Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor veldig langt unna fastlegen min, og har derfor ikke mulighet til å sette meg på ett fly for å ha en time hos henne for å få p-piller. Jeg har ikke fått p-piller av hun før, da jeg har brukt helsestasjonen. Nå er jeg for gammel til det, og trenger ny resept. Hvordan går jeg frem? Noe sted i Oslo jeg kan gå for å få en resept(uten å måtte betale 5-600kr?). Eller kan jeg ringe til kontoret hennes? Er så usikker på om hun kommer til å gi meg, igomed at jeg kun har fått på helsestajsonen før.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er student kan du dra til studenthelsetjenesten. Hvis ikke kan du jo ta en telefon til legekontoret og be dem om å sende en resept i posten.

Gjest minsin373
Skrevet (endret)

Prøvde på lignende når legen min hadde ferie. Hun som var vikar nektet å gi meg resept over telefonen på p-piller som jeg hadde fått av legen min utallige ganger før. Jeg måtte derfor bestille time, være der i 2 min og svare på 1 spørsmål før jeg fikk resepten. Waste of time rett og slett! Så spørs om du får det til uten personlig oppmøte... Lykke til!

Endret av minsin373
Skrevet

Prøv studenthelsetjenesten hvis du er student. Hvis ikke er det kanskje en idé å bytte fastlege til en som er der du bor? De fleste leger vil nok møte deg personlig en gang før de gir deg p-piller, så vil ikke tro du får noe av legen din ved å ringe.

Skrevet (endret)

Det er ikke noe problem å ringe legen i kontortiden og få henne til å skrive ut p-piller til deg, som du kan hente i et apotek du velger selv. Langsiktig er det bedre å bytte fastlege til Studenthelsetjenesten. Jeg bruker dem selv, og de refunderer utgifter til legetimer to ganger i året :)

Det gjelder bare hvis du er student da.

Endret av chikako
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke student desverre, og flytter tilbake til høsten, så derfor vil jeg ikke bytte fastlege. Er veldig fornøyd ellers. Har vært hos hun før, men da av andre ting. Kanskje tvilsomt at kontordamen vil gi meg resept når jeg ringer å? Hmm

Skrevet (endret)

Du må i så fall få henne til å be legen din skrive ut pillene til deg. Bare leger kan skrive ut resept.

Jeg har en kompis som skriver ut sånt småtteri til meg: jeg sier hva jeg trenger (p-piller og allergimedisin), han ringer til et apotek og jeg kan hente pillene når han har ringt. For legen din er det ikke noe verre enn å ta en telefon.

Endret av chikako
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det jeg var usiker på var bare det at jeg jo ikke har fått piller av hun før. PGA jeg har brukt helsesøster. Men det er vel ikke verre enn å prøve :)

AnonymBruker
Skrevet

Oppgi at du har fått det før på helsestasjonen, ta med hvilket merke.

Kanskje går det, kanskje ikke. Det burde gå. Noen leger er "vanskeligere" enn andre.

Skrevet

Kan du ikke ta deg en tur på helsestasjonen da? Det er gratis.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jo skulle gjerne dratt på helsestasjonen, men er for gammel.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har byttet fastlege (noe jeg har gjort en del ganger nå) og har trengt resept, har jeg bare ringt. Ser ikke vitsen med å møte opptil time for å få en resept på noe jeg har gådd på lenge. Så har i grunnen bare sagt at jeg trengte ny resept og hvilket merke. Merk deg at om de skal sende i posten eller fakse til apoteket, kan de bare skrive ut en pakke. Om du møter opp på legekontoret for å hente resepten selv, kan du få for en lengre periode. Hvertfall det jeg fikk opplyst hver gang. Så jeg har som regel ringt, også dratt å hentet resepten. Av og til har jeg fått det fakset om jeg har vært bortreist og glemt resepten hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...