Gjest Smurfen Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har brukt p-pillen Diane nå i snart tre år, og fikk den først og fremst fordi jeg slet med dårlig/uren hud i ansiktet (i tillegg til at prevensjon selvfølgelig var en "bonus" ) Nå har jeg hatt fin hud de siste to årene cirka, og har ikke lenger behov for prevensjonsmiddel dessverre. Har fått beskjed av min nåværende lege (ikke h*n som skrev ut resept på Diane i utganspunktet) at Diane ikke burde brukes over lengre tid pga bl.a økt risiko for blodpropp. Vil jo selvfølgelig ikke utsette kroppen min for mer enn høyst nødvendig, men er livredd for at jeg får tilbake min gamle, urene hud full av kviser dersom jeg slutter på pillen. Noen som har erfaringer med dette? Som har brukt Diane (eller andre merker spes mot dårlig hud) og sluttet? Ble huden verre eller holdt den seg fin? Setter stor pris på innspill om noen har noen som helst form for erfaring, enten den ene eller andre veien
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Er i samme situasjon som deg, og lurer veldig på å slutte på p-piller jeg bruker mot uren hud. Men er livredd! Men hvis du søker på google p-pille slutt ol. så kommer det massevis av tråder opp.
Hinata Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Jeg sluttet på Diane etter 2 år, og fikk tilbake den urene huden igjen etter 3-4 mnd. Prøvde mye forskjellig for å se om jeg kunne bli kvitt kvisene på annet vis, men jeg har nå gått tilbake til Diane igjen. Skal ikke slutte på dem før jeg skal ha barn nå
Sugerøret Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Har brukt Diane i mange år pga kviser og fet hud. Har hatt perioral dermatitt (betennelse i talgkjertler) og fikk da antibiotika Etter flere år på diane,ville jeg prøve en annen ppille.Dette holdt i ca 7mnd før jeg måtte over på diane igjen. Masse kviser og jeg er ikke akkurat i 20årene.Men pga hormonproblemer (blodprøver) så kommer jeg vel til å begraves med store stygge kviser regner jeg med
Gjest Smurfen Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Takk for svar dere Oj...da vet jeg ikke om jeg tør å slutte på Diane nei. Om dere har fått tilbake den urene huden... Legen min skrev ut resept på Yasmin isteden, og mente det var mye av det samme i den, men at den var 'snillere' mot kroppen. Men da går jeg jo allikevel med hormoner i kroppen som jeg 'ikke trenger'... Vanskelig dette
Gjest Anjelika Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har gått på Diane i årevis. Sluttet en periode for mange år siden fordi jeg ikke ville proppe i meg hormoner når jeg ikke var i fast forhold uansett, og fikk så uren hud at jeg begynte på igjen selv om jeg var singel og brukte kondom som prevensjon. Burde kanskje gitt det litt mer tid, det sier vel seg selv at kroppen klikker litt i begynnelsen, men kanskje det hadde stabilisert seg? Sluttet en periode nå nettopp også for å skifte over til en ny med lite hormoner som ble anbefalt av en ny lege (Qlaira) og da fikk jeg ikke kviser igjen. Men jeg holdt vel bare to måneder på den nye pga nesten konstante blødninger før jeg gikk tilbake til gode gamle Diane. Jeg har egentlig ikke så forferdelig store problemer med uren hud, men det er litt det med at jeg har vært gjennom min andel p-piller og har hatt så fæle bivirkninger på alle andre. Så det sitter litt langt inne å skifte, særlig etter siste fadese.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg gikk på Diane i noen år, men da jeg byttet fastlege i frobindelse med flytting, fikk jeg ikke lenger lov til å gå på Diane av fastlegen. Hun ville ikke skrive de ut til meg på grunn av at hun ikke ville ta ansvar om jeg fikk blodpropp.(..) Hun sa bare at jeg kunne få henvisning til hudlege (akkurat som at jeg ikke hadde vært hos en på et tidligere tidspunkt som ville gi meg både Diane og verre medikamenter) Vel, jeg gikk over til vanlige p-piller og gruet meg veeeldig til hvordan dette kom til å gå. Jeg mener å huske jeg fikk litt kviser i starten, men det roet seg ned og nå har jeg ikke kviser lenger (bank i bordet). Jeg var rundt 23-24 år da jeg sluttet på Diane, så det kan kanskje være noe med alderen å gjøre også. Det er nå 3-4 år siden jeg sluttet og jeg har vanlig hud.. Men de rød merkene etter kvisene som en gang har vært der, kan vel ingen gjøre noe med.. Hehe.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har gått på yasmin i 9 år. Ble mye bedre i huden av dem, men hadde bestandig 1-3 vonde kviser. Begynte på diane for 1 mnd siden og er allerede kvisefri. Så den fungerer tydeligvis bedre enn yasmin mot kviser. Jeg blir nå å gå på de så lenge legen lar meg, må jeg gå tilbake til yasmin igjen og kvisene kommer tilbake, ber jeg om tetracyclin. Er møkklei av å være full av kviser når jeg nærmer meg 30. Så nyter virkelig et kvisefritt liv for tiden :D Kan jaggu ikke huske hvordan det var nesten, siden jeg har hatt kviser konstant de siste 14 årene.
Gjest Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har samme erfaring som de fleste andre her. Slutta på Diane etter ganske mange år, og da tok det ca et halvår før kroppen var tilbake i normal syklus, og da kom også kvisene tilbake. Legen min er også litt skeptisk til Diane, så jeg fikk prøve Marvelon, men de hjalp ikke, så da var det tilbake på Diane igjen. Jeg har nå gått på Diane i ca 10 år uten problemer, så jeg satser på at det går fint framover også
Gjest gil19 Skrevet 27. oktober 2011 #10 Skrevet 27. oktober 2011 hei jeg bruker diane. men lurer på noe. etter at du har tatt siste pilen, får dere mensen med en gang? siden jeg må vente 5-7dagr til mensen kommmer, er dette riktig?
Gjest Bea Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 hei jeg bruker diane. men lurer på noe. etter at du har tatt siste pilen, får dere mensen med en gang? siden jeg må vente 5-7dagr til mensen kommmer, er dette riktig?
Gjest Bea Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Jeg har akkurat sluttet på Diane etter ca 7 års bruk. Når jeg gikk på pillen gikk det vanligvis 4-5 dager før jeg fikk mensen. Er nå spent på hvordan kroppen reagerer på pilleslutt!
AnonymBruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 hei jeg bruker diane. men lurer på noe. etter at du har tatt siste pilen, får dere mensen med en gang? siden jeg må vente 5-7dagr til mensen kommmer, er dette riktig? Sånn er det hos meg hvertfall. Tar den siste på en torsdag kveld, får mensen på tirsdag Så 4-5 dager hos meg.
Solsikke11 Skrevet 9. august 2018 #14 Skrevet 9. august 2018 På 19.5.2011 den 23.56, Sugerøret skrev: Har brukt Diane i mange år pga kviser og fet hud. Har hatt perioral dermatitt (betennelse i talgkjertler) og fikk da antibiotika Etter flere år på diane,ville jeg prøve en annen ppille.Dette holdt i ca 7mnd før jeg måtte over på diane igjen. Masse kviser og jeg er ikke akkurat i 20årene.Men pga hormonproblemer (blodprøver) så kommer jeg vel til å begraves med store stygge kviser regner jeg med Samme her, opplevde i tillegg masse håravfall. Ble så redd så jeg begynte på igjen. Hvordan har det vært for deg Sugerøret? Går du på Diane nå?
Sugerøret Skrevet 9. august 2018 #15 Skrevet 9. august 2018 Nå,har jeg fjernet livmor og kviser er redusert helt av seg selc, tror jeg
Solsikke11 Skrevet 9. august 2018 #16 Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, Sugerøret skrev: Nå,har jeg fjernet livmor og kviser er redusert helt av seg selc, tror jeg Ja, det kan helt klart ha en innvirkning... Opplevde du noe form for håravfall?
Sugerøret Skrevet 10. august 2018 #17 Skrevet 10. august 2018 Litt, men det kan også være pga andre sykdommer jeg har.
Solsikke11 Skrevet 13. august 2018 #18 Skrevet 13. august 2018 På 20.11.2011 den 20.48, Gjest Bea skrev: Jeg har akkurat sluttet på Diane etter ca 7 års bruk. Når jeg gikk på pillen gikk det vanligvis 4-5 dager før jeg fikk mensen. Er nå spent på hvordan kroppen reagerer på pilleslutt! Hvordan har det gått? Hva merket du etter slutt på Diane?
Solsikke11 Skrevet 6. desember 2019 #19 Skrevet 6. desember 2019 På 20.11.2011 den 20.48, Gjest Bea skrev: Jeg har akkurat sluttet på Diane etter ca 7 års bruk. Når jeg gikk på pillen gikk det vanligvis 4-5 dager før jeg fikk mensen. Er nå spent på hvordan kroppen reagerer på pilleslutt! Hvordan gikk det da du sluttet? Merket du kviser eller hårtap?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå