^^Belle^^ Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Jeg skal lage kake til en dåp kommende søndag, og ønsker tips til hva jeg kan lage. Jeg er på leting etter noe som ikke er så veldig ''standard'', som det sikkert kommer til å være mye av der allerede. Så oreokake og verdens beste er på en måte utelukket. Kanskje noe med sitron, lime eller jordbær? Litt friskt nå som det nærmer seg sommer? Er forresten kake med kokossmak (enten i kremen eller i selve deigen, om det så er kokosmasse eller kokosmelk) fy-fy? Føler det er så veldig mange som ikke liker kokos. Helst ikke ostekake, da jeg ikke er noe fan av det selv. Her er vi storkrevende. Takker på forhånd for tips. PS! Jeg kan IKKE pynte noe særlig pent. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Hva med Key lime pie, eller pavlova med friske bær? Mange gode oppskrifter på dette på www.detsoteliv.no. Lykke til!
Mangopai Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Har alltid hatt lyst til å lage oreokake med sitronkjeks til bunn og sitronfromasj i stedet for sjokolademousseen... Kunne det vært en idé? Høres jo hvertfall veldig godt ut...
Fantomina Skrevet 19. mai 2011 #6 Skrevet 19. mai 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Frk. Belle Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Kanskje denne sitronpaien hadde vært noe? Har ikke prøvd den selv men... Eller kanskje sjokoladekaken Sachertorte?Pai med jordbær og vanijekrem er jo også fantastiks godt da. Og pavlova er et veldig godt tips. Jeg lagde "HaPå"-cupcakes (inspirasjon herfra) til dåpen til min nevø... Mmmm, fikk lyst på kake nå Ang. kokkos. Ja noen liker det ikke, men er plenty av folk som elsker det også Kom over denne på en blogg. nam! Endret 19. mai 2011 av Frk. Belle
^^Belle^^ Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2011 Takk for tips alle sammen. Skal sette meg ned og se gjennom dem i morgen. Jeg har selv funnet denne. Kunne det ha vært noe interessant til en dåp? Nå har jeg fått vite at det som kommer til å bli bakt er: sjokoladekake, oreokake, daim iskake og marsipankake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå