?

Jo, fordi de kan finne ut om du ikke tåler hvetemel, gluten, melk, sukker osv ... disse matvarene kan lage kluss med psyken vår og få oss til å føle det dårlig med oss selv, styggere enn vi er.

Hvetemel og gluten gjør at vi kan bli deprimerte og ukonsenterete, og det er heller ikke bra for kroppen.

Kumelk gjør at vi får lettere angst for ting, og gjør at vi får stygge tanker om oss selv.

Sukker gjør at vi blir lettere sinte, irritable.

Om du bor altfor langt fra Oslo, så kanskje de har alternativ behandling i ditt nærmiljø? Fins mange leger som spesialiserer seg innen ernæring og miljø, og de hjelper alle :)

God klem til deg :klem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at smaken er som baken. Ingen kan få en hel verden til å like seg uansett hvor pen maner på utsiden, hvordan man snakker, og hvordan man oppfører seg. Du skriver at du har få venner, men er de du har gode? Kvalitet er bedre enn kvantitet. Det er bedre å ha to gode venner som man kan møte og betro seg til enn 500 venner på facebook som skriver til deg der, men som i virkeligheten ikke gidder å ta toget en halvtime for å møte deg.

Skrevet

Jeg har aldri hatt

Kjære deg, eg kjenne meg så godt igjen i det du skrive. Eg har hatt det akkurat på samme måte - og veldig mange med oss. Skuletida mi var heilt grusom pga mange år med mobbing. No er eg voksen, og ting har bedra seg. Begynte hos psykolog, og det er henne eg kan takke for at eg i det heile tatt er her i dag. Henne, og min fantastiske sans for humor ;)

Du skrive ingenting om kor gammal du er, eller kor lenge du har hatt det sånn. Det er veldig vanskelig å råde deg til ka du skal gjere, men eg vil på det sterkaste anbefale fysisk aktivitet. Ikkje med tanke på vekt, men med tanke på at nettopp fys.akt. er superviktig når det kjem til depresjon og psykiske ting. Du vil uansett føle deg bedre når det har gått ei stund. Så ta på deg litt musikk på ørene og kom deg ut og gå!

Ang håret ditt, så trur eg ikkje det er lurt å vaske det med shampo kvar dag. Prøv annankvar dag en periode. Skal ikkje sei at det hjelpe, men det kan ikkje skade å prøve.

Og slutt å tenke på deg sjøl som et misfoster! Det stemmer uansett ikkje!

Eg vil óg anbefale ei bok for deg: 'Selvfølelse nå', av Mia Törnblom. Den er fantastisk!

Eg ønske deg av heile mitt hjerte lykke til! Stå på, og ikkje legg deg ned. Kan du prøve en ting? Kvar gong du står foran et speil; sjå deg sjøl inn i augene og sei til deg sjøl kor fantastisk du er. Det er nemlig sant!

:klem: .

AnonymBruker
Skrevet

Aw, TS.

Jeg vil gjerne snakke med deg, med mindre du er overvektig! (Har ikke sympati for overvektige)

Gjest Serena
Skrevet

Aw, TS.

Jeg vil gjerne snakke med deg, med mindre du er overvektig! (Har ikke sympati for overvektige)

Hva faen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er helt sikkert ikke stygg og mislykka. Problemet ditt er selvfølelsen din. Når en føler seg dritt og uviktig, så byr en ikke på seg selv, tar ikke kontakt osv og da får en ikke kontakt med andre. En ond sirkel. Så kom ut av skallet, stol på deg selv og bryt sirkelen :)

AnonymBruker
Skrevet

Nå var det vel kanskje ikke vektreduksjon TS nødvendigvis ville frem til (skummelt at mange går rett dit). Men vit at du er ikke stygg uansett! Sannsynligvis er det bare selvtilliten din som ikke er helt på topp, kanskje har du fått stygge kommentarer eller blitt mobbet? Du er helt flott slik du er!! Selv om det ikke føles slik, er det faktisk sånn! :klemmer: (jeg har også vært der jeg følte at ingen brydde seg om jeg levde eller ikke - "en mindre å snakke stygt om" tenkte de - trodde jeg). Men jeg har det flott i dag, og faktisk mye bedre enn de som var ekle med meg på ungdomsskolen og videregående :)

hvorfor må trening alltid forbindes med vektreduksjon?? trening hjelper veldig mye for selvfølelsen skal jeg si deg! og det er ALDRI usunt å trene. skummelt at du bare forbinder trening med vektreduksjon..

• Liker 1
Skrevet

Aw, TS.

Hvorfor ikke?

Skrevet

Jenter som har lav selvtillit har en tendens til å forsvinne i mengen. Vi gutta liker damer som har selvtillit, egne meninger og ikke er redd for å vise seg frem.

Jobb med selvtilliten din, skal du se andre vil se på deg med andre øyne, når du gir deg selv muligheten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...