AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Har i det siste klart å snu døgnrytmen min helt, dvs. sovner/legger meg i rundt 6 tiden og sover til kl. 14. Hjelper ikke å legge seg tidligere når man er lys våken. I dag stod jeg opp kl 11, så kanskje jeg blir trøtt tidligere. Noen som har noen råd?
Gjest Mahareth Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Sette på vekkerklokke tidlig, og stå opp når den ringer. 1
Kamikatze Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Ja, press deg til å være oppe to-fire timer lengre hvert døgn, til du nærmer et greit tidspunkt å stå opp. Jeg finner det lettere å snu døgnrytme fremover enn bakover.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Sette på vekkerklokke tidlig, og stå opp når den ringer. Har prøvd det, men er umulig når man ikke sovner for 4-6 tiden uansett. Når jeg endelig har sovnet er det vanskelig å skuller stå opp etter to, tre timer.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Ja, press deg til å være oppe to-fire timer lengre hvert døgn, til du nærmer et greit tidspunkt å stå opp. Jeg finner det lettere å snu døgnrytme fremover enn bakover. Hm..kanskje det vil funke. Takk for svar!
Bunyan Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 Fastsett leggetiden til noen timer før også, og tren gjerne en time før det tidspunktet.
Brukernavn Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Har prøvd det, men er umulig når man ikke sovner for 4-6 tiden uansett. Når jeg endelig har sovnet er det vanskelig å skuller stå opp etter to, tre timer.. Ja, det er vanskelig å skulle stå opp etter to-tre timers søvn, men umulig er det ikke! Og det vil jo gå lettere og lettere etter hvert. Og når kroppen blir vant til å våkne på den tiden vil du bli trøtt tidligere og sovne tidligere. Problem løst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå