AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Sliter med at jeg er så sjenert,føler sterk ubehag for å snakke når det er flere folk tilstedet. Jeg er også veldig usikker på meg selv og redd for at det synes, redd for hva andre synes. Føler jeg blir alt for stille, usikker på hva jeg skal si til folk jeg ikke kjenner.Hater å ha d sånn. Noen andre som har det slik? Fins det terapi for dette? orker ikke å ha det slik.
Pippi92 Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Skjønner deg godt! Var veldig sjenert før, men har blitt litt bedre. Jeg tror du bør begynne å bygge opp selvfølelsen. Det er den som gjør at du uroer deg for hva andre skal synes. Begynn med å se deg i speilet og si til deg selv at du er bra (eller et annet positivt ord som du føler passer). Gjør det hver morgen når du står opp. En annen ting som du også kan gjøre er å skrive en "bra-bok". Her skal du fylle inn tre punkter hver dag, BRA: hva har du gjort som var bra i dag, kanskje hjulpet noen med noe.. TAKKNEMLIG FOR: hva er du takknemlig for akkurat i dag? og til slutt: HJELP TIL: hva trenger du hjelp til fremover? Jeg har skrevet bra-bok bare i et par uker, men jeg er spent på å se om det hjelper. Prøv tipsene, og si i fra hvis det hjelper deg
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Skjønner deg godt! Var veldig sjenert før, men har blitt litt bedre. Jeg tror du bør begynne å bygge opp selvfølelsen. Det er den som gjør at du uroer deg for hva andre skal synes. Begynn med å se deg i speilet og si til deg selv at du er bra (eller et annet positivt ord som du føler passer). Gjør det hver morgen når du står opp. En annen ting som du også kan gjøre er å skrive en "bra-bok". Her skal du fylle inn tre punkter hver dag, BRA: hva har du gjort som var bra i dag, kanskje hjulpet noen med noe.. TAKKNEMLIG FOR: hva er du takknemlig for akkurat i dag? og til slutt: HJELP TIL: hva trenger du hjelp til fremover? Jeg har skrevet bra-bok bare i et par uker, men jeg er spent på å se om det hjelper. Prøv tipsene, og si i fra hvis det hjelper deg takk for svar og tips=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå