Gå til innhold

Snu døgnryte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i det siste klart å snu døgnrytmen min helt, dvs. sovner/legger meg i rundt 6 tiden og sover til kl. 14. Hjelper ikke å legge seg tidligere når man er lys våken. I dag stod jeg opp kl 11, så kanskje jeg blir trøtt tidligere.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Sette på vekkerklokke tidlig, og stå opp når den ringer.

• Liker 1
Skrevet

Ja, press deg til å være oppe to-fire timer lengre hvert døgn, til du nærmer et greit tidspunkt å stå opp.

Jeg finner det lettere å snu døgnrytme fremover enn bakover.

AnonymBruker
Skrevet

Sette på vekkerklokke tidlig, og stå opp når den ringer.

Har prøvd det, men er umulig når man ikke sovner for 4-6 tiden uansett. Når jeg endelig har sovnet er det vanskelig å skuller stå opp etter to, tre timer..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, press deg til å være oppe to-fire timer lengre hvert døgn, til du nærmer et greit tidspunkt å stå opp.

Jeg finner det lettere å snu døgnrytme fremover enn bakover.

Hm..kanskje det vil funke. Takk for svar! :)

Skrevet

Fastsett leggetiden til noen timer før også, og tren gjerne en time før det tidspunktet.

Skrevet

Har prøvd det, men er umulig når man ikke sovner for 4-6 tiden uansett. Når jeg endelig har sovnet er det vanskelig å skuller stå opp etter to, tre timer..

Ja, det er vanskelig å skulle stå opp etter to-tre timers søvn, men umulig er det ikke! Og det vil jo gå lettere og lettere etter hvert. Og når kroppen blir vant til å våkne på den tiden vil du bli trøtt tidligere og sovne tidligere. Problem løst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...