Gå til innhold

Hvor ofte bytter du ut desse "husholdningsartiklene"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bytter du desse tingene? Altså enten at du kaster, om du bruker engangs, eller vasker om du bruker gjenbruk?

*Kjøkkenkluten

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

*Gulvmopp

*Dokost

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk

*Tannkost

*Sengetøy

Jeg kan begynne:

*Kjøkkenklut: vi bruker engangs og kaster hver torsdag (da tar vi helgevasken).

*Kopphåndduker: vi bruker gjenbruk, bytter hver søndag, vasker når vi har samlet opp litt.

*Gulvmopp: bruker en del engangs så de blir jo kastet etter hver gang, gjenbruksmoppen blir vasket ca 1 gang i måneden. Den hadde blitt vasket oftere om vi ikke hadde brukt engangs.

*Dokost: Em.. Der er vi kanskje litt lite flinke. 1 gang i halvåret.

*Håndduken til hendene på badet: 1-2 ganger i uka.

*Tannkost: 1 gang per 2 måneder. Tar gjerne og hiver litt kokende vann over de av og til når jeg har brukt vannkokeren.

*Sengetøy: Hver søndag.

Vi er 2 voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Hvor ofte bytter du desse tingene? Altså enten at du kaster, om du bruker engangs, eller vasker om du bruker gjenbruk?

*Kjøkkenkluten

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

*Gulvmopp

*Dokost

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk

*Tannkost

*Sengetøy

Kjøkkenkluter vaskes sånn ca hver fredag, sammen med kopphånddukene og gulvmoppen.

Håndduken som er til å tørke hendene blir vasket en gang hver 14. dag eller om jeg har god plass i en maskin med noe annet.

Sengetøyet blir skiftet og vasket 1 gang pr uke.

Tannkosten blir byttet ca 1 gang annenhver måned.

Dokosten har jeg aldri vasket eller byttet ut her hvor jeg bor nå.

Pleier å søle litt klorin på den når jeg vasker doen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kjøkkenkluten - har ikke, bruker engangs

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså) - bruker ikke

*Gulvmopp - engangs

*Dokost - kanskje en gang i året :vetikke: Har flyttet ca en gang i året de 3 siste årene, og da har det blitt ny for hver plass vi har flyttet til.

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk - ca hver 14. dag

*Tannkost - kjøpte en sånn genial en med "tidsteller", når den har telt til 3 mnd er det visst på tide å bytte. Så ja, er vel ca hver 3 mnd.

*Sengetøy - ca hver 3. uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte bytter du desse tingene? Altså enten at du kaster, om du bruker engangs, eller vasker om du bruker gjenbruk?

*Kjøkkenkluten

Putter den i oppvaskmaskinen hver dag.

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

Bruker ikke kopphåndkle

*Gulvmopp

Pga husdyr så mopper jeg hver dag. Bruker da tre mopper som går i vaskemaskinen etterpå

*Dokost

Vasker do hver dag, og da jeg er ferdig,så setter jeg kosten i do med klor. Kjøper ny hver 3 mnd

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk

Har ikke håndduk der. Har en pakke med tørkepapir

*Tannkost

Jeg kjøper en g i mnd

*Sengetøy

En g i uken på sommeren, hver 14 dag på vinteren

Jeg kan begynne:

*Kjøkkenklut: vi bruker engangs og kaster hver torsdag (da tar vi helgevasken).

*Kopphåndduker: vi bruker gjenbruk, bytter hver søndag, vasker når vi har samlet opp litt.

*Gulvmopp: bruker en del engangs så de blir jo kastet etter hver gang, gjenbruksmoppen blir vasket ca 1 gang i måneden. Den hadde blitt vasket oftere om vi ikke hadde brukt engangs.

*Dokost: Em.. Der er vi kanskje litt lite flinke. 1 gang i halvåret.

*Håndduken til hendene på badet: 1-2 ganger i uka.

*Tannkost: 1 gang per 2 måneder. Tar gjerne og hiver litt kokende vann over de av og til når jeg har brukt vannkokeren.

*Sengetøy: Hver søndag.

Vi er 2 voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenklut: Tar en ny hver dag, gamle hives i vasken

Kopphåndduk: 2-3 ganger i uka

Gulvmopp: Går i vaskemaskin etter den blir brukt

Dokost: Erhm... burde kanskje ha en ny en der ja :sjenert:

Håndduk: Bytter den 2-3 ganger i uka med en ny jeg kun har brukt til å tørke håret etter en dusj.

Tannkost: Hver 3. måned eller når den ser nedslitt ut

Sengetøy: 2 ganger i uka, elsker nytt sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

*Kjøkkenkluten

Ett par ganger i uken.

Synes det var veldig sjelden å ta denne bare en gang i uken?

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

To - tre ganger i uken. Har ikke oppvaskmaskin.

Dere som ikke har kjøkkenhåndklær, tørker dere ting med papir?

*Gulvmopp

Legges til vask etter bruk.

*Dokost

Den er det verre med, hvert halvår ca.

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk

Par ganger i uken, kommer an på hvor mye det har blitt brukt.

*Tannkost

Hver måned.

*Sengetøy.

Hver helg.

Ser jeg er litt mer nøye enn andre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Kjøkkenkluten - ved behov. Ca en gang i uken.

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså) - ved behov. Ca en gang i uken.

*Gulvmopp - etter hver gulvvask, ca hver tiende dag.

*Dokost - ved behov. Aner ikke hvor hyppig.

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk - Ca en gang i uken

*Tannkost - ved behov. Ca hver fjerde måned, tenker jeg, eller etter sykdom (forkjølelse, influensa, omgangssyke etc)

*Sengetøy - ca hver tiende dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

To - tre ganger i uken. Har ikke oppvaskmaskin.

Dere som ikke har kjøkkenhåndklær, tørker dere ting med papir?

Lar som regel ting stå i oppvaskmaskinen til det er tørt nok, men er det noe på kjøkkenet som trenger tørk en sjelden gang, tørkes det med papir :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Lar som regel ting stå i oppvaskmaskinen til det er tørt nok, men er det noe på kjøkkenet som trenger tørk en sjelden gang, tørkes det med papir :jepp:

Ok, da jeg hadde oppvaskmaskin var det fortsatt en del ting om ikke gikk inn der, så da brukte jeg uansett kjøkkenhåndklær. Åh, jeg savner oppvaskmaskin... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenkluten: Vasker den i oppvaskmaskinen et par ganger i uka. Er det hvite kluter legger jeg dem i vann,xalo og klorin slik at di blir kritt hvite igjen.

Kopphåndduken: Bytter den ut en gang i uka ca.

Gulvmoppen blir vasket etter gulvvask, ca. hver 14 dag. Bruker engangs flere ganger i uka.

Dokosten skulle jeg vært flinkere å bytte ut. Ca 2 ganger i året..

Håndduken: Bytter den ut ihvertfall 3 ganger i uken.

Tannkost: Annen hver mnd

Sengetøy: Annen hver uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenkluten: Kommer an på hvor skitten den er. Er den skitten legges den til vask med en gang, hvis ikke byttes den ut ca. hver 3. dag.

Kopphåndduken: To ganger i uka.

Gulvmoppen: Vaskes etter hver gulvvask.

Dokosten: dokosten ja.. eh... hvert halve år kanskje?

Håndduken: 3 ganger i uken, ca.

Tannkost: Når den er blitt slitt eller jeg føler det er på tide med en ny! Dette blir da ca. annenhver måned. Har jeg vært syk bytter jeg ut den når jeg har blitt frisk.

Sengetøy: Hver andre uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Tips til det å bytte tannkost. Jeg har alltid ekstra liggende. Når jeg vasker badet så vasker jeg jo også koppen hvor tannkosten står. Ser jeg den er litt slitt så bytter jeg der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

*Kjøkkenkluten: Når den er brukt, så kjøres den i vaskemaskinen, helst på 90 grader.

*Kjøkkenhåndklene: Vaskes på 60 grader etter de er brukt til å tørke oppvasken.

*Gulvmopp: Vasker gulvene med moppen når jeg har tid og ork! Prøver å få det gjort hver torsdag eller fredag. Da vaskes den på 60 grader etter det.

*Dokost: Bytter annhver eller hver tredje måned. Jeg innbiller meg at det stinker fryktelig av dem etter en stund.

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk: Tja - en gang i uken til annhver. Aner ikke helt! :S

*Tannkost: Tja, tar det når det passer.

*Sengetøy: Her er jeg sløv! Det er vel 4 uker siden sist... :sjenert: (En uke siden på junior sitt!) :fnise:

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Kjøkkenkluten: når det trengs, sikkert et par ganger i uken.

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså: når den er skitten, hver uke ca.

*Gulvmopp: bruker ikke mopp, men gulvklut. Bruker den en gang og vasker den i vaskemaskinen.

*Dokost: veldig sjeldent, hvert tredje år kanskje, nei jeg vet ikke :gjeiper: Den blir ikke så mye brukt tror jeg, bare så det er sagt.

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk: Hver uke.

*Tannkost: et par ganger i året, varierer litt, men ca 4 ganger.

*Sengetøy: ca hver tredje uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenkluten: Et par ganger i uken, oftere om den ser skitten ut.

Kjøkkenhåndkle: Et par ganger i uken det også. Vi har oppvaskmaskin så den brukes bare til å tørke av benker/border etter kluten.

Gulvmopp: Etter et par gangers bruk.

Dokost: Ca hver tredje mnd. Kjøper en ny hver gang jeg er på IKEA.

Håndhåndkle på badet/do: Hver gang jeg vasker do/badet, ca en gang i uken.

Tannbørste: Ca hver andre mnd

Sengetøy: Ca hver 14.dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kjøkkenkluten

- Annenhver dag

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

- Par ganger i uka, eller etter behov (om jeg bruker de over bakst eller lignende, da går de rett til vask etterpå)

*Gulvmopp

- Har ikke. Bruker enten engangs, ellers vasker jeg gulv med klut og langkost, da går den umiddelbart til vask etterpå.

*Dokost

- Alt for sjelden, en gang i året kanskje? Den står ofte i "klorbad" da...

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk

- Annenhver dag

*Tannkost

- Ca annenhver måned, noenganger oftere

*Sengetøy

- Hver 14. dag, gjerne hver uke om sommeren

Alt av kluter, håndklær osv samles opp og vaskes på 90 gr hvitvask en gang i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Kjøkkenkluten: Når den er skitten, hver andre-tredje dag.

- Kopphånddukene (på kjøkkenet altså): Hver andre uke? Bruker den aldri, så den henger bare til pynt på komfyren. Har oppvaskmaskin, og ting som vaskes for hånd tørkes på stativ før jeg putter det i skapet.

- Gulvmopp: Etter hver gulvvask, ca. to-tre ganger i uka.

- Dokost: Husker ikke sist..

- Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk: To-tre ganger i uka.

- Tannkost: Når den er sliten, et par ganger i året?

- Sengetøy: En gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kjøkkenkluten

- en til to ganger i uken? Ca?

*Kopphånddukene (på kjøkkenet altså)

Tørker ikke oppvask, men har et håndhånkle på kjøkkenet. Byttes ca en gang i uka.

*Gulvmopp

Bruker mye engangs. Når jeg bruker vanlig mopp, vaskes den på 90gr. Bytter den ut når den fortsatt ser skitten ut selv om den er rein. Det er så nasty og ekkelt.

*Dokost

- Alt for sjelden, en gang i året kanskje?

*Håndduken som blir brukt til å tørke seg på hendene på badet etter feks. dobesøk

- en gang i uken

*Tannkost

- Ca 1 gang i mnd

*Sengetøy

- Hver 14. dag, gjerne hver uke om sommeren, noen ganger lenger om vinteren

Alt av kluter, håndklær osv samles opp og vaskes på 90 grader. Hundens håndkler i egen vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...