Gå til innhold

Vi har bestilt reise til Cancun/Mexico!

taliee

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt reise til Cancun, litt spontant! Reiser 14.juni og hjem 1.juli.

Har lest litt forskjellig om Cancun nå, så lurer på om det er noen andre steder som anbefales? Vi er et ungt par, vil ha det romantisk, oppleve litt, dykke, sole oss og shopping! Takker for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på barcelo maya palace i nærheten av playa del carmen i julen. Det var en fantastisk opplevelse. Under oppholdet besøkte vi chitzen itza, Isla Mujeres og en veldig fin park som heter x.caret. Cancun er nok litt travlere enn om du kommer ned til playa del carmen og omegn.

Vi reiste med star tour men om dere drar på egenhånd så tror jeg de fleste hoteller arrangerer utflukter. Litt morro å komme seg rundt og få sett litt når man først er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!:) Er det langt fra flyplassen til Playa del Carmen da? :-) Hva anbefaler du å oppleve? Tenker å dykke og kanskje ta dykkesertifikatet iallefall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det tok ca en time med bussen fra flyplassen,men så kjørte vi med charterbussen som stopper på mange hoteller. Når det gjelder dykking så liker ikke jeg å få vann over hodet så det har jeg ikke prøvd. Men det er sikkert gøy for de som liker det. Mange snorklet når jeg var der og uten å snorkle så svømte fisker rundt meg og det var gøy da. Vannet er krystallklart og holdt 29 grader i julen så det var deilig å bade.

Som sagt tidligere så bli med på en utflukt til chitzen itza. Nesten et must når man er der nede. Fra cancun arrangeres det båttur til øya Isla Mujeres. Absolutt verdt å få med seg. I parken X- caret kan man både dykke og mate hai, se på mange dyr, få med seg et flott kveldsshow og mye mere. Det er også koselig å vandre rundt i playa del carmen eller shoppe i cancun. Fra playa kan man ta ferje over til cozumel som er kjent som et eldorado for dykkere.

Vær obs på at når dere kommer ut av flyplassen så vil dere mest sannsynlig bli praiet av en eller annen som vil ta kofferten og bringe den til bussen dere. De vil gjerne ha tips for dette. Jeg hadde med noen endollar sedler som jeg brukte på den slags til jeg fikk vekslet.

http://www.startourreiseforum.no/?nid=45632#allimages

link til mitt reisebrev fra mexico

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest LonelyAngel

Hei :)

Kan du fortelle litt hvordan det var i Mexico? Tips?

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Hei, så det ikke før nå! :sjokkert:

Mexico var fantastisk! Beste stedet både jeg og samboeren min har vært på. Vi var der i 16 dager, og kunne også vært der lengre! Hvor lenge skal dere være?

Vi lå i 13 netter i Playa del Carmen, veldig fin plass og fantastiske strender! Der hadde vi "base" og dro på utflukter, som til Tulum (også veeldig fint), samt til Xcaret - opplevelsespark - dette var en og samme utflukt, som innebar guiding og bading m.m

Vi var også så heldige med å møte et norsk par på hotellet vårt, så vi dro på flere utflukter med de. Møtte også amerikanere og australere på hotellet, så vi hang sammen en hel gjeng ofte om kveldene, veldig koselig - veldig lett å bli kjent med nye mennesker i Mexico iallefall ;)

Vi dro også på dykketur til Cozumel, ei lita øy like utenfor Playa del Carmen, der fantes også verdens minste Hard Rock Cafe, som var greit å få med seg ;) Ellers var vi på Cozumel til kvelden, men da forsvant også alle menneskene, og øya ble nesten mørklagt, så det ble med den ene dagen.

Det sies at dykking er veldig bra i Mexico, men etter vi var i Israel tidligere samme året, så var det ikke helt det samme. Men fisker ser du ;)

Vi booket to netter på et lite og billig hotell på Isla Mujeres, "kvinnenes øy" -eller noe, men lå en ekstra natt i PdC pga vennskapene vi fikk der, kanskje vi kunne vært litt lengre på Isla Mujeres, for her var det veldig fint, og veldig stille. Så om du vil ha noe som skjer rundt deg, er nok ikke dette plassen å bo på ;)

Dagen før vi dro hjem til Norge, dro vi til Cancun og overnattet der. Her var det veldig bra shopping, og her kunne jeg gjerne dratt tilbake. :)

Vi tok også buss til Cancun fra Playa del Carmen et par dager tidligere i ferien også, siden det kom noen forferdelige regnskyll (de forsvant raskt også). Sparer også endel iforhold til å ta taxi :)

I Cancun merket vi spesielt at mange, spesielt på kjøpesentrene, ikke kunne engelsk, så noen spanskgloser er greit å kunne.

Anbefaler også hotellet vårt på Playa del Carmen på det sterkeste, så koselige og hjelpsomme mennesker: La Tortuga Hotel & Spa heter det, også 18 års aldersgrense, så rolig og ingen skriking ;)

Ønsker dere en fantastisk tur til Mexico, om dere ikke alt har vært der? Beklager igjen, så innlegget ditt først nå :)

Spør om du lurer på noe! Vi skal iallefall tilbake en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Liker å sløse penger ser jeg ;)

Anonymous poster hash: 7257f...f57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig flott svar! :) Vi har enda ikke vært der nei, reiser i november og skal være der i 2 uker :) Vi skal bo på Viva Wyndham Maya som er ett all inklusiv hotell rett på stranda i Playa del Carmen :) Selv om det er all inklusiv så kommer vi nok til å prøve forskjellige restauranter i tillegg.

Vi gleder oss så masse! Er disse utfluktene dyre, eller hvordan er prisene der nede generelt? Når dere sov over på "kvinneøya" måtte dere sove over da grunnet avstanden, eller er det mulig med bare dagstur?

Var det ofte rødt flagg, slik at dere ikke kunne bade? (Er litt redd for hai også jeg :fnise: )

Var aldri rødt flagg da vi var der iallefall, og hørte heller ikke om hai... da hadde jeg aldri badet :P

Hørtes ikke dumt ut hotellet deres da! :) På Isla Mujeres kan du ta dagstur ja, det går båter hele tiden, så da gjør man som man vil ;)

Utfluktene koster litt, men ikke sånn kjempemasse. Husker ikke helt, men tror kanskje vi betalte 400-500 på den Tulum/Xcaret utflukta pr pers. Vi svømte også med delfiner der, så koselig! Så betalte litt ekstra for det også.. (det var dyrt det!) :fnise:

Ellers kan jeg hilse til Anonym over som sier det er sløsing av peng, whatever - opplevelse for livet! Og man sparer gjerne til noe man vil :danse:

Gled deg masse iallefall LonelyAngel - misunnelig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Var aldri rødt flagg da vi var der iallefall, og hørte heller ikke om hai... da hadde jeg aldri badet :P

Hørtes ikke dumt ut hotellet deres da! :) På Isla Mujeres kan du ta dagstur ja, det går båter hele tiden, så da gjør man som man vil ;)

Utfluktene koster litt, men ikke sånn kjempemasse. Husker ikke helt, men tror kanskje vi betalte 400-500 på den Tulum/Xcaret utflukta pr pers. Vi svømte også med delfiner der, så koselig! Så betalte litt ekstra for det også.. (det var dyrt det!) :fnise:

Ellers kan jeg hilse til Anonym over som sier det er sløsing av peng, whatever - opplevelse for livet! Og man sparer gjerne til noe man vil :danse:

Gled deg masse iallefall LonelyAngel - misunnelig :laugh:

Takk for svar :D

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

Hei, ikke sikkert at denne tråden er aktiv lengre men det var littt grei info å hente her. Du/dere (taliee) skriver at dere har planer om reise tilbake, har dere vært der nylig? noen nye erfaringer? nye spennende steder?

Takker for alle svar :) vi skal reise dit ift til et bryllup, men tenker å gjøre en liten ferie ut av det når vi først skal reise så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De siste årene har de slitt veldig med tang på strendene der, Google og sjekk. Såpass at det ikke er badbart visse steder, og det blir liggende og råtne og lukte på stranda 🙁 

Jeg vet noen som var i Tulum i vinterferien, og da lå et bredt, brunt belte med tang langs hele stranda. 

Vi var der i 2007, og da var det ikke det problemet i det hele tatt, det har kommet de siste årene. 

Anonymkode: 3850b...214

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De siste årene har de slitt veldig med tang på strendene der, Google og sjekk. Såpass at det ikke er badbart visse steder, og det blir liggende og råtne og lukte på stranda 🙁 

Jeg vet noen som var i Tulum i vinterferien, og da lå et bredt, brunt belte med tang langs hele stranda. 

Vi var der i 2007, og da var det ikke det problemet i det hele tatt, det har kommet de siste årene. 

Anonymkode: 3850b...214

Ai, det hørtes jo ikke så bra ut :( Vi skal være en del i Tulum så håper det ikke blir sånn. Skal sjekke på google, takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Tulum forrige påske. Vær forberedt på at langs hotellområdet er det blitt veldig kommersialisert. Taxi er ufattelig dyrt, og maten er ikke så god. Drar man inn til byen i Tulum tror jeg man får en langt bedre opplevelse. Anbefaler derfor Tulum for de som har ganske romslig økonomi og liker mye liv i gata. Vi bodde først på Habitas, som etter min mening ligger litt for langt "opp". Vi byttet etterhvert til La Zebra e Colibri, som jeg kan anbefale sterkt. Er dere glad i fest er Playa Papaya stedet på kveldstid - hadde det kjempemorsomt her på fullmoon party. 

Kan signere under dette med sjøgress. Var ekstremt mye da vi var der, vi var helt avhengig av et hotell med svømmebasseng for å kjøle oss ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safiye skrev (15 timer siden):

Jeg var i Tulum forrige påske. Vær forberedt på at langs hotellområdet er det blitt veldig kommersialisert. Taxi er ufattelig dyrt, og maten er ikke så god. Drar man inn til byen i Tulum tror jeg man får en langt bedre opplevelse. Anbefaler derfor Tulum for de som har ganske romslig økonomi og liker mye liv i gata. Vi bodde først på Habitas, som etter min mening ligger litt for langt "opp". Vi byttet etterhvert til La Zebra e Colibri, som jeg kan anbefale sterkt. Er dere glad i fest er Playa Papaya stedet på kveldstid - hadde det kjempemorsomt her på fullmoon party. 

Kan signere under dette med sjøgress. Var ekstremt mye da vi var der, vi var helt avhengig av et hotell med svømmebasseng for å kjøle oss ned.

Heldigvis så har vi basseng :)

takk fo svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...