Gå til innhold

Sex med steril mann?


Gjest Mari

Anbefalte innlegg

Vi er et godt gift par med tre barn og han vurderer å sterilisere seg. Vi har et godt sexliv, men er redd for at det endrer seg hvis han "kutter tråden" Vil det fremdelses "sprute" ut av han hvis han sterilisererer seg? Både jeg og han liker jo at det spruter når han kommer, men blir dette borte hvis han steriliserer seg? Er det noen som har erfaringer med dette?

Mari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja, det vil det. Mesteparten av væska kommer fra seminal vesicles. Det kan dog være andre bivirkninger ved sterilisering, noen kan oppleve ubehag ved utløsning på grunn av at jo sædlederne er tette. En burde lese seg opp så mye som mulig på dette først mener jeg, e.eks undersøkelse. Google er din venn. Medisinsk personell er ikke alltid like flinke til å opplyse om ulempene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Arve

Vi er et godt gift par med tre barn og han vurderer å sterilisere seg. Vi har et godt sexliv, men er redd for at det endrer seg hvis han "kutter tråden" Vil det fremdelses "sprute" ut av han hvis han sterilisererer seg? Både jeg og han liker jo at det spruter når han kommer, men blir dette borte hvis han steriliserer seg? Er det noen som har erfaringer med dette?

Mari.

Det er nå mange år siden jeg ble sterilisert. Mine erfaringer er utelukkende positive. Jeg har aldri opplevd noen bivirkninger overhodet - alt fungerer som før, bortsett fra at engstelsen for uønsket graviditet er borte. Slik sett ble operasjonen en suksess for både min kone og meg. Inngrepet var ubetydelig, og jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale ordningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann steriliserte seg for ca et år siden, og for å være ærlig..

Vi merker ingen forskjell! Ja, forutenom at det er enklere med sex, vi slipper å tenke på graviditet og beskyttelse!

I tillegg fikk han streng beskjed om å få rundt 20-30 utløsninger etter "snippet" til han skulle sjekke om det var vellykket:) Det var jo ikke oss imot det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg steriliserte meg for åtte år siden. Det er ingen forskjell, verken i sexevne eller sprut. Eller noe som helst. Bare positivt. Og nå kan vi knulle som vi lyster uten å tenke prevensjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

De fleste merker vel knapt noen forskjell men det er ikke alltid det går bra jfr denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=204987

Mer info her:

http://www.vasectomy-information.com/

og om risiko her:

http://www.vasectomy-information.com/moreinfo/risks.htm

Jeg har selv ikke gjennomgått sterilisering men har opplevd å hatt en middlertidig blokkering av sædlederne (vas deferens) som jo blir litt de samme. Dette ga tilbakeslag ned i testiklene ved utløsning og var ikke spesielt behagelig. Det går vel bra i de aller fleste tilfellene men det er alltid en risiko og det bør en ihvertfall sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som kan skje hos enkelte er at man får en autoimmun reaksjon der sædlederene er klippet og knytt igjen. Der vil sædcellene samle seg opp og bli angrepet av immunsystemet som prøver ødelegge dem.

Det merker man som en litt øm kul da den avkuttede sædlederen hovner opp noe.

Jeg fikk dette i noen grad, men det gikk bort etter et halvår/år.

Var ikke noe stort pes, bare at man kjente det litt. Steriliseringen var uansett så uendelig verdt det.

Og som før nevnt var det ikke noen forskjell på sexlivet og utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...