*Stripedelfinen* Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 som dere skjønner ut i fra tittel og under tittelen,så er jeg en av dem som ikke for sove om natten... sovner som regel ikke før mellom 4 - 6 om morraen og sover normale timer (8 timer ca), så jeg er jo ikke våken før mitt på dagen igjen! dette er jeg veldig lei av, men uansett å mye e prøver å legge meg tidligere (sånn mellom 1 -2 til å begynne med sånn at jeg kanskje får en døgnrytme), funker det ikke. jeg ligger å vrir å vender på meg til e blir lei av å ligge der, og finner på noe annet... kan trene sånn at jeg egentlig er trøtt, men får ikke sove! ( :O ) om kvelden er jeg egentlig trøtt men får ikke sove, ikke søren. jeg vil ikke ha det sånn, folk tror jo at e er lat og gjør detta med vilje, men jeg gjør ikke det. jeg vil sove normalt igjen... jeg har hatt disse problemene i flere år noe som gjør mitt yrke ønske urealistisk, siden de begynner tidlig om morraen. hjelp hva er dette, er det noe jeg kan gjør for å bedre dette problemet selv eller må e til legen for å få sovepiller?? jeg setter veldig stor pris på svar. på forhånd takk :D
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Hva med å stå opp i 7-8 tiden, uavhengig av når du legger deg? Så hvis du sovner klokken 6, står du opp klokken 7, og har en full dag UTEN å sove frem til klokken 10 om kvelden da du legger deg igjen... da vil du sannsynligvis få sove med en eneste gang etter en trøtt og jævlig dag, og våkne av deg selv i f.eks 9-tiden
Brukernavn Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Ja, du må jo snu i andre enden først! Stå opp tidlig uavhengig av når du sovnet. Da vil døgnrytmen din snu seg gradvis.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Ja, du må jo snu i andre enden først! Stå opp tidlig uavhengig av når du sovnet. Da vil døgnrytmen din snu seg gradvis. Hvorfor det? For de fleste er det lettere å holde seg våken lengre, og legge seg senere og senere. Med et utgangspunkt på kl 04, hadde jeg endt opp med noe omtrent slik: 04 12 16 20 "Når det nå passer å egentlig legge seg". Skal jeg snu andre veien, så går jeg rundt som et lik i 2-3 uker.
*Stripedelfinen* Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2011 emmmm....det funker ikke for meg å sove bare en time da sover jeg faktisk så dypt at jeg er troende å skru av alarmen i søvne.... jeg har nemelig gjort det før... har prøvd på noe av det dere foreslår, bare det at jeg prøvde å stå opp kl 10 uavhengig av når e fikk sove. det funka ikke det heller uansett hvor trøtt jeg var, så lå jeg våken og fikk ikke sove.....
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Finner du deg en jobb eller begynner på skole (hva gjør du egentlig?) hvor du må stå opp kl 7 hver dag kommer det der selvfølgelig til å gå seg til med en gang. Klart du får sove om kvelden dersom du begynner å stå opp tidlig, ihvertfall flere dager på rad. Jeg har problemer med å sovne om kvelden dersom jeg står opp senere enn 9 om morgenen..
Mynona Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor det? For de fleste er det lettere å holde seg våken lengre, og legge seg senere og senere. Med et utgangspunkt på kl 04, hadde jeg endt opp med noe omtrent slik: 04 12 16 20 "Når det nå passer å egentlig legge seg". Skal jeg snu andre veien, så går jeg rundt som et lik i 2-3 uker. Det sier seg selv gjør det ikke?? Du skal jo ikke gjøre det som er lettest, der er jo derfor man er i uføret med den dårlig døgnrytmen. Hvis du får 2 timer søvn et par-tre netter vil du automatisk bli kjempetrøtt og ikke klare å holde deg våken om kvelden. Ja, det er utrolig kjipt de to-tre døgna det står på, men må man så må man.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå