AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Var hos lege for 8 dager siden og fikk fjernet en føflekk. For to dager siden begynte det ene av de fire stingene å bli irritert, etterhvert begynte det å komme materie ut. Det har hele tiden vært tildekket med gasbind og tape for å minske lugging fra klærne i stingene og sånn. Har renset og smurt, men nå tyter det ut fra alle fire stingene. I tillegg har jeg fått verkebyll under armen og det driver og dukker opp en til. Ringte legen min idag, men han var selvsagt ikke på kontoret. Og skulle liksom reise vekk i går, ble utsatt til idag, kan ikke utsettes lengre snart! Har en kur med Apocilin her, er det bare å begynne så jeg får tatt byller og infeksjoner med en gang?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Ring legevakt og spør vakthavende der, ikke her på fjaseguiden!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 Dro meg ned på legevakten, der legen røsket ut stingene og satte en tapebit på, og ga meg en resept. Men tidligere har Apocilin hjulet meg da jeg fikk betennelse i en tatovering-men denne andre jeg fikk gjør vel mer susen!
-Fisken- Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Jeg ville aldri ha medisinert meg selv med antibiotika uten å ha snakket med en lege først. Mange av oss tar kurer for ofte, noe som kan føre til antibiotikaresistens.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Hvor stort arr fikk du etter dette? Jeg fikk betennelse et par dager før stingfjerning. Har akkurat fjernet stingene nå, og lurer veldig på om jeg kan forvente et styggere arr?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Ta kontakt med legen som har operert deg. Bare dumt å vente så lenge. Apocillin er smalspektret og virker kun mot en mindre gruppe grampositive bakterier. Enten dreper den bakteriene i såret, i verste fall kan den forverre infeksjonen, dersom det er andre bakterier som infiserer såret (ved å drepe noen bakterier og gjøre forholdene bedre for andre og kanskje farligere). Anonym poster: e041b09d1b0d7ec1797f77c7ab5e724a
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Ta kontakt med legen som har operert deg. Bare dumt å vente så lenge. Apocillin er smalspektret og virker kun mot en mindre gruppe grampositive bakterier. Enten dreper den bakteriene i såret, i verste fall kan den forverre infeksjonen, dersom det er andre bakterier som infiserer såret (ved å drepe noen bakterier og gjøre forholdene bedre for andre og kanskje farligere). Anonym poster: e041b09d1b0d7ec1797f77c7ab5e724a Jeg fjernet stingene hos legen, og nå når jeg fikk bort stingene ser det bedre ut - etterhvert! Men lurer på om det kommer til å ha noe å si for arret sin del.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Jeg fjernet stingene hos legen, og nå når jeg fikk bort stingene ser det bedre ut - etterhvert! Men lurer på om det kommer til å ha noe å si for arret sin del. Da er det sikkert ingen farlig infeksjon, hvis legen så påmdet ogikke reagerte. Men om det blir rødt, vondt og verker, så si fra til legen. Du kan kjøpe klorhexidin eller pyrisept på apoteket og rense morgen og kveld i noen dager. Det kan også hjelpe å plastre arret den første tiden om det er stram hud i området, men da bør det ikke vøre infeksjon. Anonym poster: e041b09d1b0d7ec1797f77c7ab5e724a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå